ארקדי גאידמק החליט להישאר הבעלים של בית"ר ירושלים

אחרי כמה חודשים של חוסר ודאות בבית"ר ירושלים, החליט ארקדי גאידמק להישאר הבעלים של הקבוצה. ישקיע בין 2-3 מיליון דולרים, גומא אגייאר יזרים סכום דומה

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות בבית"ר ירושלים, ושלל משאים ומתנים שלא נשאו פרי עם רוכשים כאלה ואחרים, ארקדי גאידמק החליט היום (חמישי) סופית להישאר כבעלים גם בעונה הבאה על מנת שזו לא תגיע להליכי פירוק.

במועדון הייתה היום שמחה גדולה בעקבות ההחלטה של הבעלים, והיו שאמרו כי זה הזמן של השחקנים להחזיר טובה, להתגייס למטרה, ולקצץ משמעותית בחוזיהם על מנת לייצר תקציב ראוי ולהיאבק על כל התארים בעונה הקרובה.

למעשה, במידה שהתכנית של ראשי בית"ר תצלח, וכעת יש לכך סיכויים טובים הרבה יותר, לקבוצה עשוי להיות התקציב הראשון בגודלו בליגה: בסביבות ה-40 מיליון ש"ח. הנוסחה היא כזו: הכנסות המועדון עומדות על 17-20 מיליון ש"ח, ארקדי יזרים בין 2 ל-3 מיליון דולר, והתקווה היא שגומא אגיאר יסייע במתן 2 מיליון דולר נוספים, ואם יעשה כך, יקבל זכויות ומעורבות בהחלטות בקבוצה.

יושב ראש בית"ר, איציק קורנפיין, סיפק התייחסות ראשונה לנושא בתכנית הספורט של רדיו ת"א 102 FM: "ארקדי הודיע שהוא לא ינטוש את הספינה ויישאר גם בעונה הבאה, אך במתכונת הרבה יותר מצומצמצת. יש הרבה מאוד עבודה אבל גם תקווה. עד לפני חודש זה היה נראה כאילו הוא מעוניין להעביר את בית"ר לידיים אחרות. לפני שלשוה שבועות הוא שינה את הדעה שלו. אנשים צריכים להבין שגם עכשיו, הסכומים יהיו קטנים בהרבה ממה שראינו בשנתיים האחרונות. מה שהיה לא יהיה וצריך להגיע לפשרות כואבות, אבל הכול עדיף על פירוק".

"מדובר במהלך נכון לטווח ארוך, זה יכניס פרופורציות למספרים שלא היו הגיוניים בשנים האחרונות. הקיצוץ יהיה חד וכואב אבל זה טוב בהרבה מהאלטרנטיבה. במקום שתי ידיים קשורות מאחורי הגב, אני מרגיש ששיחררו לי יד אחת עכשיו והסכומים שנעבוד איתם כעת יהיו ב-30 או 40 אחוז גבוהים יותר ממה שנקבל במקום אחר ו-80 או 90 יותר מהאלטרנטיבה של פירוק".

"גם היום ארקדי קורא לאגייאר לבוא ולעזור לו בניהול הקבוצה. שום דבר לא מובטח לאף אחד בצורה אוטומטית ויכול להיות שאגיאר יגיע ויחליט על מאמן או שחקנים. כשנגיע לתקציב נדבר. זה עדיין לא סגור וגמור. מטריד אותי שלא נהיה ממש מוכנים, אבל נפתח את האימונים שבוע הבא. נהיה חייבים לסיים הכול בשבוע הקרוב ואם נתחיל שלושה או ארבעה ימים אחרי כולם, לא יקרה כלום. רוב הסגל נשאר ויש לנו גם שחקנים צעירים טובים מאוד".