עם הבוס לא מתעסקים

איומי אגיאר עזרו, בית"ר ירושלים פירקה 0:4 את מכבי פ"ת. גוטמן תקף את הקהל אחרי ה-1:2 של הפועל בב"ש, תיקו למכבי חיפה וגם למכבי ת"א. משחק השבת – תוצאות המחזור לפני כולם

מכבי חיפה – הפועל רמת גן 2:2

בחיפה שקלו להעביר את המשחק לאצטדיון רמת גן כחלק מההערכות לבאיירן מינכן, אבל ויתרו על התוכנית מחשש שהקהל יקים מאחזים בלתי חוקיים ביציע עד ליום שלישי בערב. דקל קינן וג'ורג' טישיירה הבקיעו שערים עצמיים בעשרים הדקות הראשונות ונתנו לאורחים 0:2 מפתיע. שלומי ארבייטמן נכנס כמחליף במחצית, וצמד שלו בדקות 62 ו-73 הצילו את הקבוצה של אלישע לוי מהפסד ביתי מביך. "האמת שניסינו לאתגר את שלומי", אמר בסיום דקל קינן. "במחזור הראשון הוא הבקיע שער, בשני הוא שם צמד והיום הוא אמור היה לתת שלושער. פייר, אני מאוכזב".

אחי נצרת – הפועל חיפה 2:1

"לא יאה להחתים שחקן מקדוני בשבוע כזה", הסביר לפני המשחק מאמן הפועל חיפה, שלומי דורה, את החלטתו לא להחתים את אדריאן ליו, החלוץ המקדוני שנבחן בקבוצה. בלעדיו, הוא קיבל הצגה מערן לוי שכבש צמד בבעיטות חופשיות (33, 70). בנצרת, שהפסידה השבוע בערעור לגבי שיתופו של לוי במשחק גביע הטוטו בין הקבוצות, הצליחו רק לצמק עם שער של תומר חמד בדקה ה-80. "גילינו כרטיסים צהובים חדשים של לוי מליגת כדורגל החופים. ננצח בית המשפט", אמרו באחי בסיום. בחיפה כבר מיהרו להדגיש שכל הדברים שקרו או לא קרו נעשו בתום לב.

מכבי נתניה – הפועל רעננה 1:0

הקהל הנתניתי הכריז על 10 דקות של שקט בפתיחת המשחק, בתגובה להוראה החדשה של רופא המועדון לפיה "אסור להתחבק ולהתנשק עם האוהדים" מחשש לשפעת החזירים. "ומה אם נזכה באליפות? האם גם אז לא נוכל להפשיט באלגנטיות את השחקנים לאחר משחק הכתרה? זה פשוט בושה", אמר יו"ר חוג האוהדים. ונראה דווקא שהתקנה שמתסכלת יותר מכל את השחקנים עצמם היא זו של המאמן נתי עזריה, שאסר על חניכיו במהלך השבוע לשחק עם נעליים צבעוניות. המקומיים נראו כבויים, ורועי לוי האורח ניצל זאת כדי להבקיע את שער הניצחון בדקה ה-54. "נתי פוגע לנו בקו האופנתי, וזה משפיע מקצועית", סיכם קפטן נתניה, קלמי סבן.

מ.ס אשדוד – הפועל עכו 1:4

"מחדל", זעקו מקומוני עכו בסוף השבוע, לאחר שיניב צ'יצ'יאן נזרק מהקבוצה. "ירון הוכנבוים מנסה להפיל את התיק על צ'יצ'יאן, בושה!", אמר אחד השחקנים. בהיעדרו הציגה עכו משחק הגנה נרפה, וספגה צמד כבר לאחר 15 דקות משתי נגיחות של דימיטאר מקרייב האשדודי. בן בנימין עוד צימק בפנדל בדקה ה-61, אבל עידן שריקי (69) ומשה אוחיון (75) עשו 1:4 וסגרו את הסיפור. זוהר בהלול הוזכר כמחליף אפשרי להוכנבוים. "אם לא לנצח, לפחות צריך להחזיר את שמחת החיים", אמרו בעכו. זבולון אורלב כבר הספיק לזמן בנושא דיון מיוחד בכנסת.

מכבי פתח תקווה – בית"ר ירושלים 4:0

בית"ר שטפה את המגרש והגיעה להזדמנות הראשונה כבר בדקה השניה: ברק יצחקי נשאר לבד מול השוער, אך לתדהמת הקהל הוא עצר לפתע את הריצה והוציא את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו מהכיס. "זה היה רונן קצב, הוא אמר שברצלונה רוצים אותי בינואר אבל אני לא ממהר לעבור", הסביר בסיום. צמד של עידן ורד (13, 60) ושערים של עידן טל (33) וג'וניור ויסה (68) השלימו 0:4 מרשים. "אגיאר איים עלינו שאם לא נתחיל להבקיע, הוא יזרוק אותנו מהחלון כמו שזרק את הרב הזה מניו-יורק. עם גומא לא מתעסקים, הוא בכל זאת המשיח", הסביר בסיום אחד השחקנים.

בני סכנין – הפועל פתח תקווה 2:0

למרות הפציעות הרבות, הכחולים מפתח תקווה פתחו את המשחק בסערה ועלו ל-0:1 כבר בדקה השלישית, לאחר מבצע מרשים של אלנתן סלמי. סכנין עוד ניסתה לחזור אבל נראתה עייפה וכבדה. גיא צרפתי הבטיח את הניצחון בדקה ה-82. "תוכנית המשחק הוכיחה את עצמה. מיינו את ההרכב של סכנין לצמים ולא צמים, והשחקנים ידעו בדיוק את מי להתיש", אמר מאמן המנצחת, דני ניראון. בצד המפסיד, עבאס סואן היה מאוכזב מאוד: "איבדנו את הזהות שלנו. לא יכול להיות שעברו כבר שלושה מחזורים ולא קיבלנו עדיין כרטיס אדום אחד. שמעתי שאייל לחמן פנוי עכשיו, זה נכון?"

הפועל באר שבע – הפועל תל אביב 3:1

ליאור "אני החלוץ הטוב בארץ" אסולין סידר לבאר שבע פתיחה חלומית עם 0:1 בדקה ה-12. אבל ההמשך היה שייך לאורחים: איתי שכטר איזן בדקה ה-31, מיכאל זנדברג העלה את האדומים ליתרון בדקה ה-42 וביברס נאתכו התאושש משריקות הבוז נגדו במחזור שעבר וכבש את השלישי בדקה ה-70. 1,500 אוהדי הפועל תל אביב שהדרימו לבאר שבע, חגגו בסיום ושרו שירי אליפות. לעומת זאת, המאמן אלי גוטמן רתח: "מישהו כאן התבלבל, זה לא האוהדים של הפועל תל אביב שאני מכיר. לשיר על אליפות כבר במחזור השלישי? הם פושעים".

מכבי תל אביב – בני יהודה 3:3

תקרית מביכה נרשמה בתחילת המשחק, כאשר אוהדי שתי הקבוצות חסמו בגופם את הכניסה לעמדת השידור ומנעו מעמית הורסקי ודני נוימן לשדר את המשחק. "אתם הנאחס של הליגה", קרא הקהל לשניים, שסיימו בינתיים שני שידורים ישירים בתוצאות מאופסות. בהיעדרם, הוקפץ משה גרטל אל העמדה, והחילוף הצליח: שדר הספורט הוותיק הספיק לשדר תשעה שערים, כולל שלושה שלא היו: שלושער של אלירן עטר העלה את בני יהודה ל- 0:3 מדהים במחצית הראשונה, אבל צמד של איליה יבוריאן (55, 67) ועוד אחד של יובל שפונגין (73) השלימו קאמבק מרשים. "גרטל משרה אווירה התקפית", סיכם אבי נמני.

* משחק השבת הוא מדור סאטירי בלבד. התוצאות והאירועים בו הוא תוצר הדמיון המשוגע של המערכת.