אוהד בית"ר: "היס"מ הרביצו לכולם, לא אגיע יותר למגרש"

אותו אוהד סיפר על העימותים ביציעי בלומפילד מול הפועל ת"א: "עצרו אותי כי ביקשתי פרטים של שוטר". המועדון דרש את צילומי האבטחה: "אוהדים הוכו". קורנפיין במכתב רשמי לפרצלינה: "יש עדויות ותלונות לאלימות בלתי סבירה"

בעקבות העימותים באיצטדיון בלומפילד בין אוהדי בית"ר ירושלים לשוטרי היס"מ במהלך המשחק מול הפועל ת"א, התראיין אחד מהעצורים הירושלמים בתכנית הספורט של רדיו ת"א, רדיו חיפה, רדיו דרום וקול הים האדום בשיתוף ערוץ הספורט. "כשהסתיים המשחק עמדנו אחי, אני וחבר שלנו, ו-5-6 אוהדים של הפועל התחילו להתגרות בנו. במקום להיכנס ליציע של אוהדי הפועל, שוטרי היס"מ העדיפו להגיע ליציע של בית"ר והרביצו לכל אחד שעמד בדרכם", סיפר האוהד, ירון עמרם.

"הם הפילו אותי לרצפה בזמן שהסתכלתי על מה שקורה, לא היו לי עימותים עם השוטרים. אמרתי לקורנפיין שאני לא אגיע יותר למגרשים. שמו עלי אזיקים בגלל שרציתי פרטים מהשוטר, לקחו אותי לבית כלא והעבירו אותי לבית המשפט", המשיך עמרם. "זה רחוק ממני ובסך הכל באתי וראיתי משחק כדורגל. נפגעתי פיזית ברגליים ובראש, נשארו לי סימנים בידיים וברגליים. במעצר הם פינו אותי לבית חולים".

אז מה הוא מתכוון לעשות? "הבאתי למח"ש צילומים, מסרתי להם גירסאות ואמרתי להם שאני לא מתכוון לשתוק ואלחם עד הסוף. השוטרים באו במטרה לפגוע בי סתם. אני מזמין את אוהדי בית"ר שיתפסו את האנשים המתאימים ויתלוננו עליהם", ענה עמרם.

הנהלת בית"ר ירושלים פנתה למנהל חברת "היכלי הספורט", ניר פרצלינה, בבקשה לקבל את תצלומי האבטחה מאיצטדיון בלומפילד, מסיום המשחק מול הפועל ת"א לפני יומיים. הבקשה הגיעה לאחר שביממה האחרונה הגיעו למשרדי המועדון עדויות ותלונות של אוהדים על שימוש בכח מופרז של שוטרי היס"מ, עימם התעמת חלק מהקהל הירושלמי, ובעקבות פציעות מהן נטען שסובלים אותם אוהדים.

בין היתר נכתב במכתב שנשלח ל"היכלי הספורט": "על פי עדויות ותלונות של אוהדים רבים אשר הגיעו בימים האחרונים להנהלת בית"ר ירושלים, הרי שבסיומו של המשחק התעמתו חלק מהשוטרים כאמור עם אוהדי בית"ר ירושלים ובין היתר, היכו בהם מכות נמרצות באלימות בלתי סבירה בעליל וללא סיבה נראית לעין. למותר לציין כי כהנהלת המועדון, אין בדעתנו לעמוד מנגד, אלא להגיש לאוהדי הקבוצה סיוע ככל שיידרש, גם בעניין זה".

"בהקשר האמור, פונה אני אליך במכתב זה, בבקשה דחופה להמציא למשרדי הנהלת המועדון את צילומי מצלמות האבטחה במקום, המתעדות אירועים אלה, בכלל זה העימותים הנטענים". יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין החתום על המכתב קיבל ב-24 השעות האחרונות מאות טלפונים מאוהדים זועמים שנפגעו. במקביל לדרישה לקבל את צילומי האבטחה, ישתמשו במועדון גם בצילומי הטלוויזיה שסיקרו גם הם בתום המשחק את מקרה האלימות החמור.

בנאדו: חייבים לנצח את מכבי. גרשון בספק

יומיים לאחר ההדחה הכואבת מגביע המדינה עם 2:0 להפועל ת"א, בית"ר ירושלים שבה היום לאימונים. לפני האימון הגיעו נציגי חברת אלדן, הספונסרית של הקבוצה, אשר הוציאו לקראת יום העצמאות חולצות בצבעי דגל המדינה, וצילמו את שחקני בית"ר לובשים אותן. "היה לנו רק יום אחד להתאושש מההפסד להפועל וברור לנו שאם נרצה להוציא משהו מהעונה הזו, אנחנו חייבים לחזור לבלומפילד ולנצח את מכבי", אמר אריק בנאדו. "זה משחק על 6 נק' ואם נפסיד נאבד את הסיכוי למקום ה-3".

"אני חושב שזה משחק חשוב יותר מהמשחק הקודם מול מכבי בטדי כי ניצחון בו יעלה אותנו כבר בשבת למקום ה-3", הוסיף הבלם שהתייחס שוב לגביע: "כשאתה משחק בגביע אתה יודע שהכל יכול לקרות, בטח כשמדובר בהפועל שעושה קבוצה מצויינת. ידענו שהם טובים מאיתנו, אבל חייבים לשים הכל מאחור ולהתכונן לשבת".

"מטרה אחת שהצבנו לעצמנו היא שמירה על הגביע ובה כבר לא נעמוד. בשביל להשיג את השניה - מקום באירופה - נעשה הכל. זה מועדון שצריך לשאוף לשחק במסגרת אירופית, ולהגיע לשם דרך מיקום בטבלה זה גם טוב".

שמעון גרשון, שטעות שלו הובילה לספיגת השער השני מול האדומים, בספק לשבת. הבלם הוותיק לא התאמן היום בגלל מתיחה במפשעה. אמסלם עשוי לחזור בעקבות כך למערך של שני בלמים - עם בן יוסף ובנאדו.