גבירותי ורבותי, מהפך

האם על מכבי חיפה לשחק סגור בגלל התיקו במשחק בקזחסטן, מה באמת עושים החילופים לליאור רפאלוב ומי השחקן החשוב באמת של הירוקים? רגע לפני אקטובה, כותבי ספורט nana10 עושים סדר: אמין או ספין

תיקו 0:0 מהמשחק הראשון זו תוצאה מסוכנת, חיפה חייבת לשחק זהיר >>>

ספין (שגיא ניר)

לא ברור לי מי המציא את ההצהרה הזו, אבל העובדה שאלישע לוי בחר להשתמש בה במסיבת העיתונאים לפני המשחק מרמזת על מה צפוי לנו. מכבי חיפה לא הצליחה להרשים בעונת האליפות האחרונה, ואף אחד מאוהדיה השקולים לא הרטיב מהתרגשות אחרי העשירייה מול סטלני צפון אירלנד. מכבי חיפה החדשה מסתמנת בינתיים כעוד ורסיה לקבוצה האפורה והמשעממת של העונה שעברה, ובינינו – זה לא שהיתה לה איזו עוצמה פנימית יוצאת דופן שתחפה על זה. אז זה הזמן למהפך. אם הירוקים מתכוונים לעלות בפחדנות למשחק בית מול קבוצה מקזחסטאן, מה יהיה להם לחפש מול קבוצות כדורגל אמיתיות? פלא שהקהל לא מסתער על הכרטיסים?

מכבי חיפה מול אקטובה, 20:50, ישיר בערוץ 10 ו-nana10

אמין (אייל ינאי)

מכבי חיפה חייבת לשחק זהיר בדקות הראשונות מול אקטובה. הקזחים ינסו לגנוב שער חוץ ולהסתגר בהגנה, ולירוקים אסור לעשות טעויות. הם צריכים לעייף את שחקני אקטובה עם הנעת כדור, וליצור מצבים רק במשחק מסודר. טעות אחת של מכבי חיפה, בין אם זו השמטת כדור של דוידוביץ', חוסר ריכוז של קינן או סתם איבוד כדור טיפשי של כיאל, והקזחים יעלו ליתרון שיטרוף את הקלפים מוקדם מהצפוי. אם אקטובה תכבוש שער חיפה תצטרך לתת שניים, ועם סיטואציה כזו אף אחד בחיפה לא רוצה להתמודד. אז עזבו את הכדורגל האטרקטיבי, שחקו יעיל. קודם אל תספגו, אחר כך תחשבו איך שמים את הכדור ברשת.

אמין (רועי פרייס)

מכבי חיפה של אברהם גרנט, יצחק שום, רוני לוי, ובעצם כל קבוצה ירוקה מאז שלמה שרף, תמיד ידעה לדרוס. אלא שהקבוצה של אלישע לוי אינה כזאת, ואל תיקחו את המשחק מול גלנטורן האומללה כדוגמא. חיפה הנוכחית היא קבוצה שצריכה שער מ-30 מטרים של אייל משומר כדי לנצח את הפועל פתח תקווה, והברקות של יניב קטן כדי לנצח 0:1 את בני סכנין והכח עמידר רמת גן. אז נכון, אקטובה מקזחסטן היא לא שם דבר באירופה, אבל שער שלה מול שאננות הגנתית של חיפה, עשוי להשאיר את חלום האלופות של חיפה תלוי בחסדיו של משומר. לאלישע אסור להיכנע לפופוליזם ולרצון לקבל מחמאות מאייל ברקוביץ' ושלמה שרף. אין לו את היכולות ההתקפיות שהיו לקבוצה שלהם.

כדי שליאור רפאלוב יהפוך לשחקן מוביל, אסור לו להיות החילוף הקבוע במכבי חיפה >>>

אמין (רועי פרייס)

מלך הקלישאות אלישע לוי אוהב לספר לכם ש"התוצאה חשובה לא פחות מהדרך". ככה הוא תירץ ברוב העונה שעברה את היכולת של הקבוצה שלו. אבל אלישע חייב להבין שמה שנכון כשנוח לו, נכון גם כשזה קצת פחות מתאים. כמו במקרה של ליאור רפאלוב. הקשר בן ה-23 פגוע מהמאמן שהפך אותו למוחלף הראשון והקבוע – וזאת תוצאה. יכול להיות שכל אחד מהחילופים מוצדקים מבחינה טקטית, אבל בשורה התחתונה רפאלוב מאבד את הביטחון בכל פעם והולך לאיבוד. אלישע חייב להחדיר בקשר ביטחון, ויש רק דרך אחת לעשות את זה – לתת לו לשחק 90 דקות. אחרת לעולם לא נדע אם הוא באמת כישרון גדול, או עוד בלון שנופח מעל ומעבר למידותיו.

אמין (אייל ינאי)

כבר 3 שנים אומרים על ליאור רפאלוב ש"השנה הוא יהפוך להיות השחקן המוביל במכבי חיפה". אז את העובדה שהוא שחקן מאוד כשרוני אי אפשר לפספס, אבל זה לא מספיק. שחקן שמוביל קבוצה נמדד ברגעים בהם האופי חשוב יותר מהכישרון – ובכדורגל מדובר על הדקה ה-70 ומעלה, דקות שאותם רפאלוב לא זוכה לראות בשנה האחרונה. אלישע לוי חייב להפסיק להחליף את רפאלוב באופן קבוע, כדי שהילד יוכל להראות שהוא מתאים להיות בחוד החנית של הירוקים. כי להיות שחקן מוביל אבל גם זה שמוחלף בכל פעם בדקה ה-60 אלה לא דברים שהולכים ביחד.

ספין (שגיא ניר)

ליאור רפאלוב סומן ככוכב העתיד של מכבי חיפה כבר בגיל צעיר. על כמה שחקנים שמעתם את המשפט הזה? וכמה מהם הצליחו לממש אפילו חלק מהציפיות? זוהי בדיוק הנקודה. כישרון ופוטנציאל הם מרכיבים שמסתובבים בעולם בכל חור, השאלה היא מה עושים איתם. קשר מכבי חיפה, שכבר לפני 3 חודשים עבר את גיל 23, אמור לספק את התשובה. בעצם, הוא כבר עושה את זה פעם אחר פעם. אל תתרגשו מהראיונות אפופי הדמעות בהם הוא מאשים את רוני לוי שתקע אותו, או את אלה שעוד יבואו בהם יספר שאלישע לוי סובב אותו. שחקן כדורגל אמור לקבל חיזוקים בגילאים הצעירים. אחר כך, הוא כבר צריך לדעת להיות חזק בעצמו.

גוסטבו בוקולי הוא השחקן הכי חשוב של מכבי חיפה >>>

אמין (אייל ינאי)

גוסטבו בוקולי הוא לוחם: לא מפסיק לרוץ, לא מפחד לרדת לגליצ'ים ואף פעם לא מאבד תקווה. המשחק מול אקטובה עלול להתפתח בניגוד למה שהירוקים מצפים. שער מוקדם של הקזחים או אי הצלחה לפצח את ההגנה שלהם, ושחקני ואוהדי מכבי חיפה יכנסו ללחץ. ברגעים שבהם הדברים לא הולכים כמו שצריך מגיעה שעתם של שחקנים כמו בוקולי. תסמכו עליו שהוא יביא כבר איזו מסירה חכמה או בעיטה נהדרת, שגם אם לא תיכנס – תעורר את חבריו לקבוצה ותשלח להם מסר: צאו מהלחץ, אנחנו יותר טובים. אלישע לוי חייב להציב את בוקולי בהרכב ולא להחליף אותו עד שהתמודדות הוכרעה. כי עם כל הכבוד לגולסה וגאדיר, לוחמים הם עדיין לא.

ספין (רועי פרייס)

גוסטבו בוקולי שחקן מצוין, ולא פחות חשוב – בנאדם מיוחד. אי אפשר שלא לאהוב אותו. כל מאמן היה רוצה שחקנים שמגיבים לספסול כמו שהקשר הברזילאי הגיב בשני המשחקים מול גלנטורן. הברזילאי החביב עם הגשר בשיניים הוא שחקן מאוד חשוב במכבי חיפה, וחייב להיות בהרכב. אבל מכאן ועד לשחקן הכי חשוב בקבוצה, המרחק גדול. אמנם בוקולי נתן עונה טובה אשתקד, אבל בעיקר מול קבוצות כמו מכבי תל אביב האומללה ומ.ס אשדוד. במשחקים מול הגדולות הוא קפא יחד עם כולם. השחקן היחיד שהפשיר והביא את הערך המוסף גם מול הגדולות הוא יניב קטן, שבקונצרט של איש אחד מול הפועל תל אביב הביא את האליפות לכרמל. חיפה תיפול ותקום עליו, לא על אף אחד אחר.

אמין (שגיא ניר)

במשחקי הכרעה, ובספורט – שמע קטע, אלישע – זוהי המטרה, דרושים השחקנים שיש להם את זה. הרעבים, הנחושים, המתאמצים, אלה שלא מכירים את המושג יום רע ולא רק בגלל שנולדו בברזיל. כבר בעונה שעברה ניסו במכבי חיפה להשתחרר מהתלות בגוסטבו בוקולי בשנת החוזה שלו, וגם את העונה הזו הוא פתח על הספסל. מדובר בטעות פטאלית. ליאור רפאלוב, אייל גולסה ומוחמד גדיר הם שחקני בית רומנטיים עם גב מהתקשורת, אבל גוסטאבו בוקולי, לפחות בינתיים, הוא שחקן כדורגל אמיתי. מהסוג שמנצח משחקי הכרעה.