יצחק שום: "להמשיך במסורת הניצחונות בגמרים"

מאמן בית"ר ירושלים מתכונן לגמר גביע הטוטו ומדבר על התקופה הגרועה של קבוצתו: "האימונים שלנו מלאי התלהבות ונחישות". שאול סמדג'ה: "רוצים לעשות היסטוריה"

במשרדי ההתאחדות לכדורגל התקיימה היום (שני) מסיבת העיתונאים המסורתית לפני משחק גמר גביע הטוטו בין הפועל רעננה לבית"ר ירושלים. הצהובים מגיעים למשחק בזמן לא טוב מבחינתם ועם משבר גדול שפוקד את המועדון, אבל אם מחפשים בבירה נקודה חיובית הרי שאפשר למצוא אותה בחשיבות הרבה שנותן המאמן, יצחק שום, למפעל וזאת לאחר שתירץ את הפסד הליגה האחרון של בית"ר בכך שחצי גמר גביע הטוטו היה חשוב יותר.

רעננה מנגד תנסה להפתיע גם בית"ר, כמו שעשתה למכבי חיפה בחצי הגמר. "אני תמיד שמח להיות במפגשים כאלה", אמר יצחק שום. "מעמדי גמר תמיד חשובים ולא משנה המסגרת. כל תואר שלוקחים הוא חלק ממסורת של אגודה. רעננה קבוצה מצוינת ולראיה הקבוצות שהיא עברה בדרך לגמר, מכבי חיפה ובני יהודה. אנחנו רוצים לנצח, אסור לשכוח שזה התואר היחיד שחסר לבית"ר ירושלים בשנים האחרונות, בהם ניצחנו כל משחק גמר שאליו הגענו".

מאמן בית"ר התייחס לתקופה הלא טובה שעוברת על קבוצתו ואמר: "האימונים שלנו מלאי התלהבות ונחישות ואני מקווה שזה יגיע לידי ביטוי גם במשחק מול רעננה. בכל מקרה אנחנו לא מתאבלים אחרי כל הפסד ולא יוצאים בחגיגות אחרי ניצחון. רק בישראל מסכמים עונה אחרי כל משחק".

קפטן בית"ר, אבירם ברוכיאן, הוסיף: "בשבועות האחרונים התוצאות שלנו לא טובות. אבל אני לא אחדש לאף אחד אם אומר שלמשחקי גמר מגיעים עם אנרגיות אחרות. זה המשחק האחרון לפני התואר ואני בטוח שנדע להתעלות כמו שעשינו עד כה במעמדים בכאלה. נגיע מוכנים ומלאי נחישות כדי לזכות בגביע".

בצד השני מי שחושב שרעננה תסתפק רק בעצם ההגעה לגמר כנראה לא מכיר את אלי כהן וחניכיו. "זאת העונה החמישית שלי בקבוצה ועשינו דרך ארוכה ביחד עד להגעה למעמד כה מכובד", אמר כהן במסע"ת. "אם לפני שלוש שנים היו אומרים לי שאגיע למעמד כזה הייתי אומר שזה הזוי. אבל שיהיה ברור אנחנו רוצים להגיע להישגים. אנחנו אמנם פוגשים ביריבה חזקה וטובה מאיתנו על הנייר, אבל ניתן את הכל כדי לזכות בגביע. מה אומר לחבר'ה? אין מה לומר לשחקנים לפני מעמד כזה. הם יגיעו עם מוטיבציה. אנסה לגרום להם להגיע משוחררים ולשחק את הכדורגל החיובי והטוב שלנו".

קפטן רעננה, שאול סמדג'ה הוסיף: "מוטיבציה? יש שידור, יהיו אלפי אוהדים ביציע כך שזה יגיע לבד. נבוא עם הרבה אנרגיות וננסה לעשות היסטוריה".