ניר ברקת גייס חצי מיליון דולר, בית"ר עברה בבקרה

ראש עיריית ירושלים השיג לקבוצה תרומה נדיבה מיהודי דרום אפריקאי, אשר "תסייע לייצב את מצב הקבוצה". בכך התאפשר אישורם של סרג' איילי, ליאור ראובן וסטיבן כהן בבקרה התקציבית

ניר ברקת
ניר ברקת | צילום: רויטרס

בית"ר ירושלים קיבלה תרומה של חצי מיליון דולרים מידי יהודי מדרום אפריקה בעקבות פגישה של ראש העיריה ניר ברקת עם הקהילה היהודית במדינה. על פי הפרסום באתר הרשמי של המועדון, הסכום סייע לאשר את תקציב העונה הקרובה ברשות לבקרה תקציבית.

התרומה הפתאומית פתרה לראשי בית"ר כאבי ראש רבים. בשעות הצהריים הגיעו למשרדי הבקרה היו"ר איציק קורנפיין ומנהל הכספים חיים נבון, ולאחר פגישה שארכה למעלה משלוש שעות אושר התקציב, כשבתוכו נכללו גם שחקני הרכש החדשים סטיבן כהן, סרג' איילי, ליאור ראובן וכריסטיאן אלבארס.

 

בבית"ר בנו על מכירת תמוז לקבוצה מהליגה הבלגית, אלא שהחלוץ חזר לישראל בלי הצעה ממשית בידו וגם האפשרות לעבור לשחק במכבי חיפה ירדה מהפרק. הפקק במגעים למכירת החלוץ גרם להנהלה להתחיל לחשוב על שחרור שחקנים, אבל התרומה טרפה את הקלפים.

לפני מספר שבועות, במהלך טורניר גמר גביע העולם, נפגש ברקת עם אנשי הקהילה היהודית בדרום אפריקה. ראש העיריה סיפר על האווירה החיובית בעיר ועל הרפורמות שמובילה העיריה ועקב כך נענה אחד ממובילי הקהילה להצעת ברקת. לבקשת התורם, שמו לא פורסם. ברקת חיבר בין ההנהלה לתורם ולאחר הליכי בדיקה, הכסף הועבר. "התרומה תסייע לבית"ר לייצב את מצב הקבוצה ולהשיג הישגים", אמר ברקת לאתר הרשמי.
 
במהלך השבוע הבא תתקיים פגישה נוספת, שבמהלכה ינסו ראשי המועדון להפקיד את כל חוזי השחקנים בבקרה ובכך למעשה לאשר סופית את הסגל לעונה הקרובה. סטיבן כהן הגיע לפשרה עם הפועל רעננה וחתם על חוזה לשנתיים. אם כל החוזים יופקדו בבקרה עד יום ראשון, ירצה השחקן את עונש ההשעיה משני משחקים כבר מול אשדוד ובכך למעשה יוכל לשחק מול מכבי ת"א במחזור השני.

 

דאריו פרננדס, שממשיך להתאמן עם בית"ר, ייפגש בתחילת השבוע עם קורנפיין ויודיע לו על החלטתו הסופית לגבי העונה. לחץ גדול מופעל על השחקן מצד ההנהלה ובצוות המקצועי מקווים שבסופו של דבר יחליט הארגנטיני להישאר. טוטו תמוז, שנכלל גם הוא בתקציב לעונה, מוצב עדיין ברשימת ההעברות ובבית"ר מעוניינים למכור את החלוץ על מנת להגדיל את התקציב.