למה דווקא בית"ר ובני יהודה יכריעו את גורל האליפות?

השבועיים שנותרו לסיום העונה הרגילה יקבעו למי יהיה סדר משחקים נוח יותר בפלייאוף, למכבי חיפה או הפועל תל אביב. כל ההסברים מדוע האדומים יאלצו להחזיק אצבעות דווקא לגיא לוזון

שני מחזורים לסיום העונה הרגילה, ודבר אחד ברור: כדי לשמור על תואר האליפות אחרי קיזוז הנקודות בחצי, מכבי חיפה חייבת סדר משחקים נוח בפלייאוף העליון. וכדי שזה יקרה, מסתבר, היא חייבת להחזיק אצבעות בשבועיים שנותרו לאחת מיריבותיה המרות, בית"ר ירושלים. למה? הנה ההסבר.

מכבי חיפה תסיים את העונה הרגילה במקום הראשון, בודאות של 99.9 אחוז. ככזו, היא תזכה לארח את השניה בטבלה הפועל תל אביב, וכן את הרביעית והשישית, ותשחק בחוץ מול המדורגות 3 ו-5. השניה בטבלה, הפועל תל אביב, תשחק בחוץ מול הראשונה והרביעית, אבל תארח בבית את השלישית, החמישית והשישית.

נכון לעכשיו, אף אחד מהקבוצות במקומות 3 עד 6 לא הבטיחה סופית את מיקומה. ועדיין, מ.ס. אשדוד תקדים קרוב לודאי את הפועל באר שבע ותסיים שישית, ואז תשחק בפלייאוף בקרית אליעזר ובלומפילד. מה שמטריד במיוחד את ההנהלות בירוק ובאדום הוא היכן יסיימו מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, שנתפסות כקבוצות מולן הן עלולות לשמוט נקודות.

בהנחה והצהובים של נמני יצליחו לנצח בשבוע הבא בבית את אחי נצרת המפורקת, הם יבטיחו את המקום השלישי, ולכן יארחו בפלייאוף את מכבי חיפה וישחקו בדרבי מול הפועל כקבוצת החוץ.

במקרה של בית"ר ירושלים, שעקפה בשבת את בני יהודה בדרך למקום הרביעי, הסיפור הרבה יותר נזיל. בית"ר, שמוליכה בנקודה על הכתומים מהשכונה, תשחק במחזור ה-29 בוינטר נגד הפועל רמת גן, ובמחזור ה-30 תארח את מכבי תל אביב. בני יהודה תארח במחזור הבא את מכבי חיפה ובמחזור הסיום תצא לנתניה. אם בית"ר אכן תסיים רביעית, היא תארח את הפועל תל אביב בטדי ותשחק מול מכבי חיפה בקרית אליעזר. אם תסיים חמישית, הפועל תל אביב תזכה לארח אותה בבלומפילד ומכבי חיפה תאלץ לעלות לטדי, בעוד שמשחק "החוץ" של הפועל מול בני יהודה יתקיים באצטדיונה הביתי. בשבועיים שנותרו עד סוף העונה, הירוקים יחזיקו אצבעות לבית"ר, בהפועל תל אביב שוב תלויים בהצלחה של גיא לוזון. מי היה מאמין.