ליגת העל: אורי מלמיליאן מועמד לאמן את בית"ר ירושלים

בבית"ר ירושלים מתכוונים לפנות לאורי מלמיליאן שיאמן את הקבוצה, אחרי שאייל ברקוביץ' ויתר על ההזדמנות. אפשרות: גאידמק ואגייאר ישקיעו בבית"ר במשותף

המועמד המוביל לתפקיד מאמנה של בית"ר ירושלים בעונה הבאה הוא כוכב העבר של הקבוצה, אורי מלמיליאן. בסביבתו של כוכב העבר מספרים: "בניגוד לפעמים אחרות ובניגוד לדברים שמנסים להגיד על אורי, הפעם הוא מוכן לאתגר ורוצה לעזור לבית"ר ירושלים".

פגישה רשמית בין קורנפיין למלמיליאן עדיין לא התקיימה, אך גם בבית"ר ירושלים מאשרים שזה רק עניין של זמן. כזכור, מלמיליאן היה מועמד למשרת המאמן מספר פעמים בעבר אך מסיבות שונות המהלך לא יצא אל הפועל.

גם ברחוב הירושלמי התחושה היא שהפעם הגיע הזמן לתת למלמיליאן את ההזדמנות, למרות שמדובר בתקופה קשה ולא בתנאים נוחים כמו בשנים האחרונות עם הכסף של ארקדי גאידמק. לאתר ספורט 5 נודע שמלמיליאן כבר מדבר עם הקרובים אליו ועם אנשי מקצוע בנושא, ונראה שהוא מחכה לפנייה רשמית מקבוצת נעוריו.

אייל ברקוביץ', שחקן העבר ופרשן הטלוויזיה בהווה, התקשר הבוקר ליושב ראש בית"ר ירושלים איציק קורנפיין והודיע לו כי אחרי יממה של לבטים החליט לדחות את הצעתו להתמנות למאמן בית"ר ירושלים בעונה הבאה.

כזכור, אתמול נפגשו השניים לשיחה בה הציע קורנפיין את התפקיד לברקוביץ'. האחרון ביקש 24 שעות להתייעץ עם בני משפחתו ומקורביו, וכאמור השיב בשלילה. קורנפיין ימשיך בימים האחרונים במאמצים למצוא מאמן למחזיקת הגביע. מהלכיו של קורנפיין נעשים במקביל לנסיונות למצוא פתרונות למשבר הכלכלי שעובר על הקבוצה.

הניסיונות להציל את בית"ר ירושלים ממהלך של פירוק עלה מדרגה. בימים האחרונים נעשו מהלכים בניסיון להוביל לשיתוף פעולה כלכלי בין ארקדי גאידמק לגומא אגייאר במטרה להביא את השניים להשקיע במשותף בעונה הקרובה.

היעד הוא שכל אחד מאנשי העסקים ישקיע סכום זהה לזה שישקיע עמיתו בתקציב המועדון, כאשר על פי ההערכות מדובר על שלושה מיליון דולרים מכל אחד מהשניים. בשלב זה אמור אגייאר להציג את עמדתו בנושא ולהתחייב להעברת הכספים, רק לאחר מכן יוכל המהלך לצאת לדרך ויועבר לאישורו של ארקדי גאידמק.

אם מהלך כזה יבשיל, מחזיקת הגביע לא תגיע לבית המשפט ותפתח את העונה כרגיל ובתקציב מצומצם לעומת השנים האחרונות, בעוד שגאידמק יישאר הבעלים. אגייאר נמצא כרגע בארה"ב והשיחות עמו מתנהלות בטלפון, ובבית"ר מקווים שעד סוף השבוע או תחילת השבוע הבא העניין יוכרע לכאן או לכאן.

בכל מקרה, בית"ר תמשיך במהלך של מכירת שחקנים ותפנה לכל בעלי החוזים בדרישה לקצץ בשכרם. בבירה מאמינים כי השחקנים יבואו לקראת המועדון, מאחר שיעדיפו קיצוץ מפנייה לבית המשפט, שעוכבה בגלל הניסיון הנוכחי.