גילי ורמוט ועוד חמישה: נבחרי העונה של ספורט nana10

המאסטרו של הפועל תל אביב הוא שחקן העונה, אלי גוטמן הוא המאמן, אבל לא רק האדומים שלחו נציגות. הצדעה לאנשים שעשו את זה, ובגדול

שחקן העונה: גילי ורמוט

על כישרון העל של גילי ורמוט שמענו כבר לפני שנים, עוד כשליהטט בקבוצת הנוער של הפועל חיפה. אלא שהילד מקרית ים, שיחגוג בקיץ 25, הוכיח העונה שמאחורי הכישרון נבנתה לה לאט לאט גם נחישות, עקשנות ודריכות. אלה לא 9 השערים ו-16 הבישולים בליגה, אלא דווקא הבישול הבלתי נתפס מול סלטיק שהחל את המסע האירופי המופלא של האדומים, הבישול לשער הניצחון בקרית אליעזר, הצמד המדהים בגמר הגביע ובעיקר המהלך האחרון בטדי, שנתן לו לא רק תואר אליפות ראשון, אלא גם חותמת של שחקן גדול.

מאמן העונה: אלי גוטמן

דמעות השמחה של אלי גוטמן בטדי, אותו אצטדיון שכמעו וחיסל את קריירת הכדורגל שלו לפני מספר שנים, סימנה את הסוף למהפך התדמיתי והאישי שעבר המאמן הותיק בשנה האחרונה. מי שכונה "גרמני", וזכה לפני 11 שנים באליפות בה יתרון משמעו החלפת חלוץ בקשר, הוא המנצח שמאחורי התזמורת המופלאה שנתנה קונצרט אחרון לעונה זו בטדי, שאחראי על הפיכתם של ילדים כמו עומרי קנדה, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט ואיתי שכטר לאלופים עם כבוד. כבוד!

הזר של העונה: דגלאס דה סילבה

בעונה הבאה הברזילאי הכי ישראלי שיש יחלל בחליל בליל הצרפתית, אבל אין ספק שלעולם לא ישכח את השנתיים המדהימות שעבר בקבוצה האדומה, בה שודרג משחקן שמרויח 3000 דולר בחודש לבלם הכי טוב ששיחק אי פעם בכדורגל הישראלי. וכן, המנהיגות, החוש לשערים והאוירה הטובה שהוא מקרין סביבו רק מחזקת את הטענה הקודמת. לאזרח ומיד, כבר אמרנו?

תגלית העונה: אריאל הרוש

מצחיק להיזכר שרק בתחילת העונה הביאה בית"ר את ז'וסלן מאיבי כגיבוי לשוער בן ה-22. הרוש, שזה בדאבל עם קבוצת הנוער של בית"ר, הפך ככל שהתקדמה העונה לעוגן בקבוצה של המנורה, וחיפה פעם אחר פעם על האיטיות והכבדות של ההגנה הזקנה של הקבוצה מהבירה. לא היה חסר הרבה שהוא יזכר גם כמי שמנע במו ידיו את האליפות ההיסטורית של הפועל תל אביב.

פריצת העונה: אביחי ידין

לפני שנתיים, כשהגיעו דגלאס דה סילבה, סמואל יבואה ובן לוז מהפועל כפר סבא להפועל תל אביב, ספק אם מישהו האמין שהקשר האחורי שגדל במחלקת הנוער של המועדון יהפוך תחת אלי גוטמן למנוע של מכונת הדאבל האדומה ואהוב האוהדים. אחרי עונת בכורה בינונית, תפס ידין פיקוד על מרכז המגרש, וביסס את מעמדו גם כמי שאמור להוביל את הקישור האחורי של נבחרת ישראל בשנים הבאות.

מלך השערים: שלומי ארבייטמן

כשהזמן יחלוף ועננת התוגה תתפוגג, ישאר שלומי ארבייטמן עם תחושת סיפוק אדירה על עונת הכדורגל המדהימה שעבר. ילד הפלא, שהפך לשחקן פרובלמטי שמטייל כל שנה מקבוצה לקבוצה, הפך העונה למכונת שערים מאיימת, כשהשווה את שיא הכיבושים לעונה אחת של מורו ורבו אלון מזרחי - 28 בסך הכל. אם רק היה פותח בהרכב של אלישע לוי במשחק העונה...