גורם בהפועל תל אביב: "ביומיים הקרובים נגיש הצעה על ברק יצחקי"

בהפועל תל אביב טוענים שהקבוצה תנסה לצרף את חלוץ בית"ר ירושלים, אלי גוטמן סקפטי: "בלון שהופרח". מאמן האדומים על ה-3:4 מול בית"ר: "השאננות מרגיזה". ויאריאל התעניינה באיתי שכטר

בשורה התחתונה ניצחה הערב (שני) הפועל תל אביב 3:4 את בית"ר ירושלים וצימקה את הפער ממכבי חיפה ל-8 נקודות, אבל עם כל הכבוד לעובדה הזו, הערב בבלומפילד הביא עימו הרבה מעבר למרוץ האליפות המתפתח בין האדומים לירוקים.

הפועל תל אביב ניצחה 3:4 את בית"ר ירושלים

7 שערים, כרטיס אדום אחד, פנדל וחזרה של הירושלמים מ-4:1 ל-4:3 בעשרה שחקנים, זה מה שיזכרו 15,000 האוהדים שהגיעו ליפו. איתי שכטר, שגם ויאריאל הספרדית הצטרפה לרשימת הקבוצות שהביעו בו עניין, כבש את שערו ה-13 העונה, אך יחמיץ את המשחק מול מכבי פ"ת בשל צבירת כרטיסים צהובים. תקרית אלימה התרחשה בסיום ההתמודדות, כשמחנות האוהדים התעמתו והמשטרה עצרה 4 אוהדים של כל קבוצה.

בסיומו של המשחק, מטבע הדברים וכפי שפומפם במהלך השבוע, בכותרות היה ברק יצחקי. החלוץ, שכבש את השער הראשון לזכות מחזיקת הגביע, ונמצא חזק על הכוונת של הפועל, עשוי לעשות את הדרך לצד האדום של בלומפילד, אך זאת רק אם בבית"ר יתרצו וייכנסו למו"מ על השחקן. "ביום יומיים הקרובים נפנה רשמית לבית"ר ונגיש לה הצעה עבור חצי מכרטיסו של יצחקי", אישר מיד עם הסיום הערב בכיר בהפועל. יש לציין כי האדומים ינסו להוציא את המהלך לפועל למרות סקפטיות מצידם.

ומה אומר מאמן הפועל אלי גוטמן על סוגיית יצחקי? "אני חושב שזו שאלה לא צריך להפנות אליי. יצחקי הוא שחקן בית"ר והוא תחת חוזה. מעולם לא דיברתי איתו וכמו שאני יודע גם ההנהלה לא. אני חושב שאנחנו עוסקים בסוגיה הזו כי מישהו הפריח את הבלון הזה לאוויר. הייתי רוצה גם את כריסטיאנו רונאלדו. יצחקי יותר ריאלי? נראה לי שמה שריאלי זה שנהיה יותר יציבים ויותר בוגרים במשחק שלנו".

את היכולת הערב ניתח גוטמן: "בפתיחת המשחק שיחקנו כדורגל שוטף וקבוצתי שהניב שני שערים. ואז הגיעה ההרחקה של בית"ר והשאננות שלנו. אותו דבר אחרי שעלינו ל-1:4. השחקנים חשבו המשחק נגמר ובכדורגל זה אף פעם לא נגמר. צריך ללמוד מזה, כי ככה בדיוק מפסידים 2 נקודות נגד עכו".

"ניצחון כזה הוא לא יותר מתוק", הוסיף המאמן, "כשהקבוצה עולה ל-1:4 ומגיעה למצבים ופתאום דדי עושה צ'יפ מ-16 מטר במקום פצצה לשער, אז כל אלה מביאים דברים לא טובים. דגלאס רוצה לצאת עם הכדור כמו פרנקו בארזי, דברים כאלה לא עושים. ודאי שאני שמח כי ניצחנו את בית"ר, אבל בתוך תוכי כמאמן כדורגל זה מרגיז אותי".

שום: "גאה בכם, נלחמתם"

אז מה יכולים כבר לעשות עכשיו בבית"ר ירושלים? מקסימום להיות גאים בכך שהיו שותפים, בטווח של 10 ימים בלבד, לשניים מהמשחקים הגדולים ביותר שראינו בכדורגל הישראלי. אחרי ה-4:3 למכבי ת"א בבלומפילד בשבת שעברה, מחזיקת הגביע חזרה לבלומפילד ונוצחה באותה תוצאה על ידי הפועל ת"א.

האדומים כבר הוליכו 1:4, אבל בית"ר סידרה דרמה כשכבשה פעמיים ב-10 שחקנים לאחר שתומר בן יוסף הורחק. בסיום ביקש יצחק שום, שסופר שמונה כדורים ברשת בשני מחזורים, מחניכיו לא להתראיין. בחדר ההלבשה המאמן עשה שימוש בטון מאוד פייסני ביחס לתוצאות האחרונות ואמר: "אני גאה בכם על המלחמה שנתתם היום".

השחקנים עצמם היו מופתעים מאוד מדבריו של המאמן בסיום ההפסד, וכמה מהם אמרו: "אי אפשר להיות גאים על מלחמה כשמקבלים שמונה שערים בשבוע, לא יכול להיות שאנחנו מבקיעים פעמיים שלישיות בבלומפילד ומפסידים".

תקרית אלימה התרחשה בסיום ההתמודדות, כשמחנות האוהדים התעמתו והמשטרה עצרה 4 אוהדים של כל קבוצה.