סוף עידן גאידמק: ראשי בית"ר ירושלים יגישו בקשה לפירוק

ראשי בית"ר ירושלים החליטו להגיש לבית המשפט בקשה לפירוק הקבוצה, אבל אז הגיעה שיחת טלפון מארקדי גאידמק שהבטיח שוב להעביר את הכסף. ההשלכות במקרה של פירוק: השחקנים יוכלו לעזוב לקבוצות אחרות, הקבוצה בסכנה של הפחתת 9 נקודות בעונה הקרובה

בית"ר ירושלים בדרך לפירוק? כרגע לא נראה שיש בן אדם אחד שבאמת יודע מה יקרה בקבוצה. בשעות הבוקר (שני) התקשר הבעלים ארקדי גאידמק ליו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, ואמר לו: "אל תוציא שליח לבית המשפט, תחכה עם זה בינתיים". בכך טרף הבעלים בפעם המי יודע כמה את הקלפים לגבי עתידה של הקבוצה.

גורם בכיר בבית"ר ירושלים אמר לאתר ספורט 5: "אין כבר מה לומר, זה גובל בטירוף. בכל שעתיים דברים משתנים פה, להגיד עכשיו מה יקרה בבית"ר ירושלים אני ממש לא יכול לומר".

שיחת הטלפון הגיעה לאחר שבשעות הלילה ראשי בית"ר ירושלים החליטו להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי להקפאת הליכי הקבוצה. זאת אחרי שנכשל ניסיון להזרמת סכומי כסף נוספים מגאידמק והקבוצה הגיעה למעשה לקושי פיננסי קיומי. הבקשה, בידיעתו של גאידמק, הייתה אמורה לצאת לבית המשפט ע"י שליח מטעם הקבוצה.

אם בסופו של דבר הליך הפירוק ייצא בכל זאת אל הפועל, בית"ר תבקש מבית המשפט להפקיד את המועדון בנאמנות אצל עו"ד יעקב אמסטר ועו"ד גילי הירשמן, המתמחים בפירוק.

אחרי אישור הבקשה, בית"ר תיכנס למעשה לתהליך הבראה בן 9 חודשים לשיקום המועדון. על פי הבקשה עורכי הדין אמסטר והירשמן יהיו הנאמנים ואיציק קורנפיין ינהל את הקבוצה, כאשר השלושה ינסו במהלך הזמן להגיע להסדר עם הנושים ולמצוא רוכשים חדשים, וכמובן לבנות קבוצה לעונה הבאה, במסגרת התקציב המקוצץ, שיעמוד כולו מהכנסות בלבד.

מיד עם היוודע נושא האפשרות להקפאת ההליכים, עלה שמו על אורי מלמיליאן כמועמד מוביל לאימון הקבוצה ולבניית הסגל מחדש. אימוני הקבוצה, שהתחדשו אתמול לעיני 1,500 אוהדים, יימשכו כסדרם.

אישור של תהליך הקפאת הליכים לבית"ר משמעו אישור של בית המשפט לנאמנים לא לעמוד בחוזים של החברה - הקבוצה - לעונה הבאה, ומבחינה הזו רוב שחקני הקבוצה החתומים ישוחררו ככל הנראה ויהפכו לנושים של הקבוצה. בקשת כניסה להקפאת הליכים עוד גוררת, לפי תקנון ההתאחדות לכדורגל, עונש של הפחתת 9 נקודות בפועל לעונה הבאה – הקרובה.

ההתאחדות לכדורגל פרסמה הודעה רשמית: "צר לנו כי בית"ר, אחת הקבוצות החשובות בכדורגל שלנו, הגיעה למצב זה. ההתאחדות תפעל על מנת לסייע למועדון, שהוא אחד מעמודי התווך של הכדורגל הישראלי, להמשיך ולהתקיים".