בירם כיאל במו"מ עם סלטיק הסקוטית, שכבר הגיעה להבנות עם מכבי חיפה

הירוקים יבקשו 2 מיליון יורו עבור הקשר, שחתום על חוזה לשנתיים נוספות. טוטו תמוז קרוב לחתימה בקבוצה, שגברה על סלביה סופיה 0:3 במשחק הכנה

בירם כיאל
בירם כיאל | צילום: שרון בוקוב

בירם כיאל מנהל משא ומתן עם סלטיק ועשוי לעבור בקרוב ממכבי חיפה לשורות הקבוצה הסקוטית, כאשר היום (חמישי) נערכו שיחות בין הצדדים, ולמעשה שתי הקבוצות כבר הגיעו להבנות ביניהן. במגעים תיווך הסוכן דודו דהאן. כרגע לא ברור האם השחקן יעבור סופית והאם חיפה תשחרר את כיאל, אך בכל מקרה הקשר מחזיק בחוזה לעוד שנתיים, כשהקבוצה צפויה לבקש ולקבל עבורו יותר משני מיליון יורו.

סלטיק שביחד עם ריינג'רס מובילה כבר שנים את הכדורגל הסקוטי, לא שיחקה אשתקד בליגת האלופות לאחר שהודחה במוקדמות על ידי ארסנל. למעשה, היא שובצה בבית המוקדם של הפועל ת"א בליגה האירופית, אך לא העפילה ממנו, בין היתר בגלל שספגה הפסד בבלומפילד. הקיץ צירפה כבר 4 שחקנים, כשהמוכר ביניהם הוא צ'ה דו רי הקוריאני.

 

עוד בענייני חיפה, יעקב שחר ואיציק קורנפיין נפגשו היום פעם נוספת והגיעו להבנות בנוגע למעברו של טוטו תמוז מהבירה לכרמל. כידוע, המכשול העיקרי בנוגע לעסקה טמון בחלוץ עצמו ובנכונותו לעבור ובנוגע לכך צפוייה גם להתקיים פגישה בינו לבין נשיא מכבי חיפה בסיומה הוא אמור לחתום על חוזה לשלוש או ארבע שנים בקרית אליעזר.

קורנפיין התייחס לנושא תמוז בהרחבה אתמול כאשר התראיין לתכנית הספורט של רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה וקול הים האדום. "העניינים ביננו לבין חיפה סוכמו כבר, כמו בעניין עידן ורד", אמר קורנפיין בפתח דבריו, "צריך רק שהשחקן יקבל את ההצעה של מכבי חיפה והכל יהיה בסדר. אנחנו לא יכולים להכריח והוא לא חייב כי יש לו חוזה בבית"ר, אבל יש רצון שלנו להעביר אותו למכבי חיפה. הוא נקנה בהרבה מאוד כסף, הוא תרם המון אבל הוא עלה המון כסף ואנחנו רוצים להחזיר חלק מההשקעה שלנו. הסברנו לו שהאינטרס הוא כלכלי מקצועי והוא לא בתכניות שלנו".

 

"אנחנו מכבדים את החוזה שלו. המשכורת נכנסת כמו שעון שווייצרי. בתמורה אנחנו דורשים שהשחקנים יגיעו בזמן לאימון ויתאמנו לפי התכנית. אנחנו מפעילים עליו לחץ? אם אמא של השחקן אומרת שבית"ר לא תראה גרוש מההעברה ושהשחקן יישב שנה בחוץ זו גם הפעלת לחץ. לגבי האימונים עם הנוער, ברגע שהקבוצה הבוגרת חוזרת ממחנה האימונים הוא מתאמן עם הבוגרים אבל בגלל שהוא לא בתכניות המקצועיות שלנו העדפנו שהוא לא ייסע עם הקבוצה למחנה".

 

"אני לא יודע מה ההצעה של חיפה אבל זו לא ההצעה הראשונה לגביו. כל ההצעות לא יצאו לפועל ותאמין שהציעו לו סכומים יפים. אני יודע. מערכת יחסים של מועדון עם שחקן היא דו צדדית. הבאנו אותו כשהוא היה בן 17 והוא עשה הרבה מאוד כסף כאן. המועדון נקלע למצב כלכלי בעייתי ואני לא יכול לאפשר שעסקת טוטו תמוז תעלה לבית"ר י-ם מיליון דולר, לא יכול לקרות ולא יהיה".

הכנה: 0:3 לחיפה על סלביה סופיה

מכבי חיפה ניצחה הערב את סלביה סופיה 0:3 בניסוי הכלים האחרון של אלישע לוי לפני המשחק במוקדמות הליגה האירופית מול דינמו מינסק מבלארוס. ליאור רפאלוב, גוסטבו בוקולי ושער עצמי של המגן גנב העניקו לחיפה את השערים בבולגריה. אגנסיו קאנוטו ערך את הופעת הבכורה שלו בשורות סגנית האלופה והוחלף במהלך המחצית השניה על ידי אריק בנאדו.

 

הירוקים פתחו מצוין והיו עדיפים על סלביה לאורך כל המחצית הראשונה. חצי שעה מפתיחת המשחק הצליח ליאור רפאלוב למצוא את הרשת של הבולגרים מבישול של הקפטן יניב קטן, 0:1 למכבי חיפה בהפסקה.

 

החבורה של אלישע לוי עלתה מחצית השניה במטרה להמשיך את המגמה מ-45 הדקות הראשונות וגוסטבו בוקולי הצליח להכפיל את התוצאה בדקה ה-51, 0:2. חלפו 4 דקות ואלישע לוי הכניס למגרש את אריק בנאדו, אייל משומר, תומר חמד ומוחמד גאדיר במקום אגנסיו קאנוטו, גוסטבו בוקולי, אדריין סילבה ויניב קטן. בדקה ה-70 הגיע השלישי, אך הפעם לא הקרדיט הלך למגן הבולגרים שמצא את הרשת של קבוצתו, 0:3 לחיפה בסיום.

 

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, עלי עותמאן, שי מימון, אגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אדריין סילבה, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלשווילי.