שקל לא תראו ממנו

האם ארקדי גאידמק יעמוד בהבטחה ויתרום גם השנה לבית"ר, למה מכבי חיפה מחכה עם הרכש ואיך יכולה הפועל תל אביב לעקוץ את מכבי? כותבי ספורט nana10 מתווכחים: אמין או ספין

בית"ר ירושלים לא תראה העונה אפילו שקל אחד מארקדי גאידמק >>>

ספין (שגיא ניר)

שני מיליון הדולר של ארקדי גאידמק, שיגיעו או לא יגיעו השנה לידיים של איציק קורנפיין, הם לא הסוגיה המרכזית בסיפור. בואו נניח שלאיש הבלתי צפוי הזה נותרו כמה שטרות דולרים של "צדקה" שהוא לא הספיק לחלק ברחובות העיר, והם שיממנו את החוזה המקוצץ של עמית בן שושן. מה שמטריד יותר זו הקלות הבלתי נסבלת בה מתחלפים בעלי ההון בראש הקבוצה הכי סקסית במדינה, וכמה רחוק הם זורקים אותה כשנמאס להם להשתמש בה. ארון תארים זה דבר חשוב, אבל המשכיות היא קריטית לא פחות. תראו מה קרה לאימפריה כמו לידס יונייטד, שסבלה מבעלים עם שיגעון גדלות והידרדרה עד הליגה השלישית באנגליה. בית"ר היתה קרובה כבר פעם לתהום. היא לא יכולה להמשיך לסמוך על כך שבכל פעם היא תמצא עוד מיליארדר שיציל אותה ממנה.

אמין (אייל ינאי)

דמיינו לעצמכם שהיה לכם הרבה מאוד כסף, והייתם מגיעים למדינה זרה. נגיד אוגנדה. לאחר שהכרתם את המדינה ותושביה, החלטתם לתרום לה מהונכם האישי, זה שעבדתם עבורו במשך שנים רבות. גם אם המניעים שלכם לא היו טהורים, עדיין בניתם לאוגנדים אגפים בבתי חולים, משרדים, מרחבים מוגנים, כבישים חדשים. ונניח שלקחתם גם קבוצת כדורגל מקומית, אחת עם עבר מפואר ועתיד מעורפל, השקעתם בה מיליונים בידיעה שהכדורגל האוגנדי לא באמת יחזיר את ההשקעה, והבאתם לקבוצה אליפות אחרי 10 שנים שחונות, ודאבל בעונה שאחרי כן. ומה קיבלתם בתמורה? חקרו אתכם עשרות פעמים ביחב"ל (של אוגנדה, כן?), הפולטיקאים זלזלו בכם, העם שמח לקבל את התרומות אך חשד במניעיכם, תושבי העיר שרציתם לעמוד בראשה לא הצביעו לכם והאוהדים של הקבוצה שקניתם היו כפויי טובה והרסו כל דבר טוב שבניתם. עכשיו, אחרי שנזכרתם מה עבר על גאידמק בשנים האחרונות, באמת נראה לכם שהוא עוד ישקיע פה שקל?

ספין (רועי פרייס)

איך הוא אוהב את זה, גאידמק. לעשות הכול בדיוק ההפך ממה שכולם חושבים שיעשה. חשבנו שהוא התנתק לגמרי מבית"ר ירושלים, אבל הוא חזר וגילה אחריות על העסק. אולי כדי להוריד את העלויות למידה האמיתית שלהן. גאידמק לא באמת אוהב את בית"ר ירושלים, היא תקועה לו כמו עצם בגרון והוא כבר מזמן איבד את הרצון לשמש כפטרון של המדינה, אבל כנראה שגם הוא הבין שאם הוא מתכחש לעסק האחרון שנשאר לו בארץ הקודש, אז הוא באמת במצב אנוש. מה עוד שבית"ר היא ההשקעה הכי טובה שלו בישראל: הוא גם הפסיד בה הרבה פחות כסף מאשר בכל עסק אחר שניסה לעשות עם האחים ויליגר או עם אורי שני, וגם זכה להצלחה עם שתי אליפויות וגביע. לכן, בית"ר היא האופציה האחרונה שלו לנסות לשקם את עצמו ואת תדמיתו.

לא רק שמכבי חיפה לא התחזקה לקראת העונה, היא אפילו נחלשה >>>

אמין (רועי פרייס)

רוב האחריות על השעמום בחלון ההעברות מוטלת על יעקב שחר, שבסוף העונה האחרונה שוב נטל על עצמו את התפקיד שהוא כל כך אוהב: הדון של הכדורגל הישראלי. 30 ימים מאז שהליגה נגמרה, ואף שחקן לא הצטרף לירוקים. דווקא השנה, כשהשיטה מאפשרת להגיע לשלב הבתים בליגת האלופות בלי לפגוש אף אימפריה, הבוס היה חייב להתעקש על הישארותם של ישראלים טובים כמו רוני גפני ועומרי אפק. אבל לא רק בעל המאה אשם, גם בעל הדעה: אלישע לוי היה צריך להכין רשימת שחקנים הרבה לפני הקיץ, ולא להשתמש עכשיו בתירוץ הנבוב שגביע הקונפדרציות הרחיק את ברנרד פארקר. בלי חיזוק משמעותי להתקפה ובשחקני עומק, למכבי חיפה אין שום סיכוי גם מול אנדרלכט או ספרטה פראג.

אמין (אייל ינאי)

"נשתדרג עם רכישת שחקנים חדשים בפגרה", הצהירו במכבי חיפה מיד עם הזכייה באליפות. חודש חלף מאז, וכל אדם שעיניו בראשו יכול להצהיר בריש גלי: לאלישע לוי אין באמת מושג את מי הוא הולך לצרף לקבוצה. ההעברה של החלוץ ברנרד פארקר תקועה בגלל איזה פקיד בז'נבה, המו"מ עם יצחקי וברוכיאן מחכה לאור ירוק ממוסקבה ואפילו דדי בן דיין מעדיף את הפועל תל אביב על פני הירוקים. ממש אלופה לתפארת. בינתיים עזבו את חיפה רוני גפני ועומרי אפק, ובקרית אליעזר נשארו עם שחקנים כמו אייל משומר, בירן כיאל וג'ון קולמה. אם יענקל'ה שחר רוצה להעפיל השנה לליגת האלופות, כדאי לו להעיר את המערכת מהתרדמת.

ספין (שגיא ניר)

שחקן רכש אחד. זה מה שחסר כדי שראש העיר ינשום לרווחה, הכוננות בכניסה הדרומית לחיפה תרד וכולם יוכלו ללכת לישון בשקט. זה לא שעברו כבר 30 יום מסיום העונה, אלא רק 30 יום, ותהיו בטוחים שמכבי חיפה לא הפכה פתאום לסוג של מכבי תל אביב שלא יודעת להתנהל. את גלנטורן מצפון אירלנד מכבי חיפה תעבור גם עם אייל גולסה בשער, ואת זה החיילים של יעקב שחר יודעים מצוין, בזמן שהם מחפשים רכש אמיתי ואיכותי. בחיפה עושים הכל כדי לא לעבור עוד עונה עמומה וחיוורת כמו האחרונה, אותה עונה שבגללה ברור כל כך שמכבי חיפה לא נחלשה. כי זה פשוט בלתי אפשרי.

הפועל ת"א צריכה לנצל את המו"מ התקוע בין שטראובר למכבי ת"א, ולגנוב אותו >>>

אמין (רועי פרייס)

הפועל תל אביב חייבת לגבש עמדה סופית לגבי השוער הראשון שלה. אם וינסנט אניימה אכן עוזב, האופציה הכי טובה בשוק היא לירן שטראובר. כבר שנים שהוא אחד השוערים הכי טובים בליגה ומנהיג אמיתי של ההגנה, וביחד עם שחקנים ותיקים כמו וואליד באדיר ויגאל אנטבי, אלי גוטמן יוכל לקבל שקט אמיתי מאחור. בנוסף, המשקעים שהיו בעבר בין השניים בנתניה יגרמו לשוער לרצות להוכיח למאמן שהוא התיישר והשתנה. אז שטראובר לפעמים עושה טעויות של טירון, ונשאר נאמן לפלברות ומניירות מטופשות, אבל לפחות ממנו גוטמן יודע בדיוק למה לצפות. חבל להרחיק עד דויד לוריה הקזאחי ומרסלו אלסיאגה האקוודורי, כשיש לך מניה בטוחה מתחת לאף. חוץ מזה, גניבה כזאת למכבי תל אביב תמכור עוד כמה כרטיסים לדרבי.

אמין (אייל ינאי)

"אבל אני הייתי ראשון!", צעק אביב בושינסקי על יריבו האדום. "תוכיח!", השיב לו מוני הראל. תאמינו או לא, אבל ככה מתנהל הכדורגל שלנו. ממש כמו גן ילדים. אז נכון שחוקי הג'נטלמניות אומרים שלא מבצעים מחטפים ולא מנהלים מו"מ עם שחקן שסיכם בקבוצה אחרת. אבל בעולם בו לכל "מקורב" יש טלפון של עיתונאי לצורך ההדלפה היומית, וכל שמועה הופכת ל"פרסום ראשון" כשהשחקנים בו פוגשים בעלים של קבוצה יוונית ליד קברי צדיקים, אי אפשר באמת להאמין למה ששומעים/קוראים/מרגישים/רואים ולכן - כל האמצעים כשרים. אז אם בהפועל תל אביב באמת כל כך רוצים את לירן שטראובר, שמכבי תל אביב כל כך מתקשה להחתים, שיגנבו להם אותו. לפחות יהיה קצת אקשן בקיץ המשעמם הזה.

ספין (שגיא ניר)

קבוצת כדורגל זה לא פיתה. כשאתה יורד למוכר הפלאפל השכונתי, זה בדיוק הזמן להתחזר, להוסיף כדור או שניים, עוד קצת טחינה וחמוצים, ולשפוך למעלה הרבה עמבה בשביל עוד טעם וריח על הסלט. אם הפועל תל אביב תעשה את המעשה המטופש ותצרף את האגו והדרמות של לירן שטראובר, היא תופתע כמה מהר יהפוך המארג החברתי היציב שבנה אלי גוטמן לקרב פרחחים, שכבר קיבל חיזוק מהגעתו של מיכאל זנדברג וצרופו המתקרב של דדי בן דיין. הפועל תל אביב, שהתכוננה עד היום כל השבוע למשחק החשוב בשבת, תהפוך למוקד של כתבי רכילות, שיחפשו את הסיפור הגדול הבא על חנויות הבגדים של דדי, המועדונים של זנדברג וחיי הזוגיות של שטראובר. שישאירו את שטראובר למכבי תל אביב. הוא מתאים לה כמו כפפה ליד.