ליגת העל: מכבי חיפה גברה על בית"ר ירושלים 1:2 ושבה למקום הראשון

חגיגה בכרמל: הירוקים ניצחו משערים של דבאלישווילי וקינן וניצלו את ה-0:0 בדרבי של ת"א כדי לחזור לפסגה. בשבוע הבא יוכלו לחגוג את האליפות עם ניצחון על בני יהודה. קינן: "זו קבוצה של ווינרים, מגיע לנו"

וואו, איזו דרמה (!!!). שבוע בלבד לפני מחזור הנעילה התהפכו היוצרות פעם נוספת. מכבי חיפה ניצחה הערב (שבת) 1:2 את בית"ר ירושלים בקרית אליעזר משער של דקל קינן בדקה ה-86 וחזרה לפסגת ליגת העל, זאת בשל התיקו המאופס בדרבי התל אביבי. אחרי ההפסד במשחק העונה, לא הרבה האמינו כי לירוקים יש מה למכור במאבק על התואר. אבל שחקניו של אלישע לוי גילו אופי אדיר וכעת רק משהו דרמטי ביותר ימנע מהם את האליפות השניה ברציפות. קיזוז או לא, הצלחת בדרך לכרמל.

אז מה מחכה להן? מכבי חיפה תתארח בשבת הבאה אצל בני יהודה, בעוד האדומים מתל אביב ייצאו לטדי למפגש עם בית"ר ירושלים. ניצחון של הירוקים, בלי כל קשר לתוצאה שתבוא מהבירה, תעניק לחיפה את התואר בפעם השניה ברציפות. מישהו מוכן להמר נגדה?

מכבי חיפה - בית"ר ירושלים 1:2

כבר אחרי פחות מדקה של כדורגל ניסה יניב קטן את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך הכדור חלף ליד הקורה של אריאל הרוש. חיפה המשיכה ללחוץ ובדקה ה-11 באה על שכרה. קטן מסר למרכז, דבאלשווילי פתח רגליים ורץ לתפוס מקום, ארבייטמן הכניס נפלא את הגיאורגי שמול הרוש הקפיץ נהדר לרשת. 0:1 לחיפה. כעבור שבע דקות הפציץ קטן מ-20 מטרים, הכדור חמק החוצה.

דקה לאחר מכן הגיעה ההזדמנות הראשונה של האורחים. יצחקי בעט מחוץ לרחבה, דוידוביץ' הדף רע אך אף שחקן של בית"ר לא היה במקום כדי לדחוק לרשת. דקתיים אחר כך הגיע השוויון. כדור קרן הוגבה לרחבה, גרשון התרומם טוב ונגח עד בנאדו שהמשיך לשער, דוידוביץ' הדף אך הקוון קבע כי הכדור עבר במלואו את הקו. 1:1 בקרית אליעזר. בדקה ה-26 קיבל תמוז הזדמנות טובה להכניע את דוידוביץ', אך עד שבעט הספיק להגיע אחד משחקני ההגנה של חיפה והרחיק לקרן.

בדקה ה-32 העביר מסיללה כדור רוחב מצד שמאל, בן יוסף פספס אבל דבאלשווילי לא היה מספיק מפוקס כדי להכניע את הרוש. כעבור שלוש דקות מסר רפאלוב לארבייטמן שניצב כ-16 מ' מהשער, מלך שערי הליגה הסתובב וירה לשער, הכדור חלף סנטימטרים מהקורה של הרוש.

המחצית השניה נפתחה במגמה ברורה - לחץ אדיר של הירוקים. למרות זאת, שחקניו של אלישע לוי התקשו להגיע למצבי הבקעה, כאשר הקרדיט הוא להגנת בית"ר. בדקה ה-62 סובב רפאלוב ניסה לכבוש בבעיטה חופשית, אך הכדור היה גבוה. בדקה ה-71 דווקא בית"ר כמעט ועלתה ליתרון. טל הגביה לרחבה, טיבי התרומם ונגח מצוין אך הכדור חלף סנטימטרים מהקורה של דוידוביץ'. מזל גדול לחיפה.

12 דקות לפני הסיום השתלט גולסה על כדור על סף הרחבה והפציץ לשער, אך הכדור חמק סמוך לקורה. בדקה ה-86 הגיע השער המיוחל של הירוקים. רפאלוב הגביה לרחבה, הכדור חלף על פני כל הגנת בית"ר והגיע לדקל קינן שמשלושה מטרים נגח פנימה. 1:2 יקר כל כך לחיפה, בדרך חזרה למקום הראשון.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', עלי עותמאן, ז'ורז' טקשיירה, דקל קינן, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי (אייל גולסה/57), ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבלאשווילי (סאדאת בוקארי/76), שלומי ארבייטמן.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, איתן טיבי, תומר בן יוסף, שמעון גרשון, אריק בנאדו, אלירן דנין, פאולו דה לה האסה, עידן טל, חן עזריאל (דן איינבינדר/52), טוטו תמוז, ברק יצחקי (ג'וניור ויסה/76).

שפט: אסף קינן. קוונים: עמיחי מוזס וניסן דוידי.

קינן: "אנחנו קבוצה של ווינרים". קטן: "אין לי מילים"

"אין לי מילים. עזבו איתי. אני לא יכול לדבר עכשיו". כך הגיב קפטן מכבי חיפה, יניב קטן, רגע אחרי שרעידת אדמה הרעידה את קרית אליעזר. מכבי חיפה גברה 1:2 על בית"ר ירושלים משער דרמטי של דקל קינן בדקה ה-86, שמעה כמה דקות מאוחר יותר שמכבי ת"א החזיקה את הפועל ת"א על 0:0 בדרבי, ועכשיו הקערה התהפכה לה. קיזוז, לא קיזוז, זה לא משנה עכשיו לירוקים. ניצחון בשבוע הבא על בני יהודה ומכבי חיפה אלופה שנה שניה ברציפות. "יש פה גברים אחד אחד", הוסיף קטן, "לא יכול להגיד יותר, פשוט לא יכול".

מי שכן הצליח לדבר בסיום, והרבה, הוא דקל קינן, שהשער שלו בהחלט שווה אליפות. "מגיע לנו לזכות", הוא צרח בסיום, "כל כך מגיע לנו. אם לא נזכה אנחנו הפראיירים הכי גדולים בהיסטוריה של הכדורגל. גם למכבי ת"א מגיע כל הכבוד על התיקו שהם הוציאו, וגם לבית"ר ששיחקה היום כדורגל הוגן. אנחנו קבוצה של ווינרים. סמכנו על שחקני מכבי שלא יתבזו שלוש פעמים בדרבי, והם הוכיחו את עצמם".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, נכנס בסיום לחדר ההלבשה של שחקני בית"ר, לחץ את ידיהם ואמר להם: "שיחקתם כמו גברים, כמו ספורטאים אמיתיים".

"אם יש צדק ניקח את האליפות", המשיך המאמן אלישע לוי, "יש לנו עוד משחק אחד ונקווה לא למעוד בו. כדורגל זה דבר אכזרי, כל השנה עבדנו קשה ונמשיך להיאבק עד הרגע האחרון".

"אנחנו שמחים ומאושרים", הוסיף שלומי ארבייטמן, שבישל את השער הראשון לוולדימיר דבאלשווילי, "זה הניצחון הכי מתוק שיש, מגיע לנו לזכות כי עברנו הרבה דברים בדרך לכאן. אנחנו עם הרגליים על הקרקע גם עכשיו, הכי חשוב שיגיע קהל שידחוף אותנו לתואר".

המבשל השני, ליאור רפאלוב, סיכם: "היה טירוף, יש עכשיו טירוף, אבל שום דבר עוד לא גמור. היינו עם חצי אוזן בספסל לראות מה קורה בדרבי ואני שמח שלא שמענו משם עדכוני שערים. זה אחד הרגעים הכי משמחים שלי, בעזרת השם האליפות תהיה ירוקה אבל עדיין לא זכינו".

"אני מרגיש אכזבה, הגענו עד דקה כזאת ולא לקחנו בסוף אפילו נקודה", אמר בסיום דוד אמסלם, "אני חושב שהגיעה לנו נקודה כי השחקנים שיחקו ונלחמו. אי אפשר לדבר על זה שלא היינו ספורטיביים. חבל מאוד שבגלל חוסר ריכוז קיבלנו גול. כמובן שהמשחק הזה הוא תעודת כבוד בשבילנו. מה שאמרתי לשחקנים זה לא בגלל מה שמכבי עשתה מול חיפה ,דיברתי איתם רק על בית"ר ועל זה שאנחנו צריכים לסיים את העונה בצורה טובה".

"רצינו להיות הוגנים עם עצמנו וזה מה שעשינו", הוסיף המאמן, "חבל על מה שקרה בסוף אבל אני גאה בהם. שמעתי שיעקב שחר אמר במחצית ביציע 'כל הכבוד לבית"ר' וכל הכבוד שהוא נכנס לחדר הלבשה שלנו. זה כבוד גדול לשני המועדונים מה שהיה פה הערב. אין ספק שגם בשבוע הבא נעשה את כל מה שאנחנו יכולים ונקווה שבשבוע הבא זה יבוא לידי ביטוי בנקודות".