חוצפנים

הם העליבו שחקנים, קיללו שופטים, שיקרו למאמנים וגנבו בשמים. מכירת סוף העונה של ספורט nana10 מתחממת, עם מצעד המאוסים של ליגת העל

רבי שמעון וקברי הצדיקים >>>

החוצפן הראשי של העונה הזו יכול היה בקלות לקבל גם את תואר תגלית העונה, אבל משהו באופי המעורער שלו סחף אותי לכיוון אחר. שמעון אבוחצירא פתח את העונה עם מספר דו-ספרתי של שערים בסיבוב הראשון, ומאז חשב רק על עצמו. הוא רב עם אורי אוזן על הזכות לבעוט פנדל, המשיך ביריקה מכוערת לעבר אוהדי הפועל פתח תקווה אחרי אותו המשחק, כמעט תמיד ניסה ללכת לבד בלי לספור את החלוצים שלצידו והגיע לשיא השבוע, כשסיפר למאמן זאב זלצר שהוא יעדר מאימון בגלל שהוא נוסע להשתטח על קברי צדיקים, בזמן שנסע לסגור חוזה בלאריסה היוונית. כל זה לא היה מרגיז כל כך מרגיז אלמלא כמות גדולה של ילדי פלא שהתנהגו כך בעבר, והיום נשאר מהם רק הפלא. מפתיע שדווקא זאב זלצר, שעבד מעל 10 שנים כמאמן הנבחרות הצעירות, לא חזה את הפרא הנולד וסלל את דרכו של אבוחצירה להפוך לממשיך דרכם של שלומי ארבייטמן, שי בירוק ומאור מליקסון.

שכחו אותי בגאנה >>>

סמואל יבואה כבש 12 שערים בחצי הראשון של העונה, וסחב על גבו את הפועל תל אביב בדרך לאליפות. אלא שאז מתה אימו, הוא טס ללוויה בגאנה, ולא שב. השמועות דיברו על ביקור קצר במוסקבה כדי לסגור עם אחת הקבוצות המקומיות, והחלוץ, ששב ארצה אחרי שהפועל הספיקה לעוף מהגביע ולהפסיד במשחק חשוב בטדי, חזר עם דיסק. אלי גוטמן, זה שזכה לכינוי "הגרמני" בשל הקפדתו על משמעת ונוקשות, מצא את עצמו מאיים בהרחקת החלוץ, חוזר בו ומתרפס בפניו, ובסופו של דבר מקבל עב"מ ששוטט על הדשא בדרך לאבדון. יבואה כבש רק שער אחד - גם הוא של מאיר לוי - בתשעה משחקים, ובהפועל כבר חשבו איך נפרדים ממנו, עד שהוא עצמו הביא את הקנה המעשן, כשבראיון לעיתון טען בחוצפתו לקיפוח. הפועל קנסה את החלוץ ב-35 אלף דולר, פיצוי קטן יחסית למועדון שרק לפני שלושה חודשים ראה את הנביא סמואל לוקח אותו אל הארץ המובטחת.

חלאד וגונבי הבשמים >>>

בשלהי חודש יולי 2008, בעוד סבסטיאן אבראו נחת בבית"ר ירושלים כדי לסחוף אותה לליגת האלופות, ומאור בוזגלו, רן בן שמעון ומכבי תל אביב חולמים בגדול, הגיעה עוד פרשיה מביכה שכל כולה תוצרת הכדורגל הישראלי. ארבעה משחקני בני סכנין, שיצאה למשחק חסר סיכוי באינטרטוטו מול לה קורוניה, נתפסו כשהם מנסים לגנוב מהדיוטי פרי בשמים בשווי של אלפי דולרים. חאלד חלאיילה, עבד רבאח, עלא אבו סלאח ומחמוד קנדיל הכניסו את עצמם לספר הבושות הישראלי, לצד פרשת קובלנץ משנות ה-80 – אז גנבו שחקני נבחרת הנוער כסף מקופת צדקה. השחקנים, שכנראה מסוגלים להרשות לעצמם לקנות בושם, פתחו צוהר לאינספור בדיחות גזעניות בכמה רגעי טמטום, שגם השפיעו על היכולת של הקבוצה בפתיחת העונה. עם 5 נקודות מתוך 27 אפשריות, באמת שעלה מהכפר ריח רע.

לוזון וחבורת הזבל >>>

כבר בפתיחת העונה הצליח אבי לוזון לקבוע תקדים. לא מדובר כמובן בעליה למונדיאל, רחמנא לצלן, אלא בכך שהפך ליו"ר ההתאחדות הראשון שעומד לדין בפני דייני ההתאחדות. לוזון זכה בכבוד אחרי שהתנפל לכאורה על שירן זילברמן, שופט משחק נוער בו לקחה חלק מכבי פתח תקווה, וכינה אותו "זבל" ו"אפס". לוזון עמד לדין בדלתיים סגורות, מחשש שסודות האטום של מדינת ישראל יצופו באותו מקום, ומול הרכב של שלושה דיינים הביא עימו את השופט הרביעי ואת מבקר השופטים מאותו משחק ואת אחיו איציק, שטענו שמעולם לא שמעו את הדברים הללו. בסיום הקרקס המאורגן, זוכה השליט הבלתי מעורער מחמת הספק. ועכשיו חידה: מי מכם חושב ששירן זילברמן יזכה אי פעם לשפוט דרבי תל אביבי או גמר גביע?

פוצי מוצי פוצ'ימוי >>>

לקראת הבחירות המוניציפליות בירושלים, בהן השתתף, החליט ארקדי גאידמק לשתף את התקשורת בהיותו מומחה בספורט ו"אחד מהחבר'ה". יועצי התקשורת הדגולים של האיש, שודאי התרשמו מאיש האשכולות סילביו ברלוסקוני, השאירו את הבוס בחדר אחד עם מצלמות ערוץ 10, במה שהפך למפגן בושה גדול. ארקדי, שצפה בבלם שמעון גרשון מחמיץ פנדל בדקה ה-90, פרץ בזעקות לעיני המצלמות, וקיבע בזיכרון הלאומי את התמונה האחרונה שלו בכדורגל הישראלי. כמה שבועות לאחר מכן, נדהם ארקדי לגלות שרק 5,000 אנשים חשבו שהוא ראוי לשמש כראש עיר, נפגע, נעלב, סיפר לנו על כך כמובן, ונעלם - כשהוא משאיר מועדון מפואר, כמה בנקים ואנשי עסקים חסרי אונים ועם חובות של מיליונים. ומה עם גרשון, אתם שואלים? הוא שתק כמו ג'נטלמן, המשיך לעונה לא רעה וסיים אותה השבוע עם עוד גביע. פוצ'ימוי, גרשון?