גאידמק הבטיח לקורנפיין: "מצאתי רוכש, העסקה סגורה ב-99.9 אחוז"

"מצאתי בן אדם, העסקה סגורה ב-99.9 אחוז ורק כוח עליון ימנע את קיומה", אמר ארקדי גאידמק לאיציק קורנפיין, שדחה במספר ימים את הפניה לבית המשפט לפירוק הקבוצה. היו"ר: "אני בטוח שהשחקנים יגלו סבלנות"

תקציר הוידאו באדיבות אתר ספורט 5 www.sport5.co.il

כן פירוק, לא פירוק, מה קורה עם בית"ר ירושלים? היו"ר איציק קורנפיין כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים בה ניסה להבהיר את מצב העניינים הנוכחי בבית"ר, אחרי הידיעות על כך שהיא כבר הולכת לבקש עזרה מבית המשפט. קורנפיין אמר במסיבת העיתונאים: "אני מצטער על ההתראה הקצרה, הזמנים לא מאפשרים לנו להיות יותר מסודרים. המטרה היא לעשות סדר בבלגן, ויש בלגן, יש יותר מדי שמועות וידיעות ואנחנו רוצים לשפוך אור על הדברים ושתשמעו אותם ממקור ראשון.

קורנפיין רצה לבקש פירוק, גאידמק ביקש לעצור

"זה לא סוד שהמצב הכלכלי לא טוב ויש ערפל סביב המשך קיומה של הקבוצה. לפני חודשיים הייתי אצל גאידמק בבית והוא הבהיר באופן חד משמעי שהוא לא מתכוון להמשיך לתמוך בבית"ר ואף נתן לי ייפוי כוח למצוא מישהו שיחליף אותו. במהלך החודשיים האחרונים ניסינו בכל דרך אפשרית למצוא מישהו שיחליף את גאידמק, שלא רצה כסף בתמורה אלא רק שנמצא מישהו שיחליף אותו.

"לצערי לא הצלחנו למצוא מישהו כזה, יכול להיות שאפילו עשיתי צחוק מעצמי בחלק מהמקרים, אבל העדפתי לעשות צחוק מעצמי רק כדי שהמועדון ימשיך להתקיים. לפני כשבוע, בשיחה שלי עם גאידמק, הוא הקצה 4 מיליון דולר וביקש שנביא את הקבוצה לתקציב מקוצץ. זאת הייתה הסיבה ששחקני הקבוצה ובעלי התפקידים הגיעו לכאן על מנת ליצור תקציב כזה, זאת גם ההזדמנות להודות לכולם שהסכימו לקצץ בחוזים.

"כשהודענו לגאידמק שיש לנו את התקציב המקוצץ ואנחנו צריכים אישור שלו, היה לנו קשה להשיג אותו, הוא לא מרגיש טוב ומאושפז בבית חולים. אתמול קיבלנו ממנו מכתב בו הוא מבהיר שלא יוכל להמשיך לתמוך בקבוצה והוא מסמיך אותי לעשות הכל כדי לאפשר את המשך פעילותה התקין של הקבוצה. במצב כזה הדרך היחידה היא לפנות לבית משפט לעזרה, על מנת שנוכל להתחיל בהליך של הבראה ולפתוח את העונה, אמנם במינוס 9 נקודות, אבל לצאת לדרך שאולי אפילו תהיה עדיפה בעתיד לבית"ר.

"זה מה שעשינו וזה התהליך שאמור היה להתחיל הבוקר. תפנית בעלילה התרחשה בבוקר כשגאידמק התקשר אליי אישית ואמר שאתמול הוא כנראה מצא רוכש פוטנציאלי לבית"ר ירושלים, הוא ביקש שנאפשר לו למצות את העניין הזה עד סוף השבוע, אני אצטט אותו: 'מצאתי בן אדם, העסקה סגורה ב-99.9 אחוז סגורה ורק כוח עליון ימנע את קיומה'. אני רוצה להבהיר שאני לא יודע מי הרוכש, במכתב ששלח הבעלים הורה לי להפסיק את הליך הפנייה לבית המשפט כי יש מי שייקח על עצמו את הקבוצה. במכתב פונה גאידמק לשחקנים וביקש מהם להתאזר בסבלנות.

"זאת השתלשלות העניינים, רצינו לעשות סדר בבלגן ואני מקווה שעשינו. אני חושב שגאידמק רכש בכסף רב את הזכות שנקנה לו עוד מספר ימים על מנת למצוא פתרון טוב יותר, הולם יותר לתסבוכת שאנחנו נמצאים בה. אני בטוח שהשחקנים יגלו סבלנות עוד מספר ימים ולא יעשו שום הליך שיפגע בזה. שוב, אני לא מכיר את הבן אדם עליו מדבר גאידמק, אבל לפי דבריו העסקה סגורה. סייגתי את הדברים שלי שלוש פעמים ואני מסייג גם בפעם הרביעית".