נושיו של ארקדי גאידמק ידרשו את פירוק בית"ר אם יעביר לה כסף

ארקדי גאידמק הבטיח להעביר כנדרש 4 מיליון דולר לבקרת התקציבים כדי להציל את בית"ר ירושלים. אלא שמהלך כזה עשוי להוביל את נושיו לדרוש את פירוק הקבוצה בשל זכות ראשונים על הכסף

הבעיות בבית"ר ירושלים לא נגמרות. לאחר שהסכים להתחייב ולממן את בית"ר ירושלים גם בעונה הבאה, כפי שפורסם לראשונה באתר ספורט 5, מתייצב ארקדי גאידמק בפני מכשול נוסף שעלול לטרפד את כל המהלך עליו עמל איציק קורנפיין בשבועות האחרונים, מהלך שהוביל לקיצוץ מאסיבי בתקציב הקבוצה.

כזכור, גאידמק יצטרך להעביר כ 4 מיליון דולר לקופת הקבוצה, או לחילופין לרשות לבקרת התקציבים, במטרה לאפשר את המשך פעילות המועדון. ביממה האחרונה העלה גאידמק בפני בית"ר ובפני הבקרה את חששו שהעברת כל הסכום לקופת הבקרה יהווה פתח לנושיו, שיוכלו לפנות לבית המשפט ולדרוש את פירוק הקבוצה ובכך לזכות ראשונים, כנושים העיקריים, בכספי המכירה העתידית.

כידוע, גאידמק מנהל עימות משפטי ארוך עם מספר אנשי עסקים, שהטילו עיקול על מניות בית"ר ירושלים כבר בעונה שעברה. אותם נושים לא מממשים את זכותם לפרק את בית"ר בשלב זה מאחר וכרגע קופת המועדון ריקה, ואם הקבוצה תלך לפירוק הראשונים שיקבלו כסף ממכירה עתידית של המועדון יהיו השחקנים ובעלי התפקידים בקבוצה. ברגע שגאידמק יבטיח את משכורתם של השחקנים לעונה הבאה, הנושים החיצוניים יוכלו לפעול ולפרק את הקבוצה ובכך יפסיד גאידמק לא רק את 4 מיליון הדולרים - אלא גם את בית"ר ירושלים.

בגלל התסבוכת המשפטית הזאת, מנסים בבית"ר למצוא פתרונות יצירתיים מול הבקרה התקציבית, כשלפי בקשת גאידמק, הרצון של בית"ר הוא שהבקרה תאפשר לבעלים להעביר את הכסף ב"תשלומים", כלומר מידי כמה חודשים ולא בתחילת העונה כפי שנדרש. צעד כזה הוא צעד חריג ויוצא דופן ונשקל בימים אלו על ידי הרשות לבקרת תקציבים.

במידה ולא יושג האישור הדרוש מהבקרה, בית"ר שוב תגיע לדרך ללא מוצא ושוב יהיה זה גאידמק שיצטרך להחליט האם להעביר את מלוא הסכום ולהסתכן בלאבד את הקבוצה או לוותר עליה מראש ולשלוח אותה כבר עכשיו לבית המשפט.