בידיים שלהם

בפנדלים תמיד אומרים שאין שוער טוב, אלא בועט רע. לקראת חצי גמר גביע המדינה, בדקנו מה מכינים לנו אלו שיעמדו בשער בדו-קרב הפנדלים. מישהו מתנדב לבעוט?

ערב חצי הגמר של גביע המדינה מזמן דא בליסטית אחת, אחת שבדרך, סגנית אלופה בשנים האחרונות ומיני סינדרלה. אבל למרות המפגשים המעניינים לכאורה בין בית"ר ירושלים להכח עמידר רמת גן ובין מכבי חיפה למכבי נתניה (תקצירי המשחקים באתר), אי אפשר להתעלם מהתחושה שגם הפעם ניגרר לכדורגל משמים, שיסתיים בדו-קרב פנדלים. עובדה: שבעה מתוך עשרת הגמרים האחרונים הוכרעו בצורה הזו. אז נכון, בפנדלים תמיד אומרים שאי אפשר לדעת מה יהיה, שזו רולטה כי אין שוער טוב אלא רק שוער גרוע, אבל תמיד טוב להקדים תרופה למכה, ולבדוק איך מתפקדים ארבעת האנשים באפודה מספר 1 ברגע האמת. בסופו של יום, כשמשחקים באמת יגיעו לפנדלים, יהיה לכם לאן לחזור.

טברטקו קאלה, שוער בית"ר ירושלים

רקע: למרות כישרון פנומנאלי, קאלה לא הצליח להשתקע באף מועדון, ובית"ר ירושלים הוא כבר ה-12 שלו. קאלה יהיה בן 35 בקרוב, אבל ההתנהגות הילדותית והפה הגדול סיבכו אותו לא פעם בעבר. הסטירה לאורי שטרית כשעוד שיחק במכבי תל אביב, ההתנגדות הפומבית לקנס שהוטל על שחקני בית"ר העונה ובעיקר ראיון שגרתי בו הצהיר שהדרך לטפל בפלסטינים היא לבוא, להרוס ולהרוג. קאלה עלה לבית"ר בעונה שעברה בהדחה ממוקדמות ליגת האלופות עם שתי טעויות קשות מול פ.צ קופנהאגן, והיה היחידי שהוסיף קצת מתח גם לאין-מאבק האליפות עם כמות טעויות שאפילו פביאן בארטז הצרפתי היה מתגאה בהן.

היסטוריה בדו-קרב פנדלים: בעונה שעברה הצליח להדוף פנדלים של איליה יבוריאן, מאור בוזגלו וחאמד גנאיים מסכנין בסיבוב ט', ושני פנדלים מכריעים בגמר אחרי בעיטות לא טובות של ברוך דגו וראובן עובד. אחרי הגמר ההוא, קאלה טען שפנדלים זו המומחיות שלו.

טמפרמנט: קאלה הוא שוער חם מזג. תשאלו את אורי שטרית שחטף ממנו, או שפשוט תביטו בחגיגת הטירוף והבעיטות לקורת השער אחרי כל הצלה.

דומיננטיות: אחד השוערים הטובים ששיחקו בליגה, אבל מתקשה מאוד בכדורי גובה. אבל כשיש לפניך את אריק בנאדו ושמעון גרשון, החיים הרבה יותר קלים.

תחזית: זה שיודע להציק לבועטים הוא האדם האחרון ששחקן צעיר ולחוץ ירצה לראות מולו במעמד המחייב.

ז'וסלן מאייבי, שוער הכח עמידר רמת גן

רקע: הגיע למבחנים בהכח עמידר רמת גן ואשדוד כבר בקיץ, כשדודו דהאן ויוסי מזרחי חיפשו וינסנט אניימה משלהם. בסופו של דבר הגיע רק בינואר במקום רוברט באדג'י החלש. מאייבי, שוער הנבחרת האולימפית של קמרון, ירד ליגה עם מץ הצרפתית, וסופסל חצי עונה בלרנקה לפני שהגיע להכח. לצד הצלות גדולות נוטה לרגעים של בלק-אאוט מוחלט, כמו בדרדל'ה של שלומי ארבייטמן בשבת ושל עמית בן שושן לפני חודש.

היסטוריה בדו-קרב פנדלים: הדף שתי בעיטות, של דימיטאר מקרייב וברוך דגו, שגרמו להכח לעבור את אשדוד ברבע הגמר.

טמפרמנט: במשחק מול קריית שמונה לפני חודש, ספג השוער חבטה בעין שמאל ולא הצליח לראות. דודו דהאן הורה לו להמשיך ולשחק, והשוער הממושמע ביצע. המסירות והשקט הללו הם היתרון הגדול שלו.

דומיננטיות: ספג רק 16 שערים ב-15 משחקים, לעומת 27 שהקבוצה ספגה ב-15 משחקים לפניו. לא צריך להוסיף.

תחזית: האתלטיות שלו והעובדה שלהכח אין כמעט מה להפסיד מול בית"ר, ישחקו לטובתו.

ניר דוידוביץ', שוער מכבי חיפה

רקע: ארסן וגנר אמר על אדוארדו דה סילבה שהוא השחקן הכי חסר מזל שהוא פגש, אבל הצרפתי לא מכיר את ניר דוידוביץ'. השוער נפצע ונעדר מעונה שלמה או חלקים ממנה בשבע מתוך 11 העונות האחרונות, כשהפציעה הזכורה מכולן היתה בברך מול ספרד במוקדמות מונדיאל 2002. גם כשדוידוביץ' לא פצוע, תמיד תגיע איזו טעות הזויה כמו מול לוקומוטיב מוסקבה או מאלמו, שינסו להשכיח את העובדה שמדובר באחד משני השוערים הטובים בישראל בעשור האחרון.

היסטוריה בדו-קרב פנדלים: היסטוריית פנדלים: הדף שני פנדלים חלשים של ערן זהבי ו-וינסנט אניימה בניצחון על הפועל תל אביב בשמינית הגמר, לפני שנתיים הדף פנדל חלש של שמעון גרשון מול בית"ר ירושלים שהעלה את חיפה לרבע הגמר.

טמפרמנט: בינואר 2007 הורחק דוידוביץ' בפעם הראשונה והאחרונה בקריירה שלו. ככה זה, האיש רגוע מאוד.

דומיננטיות: סימן ההיכר של דוידובית' השוער הן הצרחות. אין מי שצפה במשחק של מכבי חיפה ולא נתקל בקולו הגבוה, שמנצח אפילו את רעש הקהל בשליטה על ההגנה.

תחזית: ספג רק שלושה שערים בתשעת משחקי הליגה האחרונים, וקשה לחשוב על שער שספג באשמתו העונה. כל אחד מארבעת המאמנים היה רוצה אותו אצלו ברגע הזה.

לירן שטראובר, שוער מכבי נתניה

רקע: למרות ששמר על יכולת טובה ברוב הקריירה, איכשהו הצליח תמיד להסתבך בכל מיני עבירות משמעת. כמו התלונה שהוגשה נגדו ב-2002 בגין תקיפת אוהד מכבי תל אביב כשעוד היה שחקן הקבוצה, או ההשעיה ממכבי נתניה על ידי אלי גוטמן ב-2006, בעקבות כך ששטראובר הגיע לאימון חולה אחרי בילוי לילי בפאב שבבעלותו. המקרה האחרון בו הצליח להסתבך, היה בעונה שעברה אז השתתף בפרסומת לחברת הביטוח המתחרה של הספונסר הראשי של נתניה. דניאל יאמר נכנע בהתחלה ללחצי הספונסר והודיע על ביטול החוזה שלו בקבוצה, מאוחר יותר הוא חזר בו.

היסטוריה בדו-קרב פנדלים: בעל עבר מצוין בדו-קרב פנדלים: בגמרים של 2001/2 ו-2004/5 זכה עם מכבי תל אביב (למרות הדיפה בודדת שלו), בעונה שעברה היה אחראי לניצחונות של נתניה על הפועל אום אל פאחם והכח עמידר רמת גן, כשהדף 5 פנדלים.

טמפרמנט: מספיק להעיף מבט לעיניו, שכמעט יוצאות מהמקום מרוב עצבים על ההגנה שלו, כדי להבין שמדובר בשוער הישראלי המטורף ביותר מאז חיים לוין.

דומיננטיות: תמיד מראה נוכחות ואפילו משחק כבלם אחורי כשצריך. לא מומלץ להתקרב אליו ברחבת החמש (הוא פשוט יפול על הדשא, יתפתל מכאבים, ואתם תספגו כרטיס צהוב).

תחזית: העמדה הכי בטוחה של לותר מתיאוס לקראת חצי הגמר, ואחד היחידים שיכול לעשות את ההבדל לזכות נתניה בזכות הרקורד המרשים שלו.