הקוף על הגב

אלישע לוי יצר שלד חדש במכבי חיפה, אבל עם בלורית מתבדרת ומזמוז עם שחקנים הוא לא יוכל לקנות במכולת של ליגת האלופות. רגע לפני הגרלת שלב הבתים, פיני אסקל על המאמן שמעולם לא החתים זר משמעותי, אבל חייב להוריד את הקוף מהגב

למרות שהוא נמצא שם כבר למעלה משנה, ולמרות שהמשחק התקיים דווקא ברמת גן, מתישהו בדקה ה-87 בגומלין נגד רד בול זלצבורג הגיע סוף סוף אלישע לוי למכבי חיפה. יניב קטן נבלם לחוץ, רץ בקלילות כדי לקחת את הכדור בדרך לשער השלישי שיהפוך את הניצחון לתבוסה, והחליק את ידו על הבלורית השטנית של מאמנו. כן, מה ששמעתם. אלישע בתגובה דווקא לא כל כך הגיב, אלא רק הסיט את קווצת השיער למקומה הטבעי והמשיך לחלק הוראות.

הרגע המופנם הזה – הן ברצון לשמור על שלמות הבלורית והן בהתעלמות הקלה מהקפטן שלו – מעיד יותר מכל על הכניסה של אלישע, ההוא שהתחיל בסרט המלחמה המתוקשר של בית שאן, למגרש של הגדולים. כולם רואים את הרומן בין המאמן לקפטן, על רקע היחסים העכורים בין רוני לוי לקטן. כולם גם מודעים לכך שהאג'נדה של אלישע יצרה שלד חדש של האלופה, כזה שמשלב שחקני בית צעירים עם ותיקים, לראשונה מאז תחילת שנות התשעים. גם אלישע זוכר, אבל הקוף שיושב על הגב שלו מבין היטב שעם בלורית מתבדרת ומזמוזים עם השחקנים, פשוט אי אפשר לקנות במכולת קטלונית, בשוק פשפשים מילאנזי או בחנות בגדים לונדונית.

אותו קוף יוכל לספר לכם שהניסיון להראות פאסון הוא רק חלק קטן בתהליך הפיכתו של אלישע למאמן לגיטימי, על המדף של גרנט, שום, קשטן ואפילו רוני לוי. על אף שאלישע הוא המאמן השלישי בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שמגיע לליגת האלופות, תמיד יזכרו לו את רישון, אשדוד, כפר סבא ובעיקר בית שאן. ושוב, גם הוא זוכר וגם הקוף שיושב לו על הגב.

המהלך הבא של אלישע צריך להיות יציאה מחולצות הלה-קוסט וכניסה אלגנטית לתוך חליפה, בדיוק למקום בו רוכשים זרים שמסוגלים להפיח חיים ברוח הקבוצה. זרים כמו ג'ובאני רוסו, ננאד פראליה וריימונדאס ז'וטאוטאס בירוק, וגאבור הולמאי, אישטבאן פישונט ומילאן אוסטרץ באדום. האיש שקיבל במתנה את איגביני יעקובו בן ה-17 בכפר סבא פשוט לא יודע לבחור זרים, בטח לא כאלה שהופכים קבוצה למצליחה, סקסית ואירופאית.

חלוץ גרוזיני, קשר קולומביאני ובלם פורטוגזי נשמעים כרגע כמו תחילתה של בדיחה שממשיכה את מסורת הזרים החלשים של אלישע (ראו טבלה בתחתית הכתבה), בדיחה עלובה שתסיים בתחתית טבלת הבית של ליגת האלופות עם הרבה כדורים ברשת של דוידוביץ', המון לחץ ביציע ואפילו אובדן האליפות.

.

המהלך הבא של אלישע צריך להיות יציאה מחולצות הלה-קוסט וכניסה אלגנטית לתוך חליפה, בדיוק למקום בו רוכשים זרים שמסוגלים להפיח חיים ברוח הקבוצה.