ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את בני סכנין

בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את בני סכנין משער עצמי של מהראן אבו ריא. אוהדי סכנין שרו בזמן נגינת ההמנון הלאומי. עידן ורד עשוי לעבור למכבי חיפה

בשורה התחתונה ניצחה הערב (שני) בית"ר ירושלים 0:1 את בני סכנין (בזכות שער עצמי מוזר של מהראן אבו ריא) בטדי וחזרה למקום החמישי בטבלה, אולם מעבר ל-3 הנקודות החשובות כשלעצמן, ליצחק שום ושחקניו אין יותר מדי במה להתגאות.

כדורגל חלש מאוד הפיקו שתי הקבוצות, כאשר האכזבה הגדולה היא בעיקר מהמארחת, בה משחקים שחקנים מהבכירים שיש לכדורגל הישראלי להציע. מנגד, סגרו מרקו בלבול וחניכיו משחק 7 ברציפות ללא ניצחון ומוסיפים להיות מתחת לקו האדום עם 13 נקודות בלבד.

כבר אחרי 5 דקות של כדורגל כמעט עלתה בית"ר ליתרון. קרן של ברוכיאן הביאה לעירבוביה ברחבה, כאשר בסיומה בעט בן שושן כדור קשתי שננעץ במשקוף של מאיר כהן. כעבור 6 דקות סידר יצחקי מצב מצוין לבן שושן, אך החלוץ בעט חלש ואיפשר לכהן לקלוט בקלות. בדקה ה-15 הגיעה הגנת סכנין לעזרתה של בית"ר. אבי ריקן העביר כדור רוחב מצד שמאל, ומהראן אבו ריא, בקור רוח מרשים, בעט לשערו שלו וקבע 0:1 לזכות בית"ר י-ם.

בדקה ה-28 סכנין יצאה להתקפה מקרית וכמעט השיגה את השוויון. סואן בעט מרחוק, הרוש השמיט בשלומיאליות, עראפת השתלט על הכדור ומול שער חשוף בעט מעל המשקוף. החמצה גדולה. במחצית השניה הפיקו שתי הקבוצות את אחת התצוגות החלשות ביותר העונה בליגת העל, כאשר האירוע המרכזי הגיע מאוהדי בית"ר ששרקו בוז ליצחק שום אחרי שהחליף את עמית בן שושן.

בדקה ה-72 סוף סוף אירעה הזדמנות. יצחקי הציב את תמוז באחד על אחד, אבל אבו ריא חילץ ברגע האחרון לקרן. 2 דקות לאחר מכן פרץ ריקן מצוין בצד שמאל ובעט חזק, אך מאיר כהן הדף בקושי, על הריבאונד השתלט תמוז שבעט לרשת החיצונית. עוד שתי דקות חלפו, והרוש הציל את קבוצתו משוויון. אבו ריא בעט חזק מ-8 מטרים, אבל השוער הירושלמי הגיב מצוין והדף לקרן. מיד לאחר מכן יצאה בית"ר למתפרצת, כשבסיומה בעט תמוז מתוך הרחבה, אך פעם נוספת כהן היה במקום. בדקה ה-90 הורחק חיים בנון אחרי עבירה ברוטאלית על אחד משחקני בית"ר.

הרכבים:

בית"ר י-ם: אריאל הרוש, חן עזריאל, אריק בנאדו, שמעון גרשון, אבי ריקן, פאולו דה לה האסה, עידן טל (איתן טיבי/89), אבירם ברוכיאן (עידן ורד/63), עמית בן שושן (קובי מויאל/69), ברק יצחקי, טוטו תמוז.

בני סכנין: מאיר כהן, באסם גנאים, יא יא פטי, טל חן, מהראן אבו ריא, חאלד חלאילה, חיים בנון (הורחק/90), עבאס סוואן (סקוט סילי/57), קרלוס אדוארדו, אחמד קאסום (חאמד גנאים/64), דז'קו ערפאת (אלי ביטון/77).

מכבי חיפה מנהלת מו"מ עם בית"ר על עידן ורד

מכבי חיפה ממשיכה בניסיונות לצרף לשורותיה את עידן ורד. לאחרונה התקיימו סבב שיחות נוספות בין ראשי הירוקים ליו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין. בחיפה היו מאוד רוצים לראות את הקשר בכרמל כבר בחלון ההעברות בינואר, אבל בבית"ר אמרו הערב לאתר ערוץ הספורט: "היו מספר שיחות אבל ספק אם העסקה תתבצע בינואר". למרות הדברים של הגורם הירושלמי אין לשלול את האפשרות שהקשר הצעיר ילבש את המדים הירוקים כבר העונה. בכל מקרה ימשיך להתקיים מו"מ עם ראשי בית"ר במטרה לצרף את הקשר לקראת העונה הבאה.

"לא משחק טוב שלנו", הודה אריק בנאדו בסיום. "לא היינו מספיק חדים בשביל להגדיל את התוצאה. משחקים כאלה אפשר לשים בצד ומה שחשוב זה הנקודות. אין ספק שבשבועיים האחרונים לא תפקדנו וספגנו 8 שערים, זה בהחלט מראה על בעיה ואני שמח שפתרנו אותה עם שער נקי. לא שיחקנו מבריק היום ויש לנו זמן לתקן עד מכבי תל אביב. הסברים ליכולת? לא מתפקידי לתת אותם". הבלם התייחס גם לחזרתו להרכב ואמר: "הרגשתי רגיל לחזור, כל הקריירה שלי הייתי על המגרש, זה כיף לשחק. היה לי חודש לא טוב ואני מקווה שהוא יהיה האחרון שאותו אבלה על הספסל". בנאדו התייחס גם לפרשת ברק יצחקי והפועל תל אביב ואמר: "ממה שהבנתי מברק הוא רוצה להישאר פה וטוב לו. אני לא מעודכן במה שקורה מאחורי הקלעים. הוא שחקן חשוב ואני מקווה שהוא ישאר. יש לו הרבה מה לתת לנו".

עידן טל הוסיף: "אם להיות כנים, זה לא מהניצחונות הגדולים שלנו. אבל אחרי מה שעברנו בשבועיים האחרונים, שספגנו שמונה שערים, אפשר גם למצוא דברים מעודדים מהמשחק הזה. השורה התחתונה מבחינתי היא קודם כל שלא ספגנו, אתם לא מבינים כמה זה הניצחון היום חשוב לנו. שלוש הנקודות היו הרבה יותר חשובות מעוד שער".

"לצערי המשחק שלנו עדיין לא שוטף", המשיך טל. "אבל אנחנו מנסים לשנות ולהשתפר. אני לא יכול להגיד שיש אפאטיות בקבוצה. זה שילוב של כל מיני דברים מקצועיים כמו העמידה על המגרש, הלחץ במגרש ועוד. אנחנו עובדים קשה באימונים כדי לשפר את הנקודות הללו ואני מקווה שנראה תוצאות בקרוב". הקשר הוותיק גם התייחס לתלונות שהפנה לאסף קינן אחרי העבירה הקשה שנעברה עליו ואמר: "אני לא רוצה לומר דברים לא יפים על שחקן או קבוצה אבל העבירה שנעשתה עלי היא לא כדורגל. במזל הוא רק שפשף אותי, אם הוא היה פוגע בי הייתי גמור. זה עבירות שלא קשורות לכדורגל, אם היה מדובר בשחקן בית"ר לא היו מעבירים את זה חלק, היו אומרים שהוא השתולל".

יו"ר סכנין: "חבל מאוד שהאוהדים ביזו את ההמנון"

המפגש בין בית"ר ירושלים לבין בני סכנין הסתיים אמנם ללא עצורים, מכות או עימותים אלימים מכל סוג שהם, אבל הטינה בין המועדונים כן הביאה לתקרית לא נעימה ביציעים, כאשר 250 מאוהדי סכנין שרו ושרקו בזמן נגינת ההמנון לפני תחילת המשחק. יו"ר הקבוצה, חסן אבו-סלאח, התייחס בסיום למקרה הלא נעים: "הייתי מעדיף שהם יכבדו את ההמנון, אבל לכמה מהם זה לא ברור, וחבל". על ההפסד 1:0 הוסיף אבו-סלאח: "לא הגיע לנו להפסיד היום. אנחנו נתחזק בימים הקרובים ב-4-5 שחקנים ואני בטוח שיחד איתם נתקדם במעלה הטבלה".

"קשה לי מאוד עם התוצאה, היינו שווים לפחות נקודה", סיכם המאמן מרקו בלבול, "אנחנו צריכים להתחזק אבל בינתיים אנו רק משחררים שחקנים ולא מביאים. מגיע שאפו לשחקנים על הלחימה והרצון". מי שעשוי להיות החיזוק שמחפש בלבול הוא סנדרו איסוילי, חלוץ גאורגי בן 25 שעלה עם קבוצת אנז'י הרוסית לליגה הבכירה. איסוילי אמור לנחות בימים הקרובים כדי לעבור בדיקות רפואיות, ואם יימצא כשיר יחתום. בעבר שיחק הגאורגי גם בטון השוויצרית.

לקראת המפגש הערב, במשטרה דווקא לא עמדו על סידורי אבטחה מיוחדים והסתפקו בכמות הרגילה למשחקי ליגה בטדי. לאיצטדיון בבירה הגיעו הערב כ-7,000 צופים, כמות נמוכה אליה לא רגילים בבית"ר.