בית"ר ירושלים לא תפורק, יצחק שום יהיה המאמן

ראשי בית"ר, ההתאחדות והבקרה החליטו שהקבוצה לא תפורק, ותקציבה יעמוד על 35 מיליון. המאמן המיועד: יצחק שום, שעדיין מחזיק בחוזה

אם תקציבה של בית"ר ירושלים אכן יאושר כפי שמקווה היו"ר איציק קורנפיין והקבוצה תוכל לפתוח את העונה כרגיל, מי שיאמן אותה יהיה יצחק שום. בכל מקרה, שום צפוי להגיע כבר מחר לבית וגן ולהעביר את אימון הבכורה המחודש שלו בקבוצה.

"עסקת המימון של גומא אגיאר בלתי אפשרית"

שום, שפוטר מבית"ר ירושלים בתחילת העונה שעברה בעקבות התבוסה 5:0 לוויסלה קראקוב במוקדמות ליגת האלופות והוחלף ע"י ראובן עטר, עדיין מחזיק בחוזה עם בית"ר גם לעונה הבאה. בית"ר, שבכל מקרה משלמת את שכרו של שום, צפויה להחזירו לעמדת המאמן ובכך "לחסוך" שכר על מאמן נוסף.

שחקני בית"ר ירושלים, שכבר הסכימו לקצץ 50 אחוז משכרם בשיחות שערכו בחודש האחרון עם איציק קורנפיין, יצטרכו גם לחתום היום בפועל על החוזים החדשים והמקוצצים, על מנת שבית"ר תוכל להגיש לבקרה את התקציב העדכני ולאשר אותו.

קורנפיין הצהיר בסיום פגישה עם ראשי הבקרה התקציבים ונציגי ההתאחדות: "התקציב יהיה בסביבות 35 מיליון ש"ח. אני לא יכול להתחייב אם כל הסגל יישאר, יש דברים שלהם צריך למצוא פתרונות. יש סוגיות עם מספר שחקנים שעוד צריך לפתור. לבית"ר יהיה תקציב גבוה וסגל חזק מאוד".

בית"ר לא תפורק, תקציבה: 35 מיליון שקלים

בית"ר לא הולכת לפירוק ותעמיד תקציב של 35 מיליון שקלים בעונה הבאה, זאת השורה התחתונה לאחר פגישת החירום בנושא שנערכה היום (שלישי) במשרדי ההתאחדות לכדורגל. אבל, כמו כל דבר שקשור בבית"ר, זה לא סופי עד שזה לא נגמר.

איציק קורנפיין אמר בסיום הפגישה: "המצב המשפטי די סבוך, אבל אני יכול להגיד שהגענו להבנות עם אנשי הבקרה וההתאחדות לגבי התקציב בעונה הקרובה. אנחנו צריכים לעבוד על נושא התקציב ולעמוד בלוחות הזמנים על פי התקנון של הבקרה וההתאחדות. נכון לעכשיו, יש לנו תקציב שאני מקווה שיאושר בימים הקרובים".

על השאלה מי יהיה בעל הבית ענה קורנפיין: "לא רוצה כל כך להיכנס לנושא הזה. נכון לעכשיו, לא נעשה שום שינוי בבעלות. יש לנו גורם שמשקיע ומספק את התקציב ומחר נוכל סופסוף לצאת לדרך כמו שאר הקבוצות בליגת העל".

אז אפשר להגיד שבית"ר לא הולכת לבית המשפט? קורנפיין: "אני לא יכול להגיד סופי לגבי שום דבר, אבל בהנחה שכל הדברים והסיכומים יתממשו, אז בית"ר יכולה לצאת לדרך חדשה. לנושים אין כל נגיעה לנושא הזה, אנחנו לא עושים שום שינוי בבעלות ושום העברה של מניות בשלב הזה, כך שהנושים לא יכולים לגעת בכסף ולא בשום דבר אחר.

"גומא אגיאר הוא הפקטור הכי משמעותי בכל המהלך, אני רוצה להביע את ההערכה שלי לתרומה שלו באופן פילנטרופי לחלוטין. גאידמק יעודכן בזמן הקרוב, הוא נתן לי ייפוי כוח לעשות ככל שאני מבין כדי להציל את בית"ר. לכל אורך החודשיים האחרונים הוא ניסה בכל דרך שעומדת לרשותו למנוע מצב של הגעה לבית משפט. ארקדי תומך בכל המהלכים שנעשה".

"יש הרבה מאוד אי-דיוקים לגבי הנושים", המשיך קורנפיין. "הם לא נושים של בית"ר ירושלים, אלא נושים שהטילו עיקולים של עשרות מיליונים על ארקדי. אין להם ולא יכולה להיות להם נגיעה לבית"ר, מאחר שהכסף מיועד אך ורק לתפעול השוטף בעונה הקרובה. בתקופה האחרונה התעסקנו יותר מדי עם עורכי דין, רואי חשבון ובתי משפט וממחר אני מקווה שנתחיל להתעסק רק בכדורגל. יש עוד עניינים לסגור מול הבקרה על מנת להגיש תקציב ולאשר אותו ואני מקווה שזה יקרה במהלך השבוע הקרוב".