אל תקפיאו את בית"ר

מה יקרה לליגה אם בית"ר ירושלים תענש בהפחתת נקודות, האם צירוף אריק בנאדו יסחוף את הפועל תל אביב לאליפות ולמה הפועל באר שבע מפחדת לכוון גבוה? כותבי ספורט nana10 מתווכחים: אמין או ספין?

עם אריק בנאדו, הפועל תל אביב הופכת למועמדת הבכירה לאליפות >>>

אמין (רועי פרייס)

אריק בנאדו הוא באנקר שיסגור לאלי גוטמן את החור הכי גדול שהיה לו בעונה שעברה עם אלין טופוזאקוב, שנתן עונה חלשה במיוחד. כצ'ופר, גוטמן יקבל מהבלם בן ה-35 ניסיון ומנהיגות שאין בלתם. אם מחברים את מספר האליפויות של אריק בנאדו ומיכאל זנדברג, מגיעים למספר אדיר: 13. גם דדי בן דיין הוא שחקן שכבר ראה הכל בכדורגל הישראלי. ואם תוסיפו לזה את העובדה שבנאדו מבין שזאת עשויה להיות העונה האחרונה בקריירה שלו, את הרצון של זנדברג להוכיח את עצמו מחדש ואת בן דיין שמת לזכות סוף סוף באליפות כשחקן מוביל, תקבלו גם רעב אדיר לתארים משלושת שחקני הרכש. באין ציפור שיר גם עורב הוא זמיר, כך שבקיץ כל כך משעמם בשוק ההעברות הישראלי, הפועל תל אביב היא ה"גלקטיקוס" שלנו.

ספין (שרון קינן)

אריק בנאדו חולם אולי לסגור קריירה מרשימה עם אליפות בשלוש קבוצות שונות, אבל עם כל הכבוד לבלם, לא בגללו תהפוך הפועל תל-אביב לאלופה. תסמכו על אלי גוטמן שגם בלי בנאדו ההגנה לא תהיה החוליה החלשה במשחק של האדומים. איתי שכטר עדיין לא הצטרף, והחלק הקדמי כולל בינתיים את סמואל "אני לא רוצה להיות כאן" יבואה ומהארן לאלה, לא חוד לרוץ איתו לאליפות, גם לא בעונה בינונית של מכבי חיפה כפי שהוכח בשנה שעברה. הצטרפות של שכטר, החלוץ הישראלי הכי טוב שיש כאן, היא קריטית, אבל גם אם תקרה, הסגל של הירוקים פשוט מוכשר יותר.

ספין (שגיא ניר)

אריק בנאדו הוא הבלם הטוב בארץ, אבל לא בגלל הפועל תל אביב הופכת למועמדת הבכירה לאליפות. בדיוק כמו שדדי בן דיין, המגן השמאלי הטוב בארץ, לא עשה אותה כזו וגם לא ההחתמה המצוינת של מיכאל זנדברג ואפילו איתי שכטר אם יבוא. גם ליאו מסי לא יוכל להפוך את הפועל תל אביב למועמדת הבכירה לאליפות, כי גם בעונה בה היא טובה יותר מיריבותיה, היא תמצא את הדרך הנכונה לאבד את הדרך. כי מה לעשות – יש מועדונים שהמסורת תביא להם תארים, ולא משנה אם ישחקו בהם שחקנים מוגבלים כמו אייל משומר, ג'ון קולמה ובירם כיאל. ויש את ההפך, זה שלאבטיפוס שלו קוראים הפועל תל אביב.

עונש של הפחתת 9 נקודות לבית"ר ירושלים יהיה רע לליגה >>>

אמין (רועי פרייס)

כדי שליגת העל בכדורגל תהיה דומה למשהו העונה, הגיע העת לצאת מהתפיסות האנכרוניסטיות ששולטות בהתאחדות לכדורגל. הרעיון להוריד לבית"ר ירושלים 9 נקודות מזכיר לי את הבעיות שעשו לאלי טביב במגעים עם הפועל תל אביב. כמובן שיש תקנון והוא חשוב, אבל להגיד לא למשוגע שרוצה להכניס הרבה כסף למקום שאחרים בורחים כמו מאש? זה כבר טיפשי. ההתאחדות חייבת לחשוב איך מכניסים עוד אנשים וכסף לכדורגל, ולא איך מבריחים אותם. להוריד למועדון הכי חשוב בארץ 9 נקודות כשהוא נמצא בתהליך פירוק, זה לכרוך יותר חזק את החבל מסביב לצווארו ולהבריח גם את הניצולים האחרונים על הספינה. סבל הקבוצה מפירוק מספיק גדול גם בלי הפחתת נקודות.

ספין (שרון קינן)

תרחיש דמיוני: מחר בבוקר מודיע ג'קי בן זקן, הבעלים של מ.ס אשדוד, שהוא נקלע לקשיים כלכליים ואיננו יכול לעמוד עוד בהתחייבויותיו לקבוצה. הקבוצה, מהיציבות בליגה בשנים האחרונות ויצרנית של כשרונות צעירים, נמצאת בחובות ונכנסת לתהליך של פירוק. האם גם תגידו שהורדת 9 נקודות לאשדוד זה רע לליגה? האם גם אז יתכנסו להם ראשי הליגה בניסיון לראות איך עוזרים לאשדוד? האם גם אז נשמע קולות הקוראים למצוא "פרצה בתקנון" כדי שאשדוד לא תענש? ברור שלא. אז נכון, בית"ר היא אכן דמות חשובה בליגה אבל זה לא אומר שהיא מעליה, כמו שזה מרגיש בימים האחרונים. בואו לא ניסחף, לליגה יש זכות קיום גם בלי בית"ר.

אמין (שגיא ניר)

לפני משהו כמו עשר שנים נכנסה בית"ר לליגה בדלת האחורית, רק במחזור החמישי או השישי, אחרי שכבר היתה בדרך לליגה א'. פניג'ל ושות' השתלטו על הספינה הטובעת של אז, צרפו שחקנים משוטטים, ועברו עונה מתישה ומשמימה שהסתיימה בהישרדות במחזור הנעילה. אין ספק שלמועדון הזה לא מגיע פרס על הבזבזנות החזירית תקופת גאידמק, אבל אחרי ששחקנים כמו ברק יצחקי ואבירם ברוכיאן הודיעו שישארו גם בחצי מהכסף, להוריד לקבוצה הזו 9 נקודות ולשלוח אותה בכוח למאבקי התחתית יהיה עונש בעיקר לנו הצופים. לא רק נפסיד את הצהובים-שחורים במאבקי הצמרת, הם גם יפריעו לנו להנות מהדרמות שיספקו לנו הפועל עכו, רמת גן ורעננה בקרבות הירידה. עד כאן!

גיא עזורי טועה, הפועל באר שבע חייבת לכוון לצמרת הגבוהה >>>

אמין (רועי פרייס)

למרות העלייה הלא מרשימה מהלאומית, גיא לוי השאיר יסודות בריאים בהפועל באר שבע, ושחקנים כמו אוהד קדוסי ומאור מליקסון שחייבים להוכיח את עצמם מחדש בליגת העל, ואליהם הצטרפו שחקני רכש משמעותיים. באר שבע היא גם אחת הקבוצות היחידות בליגה שמצבה הכלכלי יאפשר לה להחליף שחקנים גם באמצע העונה. אני לא נאיבי, ברור שסיפרו לעזורי על הלחץ בבירת הנגב והוא בסך הכל מנסה להוריד ציפיות, אבל נמאס לנו כבר ממאמנים שמורידים ציפיות. אנחנו רוצים משהו חדש, אחר. בדיוק בגלל הרצון הזה שמחנו כל כך שהפועל באר שבע עלתה ליגה. כי התגעגענו למועדונים רגשיים, שלא מתביישים להציב לעצמם מטרות. חבל שבמקום להיבדל משאר המועדונים ולספק לנו את הרגש הזה, עזורי מצטרף לפחדנים שנמאסו.

ספין (שרון קינן)

"אם קבוצה בסדר הגודל של בני יהודה הגיע בשנה שעברה לאירופה, אז למה אנחנו, שכבר רשמנו הופעה היסטורית נגד ברצלונה לפני יותר מעשור, לא יכולים?", שאלו ודאי השבוע אוהדי הפועל באר שבע אחרי ששמעו מה שיש, או יותר נכון איןלמאמן שלהם להגיד על העונה שבפתח. הבעיה היא שבני יהודה הספיקה כבר לסיים 4 פעמים ב-6 העונות האחרונות בחלק העליון של הטבלה, תוך כדי טיפוח שלד של שחקנים צעירים והחלפת מאמן רק פעמיים. טוב יעשו אוהדי באר שבע אם יגלו סבלנות, ויתנו לגיא עזורי לעבוד כדי שבעוד מספר שנים הם יוכלו להתגאות בהישגים דומים ואולי אפילו טובים יותר.

אמין (שגיא ניר)

מכבי חיפה והפועל תל אביב. עם זה הלכנו לישון בסוף העונה שעברה, עם זה נקום בבוקר פתיחת העונה בסוף אוגוסט. מכבי תל אביב של אבי נמני תמשיך להסתבך עם עצמה, בית"ר כבר לא תהיה אותו דבר, והמקום השלישי יוצא למכרז. מועדון כדורגל שמייצג שליש מדינה, מונהג על ידי אשת עסקים שקולה ואמביציוזית, מוקף קהל של רבבה לפחות שכבר עשה הקיץ רכש מדויק ונכון חייב לתפוס את המקום הזה. כי אם הפועל באר שבע לא תגיע כבר העונה לצמרת הגבוהה, מה שנזכור מהעונה הזו יהיו ליגה של 16 קבוצות, משחקים משעממים של 0:0 ובעיקר את החיפוש המתמיד אחרי עניין. זה כל העניין, עזורי.