אלוף העולם בדיבורים

הוא יודע כדורגל כמו פרגוסון ומוריניו, אבל נכשל כי השחקן הישראלי עצלן, האצטדיון קטן והתקשורת עקבה אחריו עד המטבח. לותר מתיאוס חוזר לנתב"ג, אנחנו לציטוטים ההזויים שהנפיק אלוף העולם בארץ הקודש

"אני יודע כדורגל בדיוק כמו פרגוסון או מוריניו"

לזכותו של הגרמני יאמר, שהמשפט הזה לא נאמר לפני הגעתו ארצה. לכן, נקווה שלא כך הוא מכר את עצמו לדניאל יאמר. במהלך העונה מתיאוס נתלה באילנות גבוהים כדי לחפות על הכישלונות שלו כמאמן: מכבי נתניה הוא המועדון הרביעי אותו מוביל הגרמני כמאמן ראשי, אבל באף אחד מהם הוא לא עבד יותר מעונה אחת. בניגוד לפרגוסון ומוריניו, שלא עשו לעצמם שם ככדורגלנים והיו צריכים להתחיל מלמטה, מתיאוס לא הצליח לנצל את הפריבילגיה ולא מצא אף מועדון בגרמניה שייקח אותו מאז פרש ממשחק. אפילו שלטי התמיכה מהאוהדים של באיירן מינכן לא יעזרו לו.

הבלוג של מתיאוס בספורט nana10: קראו מהר, לפני שיגמר

"בהרבה מובנים השחקנים הם עצלנים, לא מרוכזים ומתמקדים בדברים אחרים ולא במגרש. כשיש חתונה יומיים לפני משחק וברית מילה יום לפני, זה אומר שלא מתרכזים בכדורגל"

מתיאוס לא הצליח להבין שמה שהוא יכול היה לומר כשחקן סופרסטאר, אסור לו כמאמן שצריך לשמור את חדר ההלבשה קרוב אליו. במהלך העונה הוא הרבה לצאת נגד השחקן הישראלי, כשהוא מכוון בעיקר לשחקנים שלו בנתניה. אבל כשאתה מצביע על מישהו, 3 אצבעות מופנות אלייך, והלכלוך שיצא כל העונה מחדר ההלבשה הפך לחרב פיפיות שפגעה גם בו. אולי מתיאוס ילמד את הלקח לקראת המשך הקריירה שלו, לנתניה זה כבר לא יעזור.

"זה מגרש קטן וביתי, אנחנו נצטרך את האוהדים" מיד אחרי שחתם במכבי נתניה ... "זה לא אצטדיון לשנת 2009, זה אצטדיון ללפני 50 או 60 שנה. אף פעם לא שיחקתי או עבדתי באצטדיון כזה" לפני פתיחת הסיבוב השלישי

המטרה מקדשת את האמצעים, גרסת מתיאוס. כשהיה צורך באמירה פופוליסטית שתשא חן בעיני אוהדי נתניה, תקנה את אמונם ותביא אותם למגרש, מתיאוס מצא במגרש העלוב יתרון. אבל להתלונן על הרצפה העקומה בקופסה ערב פתיחת הסיבוב השלישי זה כבר פאתטי, במיוחד כשזה מגיע כהסבר לחוסר היכולת לנצח שם את הכח עמידר רמת גן ובני סכנין. נתניה השיגה 27 נקודות מתוך ה-47 שלה ב-15 משחקי בית, כך שהבעיה נעוצה, כנראה, באיכות האצטדיון בבלומפילד, טדי ודוחא.

"עיני פקוחות כל הזמן. תפקידי לא רק לאמן, אלא גם לחפש שחקנים שמתאימים לקבוצה"

ההתהדרות בנוצותיו כמגלה כישרונות לאחר שהחתים את ברוך דגו בקיץ, הסתיימה מהר מאוד כשמתיאוס הבין במי מדובר ושיחרר אותו אחרי מחזור ליגה אחד. דגו היה הראשון מבין הרכב שלם של 11 שחקנים ששוחררו מנתניה במהלך העונה, כשהוא הראשון שזוכה גם לביקורת ההפוכה מהגרמני: "אמרו לי שהוא כוכב גדול, אבל הוא לא מספק את הסחורה". הסדקים הראשונים בין יאמר למתיאוס התגלעו על רקע שחקני החיזוק, כשהאחרון אמר שהוא מעולם לא שמע על הזרים שהביאו לו, בעוד בקבוצה טענו שחבר של המאמן, שהוא גם סוכן שחקנים, הוא שאחראי על הרכש הכושל.

"ראובן עובד? מי זה ראובן עובד?". מספר שעות לפני החתמתו של "מי זה ראובן עובד" בנתניה

אל דאגה, למהלך הזה אי אפשר לקרוא "התרגיל המסריח". מתיאוס טען לאחר מעשה שהמשפט נאמר כדי לא לעלות את מחירו של הקשר, אבל העובדה שבאותו ראיון מתיאוס לא ידע שמות של שחקנים שכבר משחקים אצלו וקרא להם לפי מספר החולצה, אומרת אחרת. גם אם פרשת עובד היתה תרגיל שיווקי של מומחה במו"מ, בקרב אוהדי הקבוצה זה נתפס כחוסר מקצוענות, התנשאות או סתם זלזול. ואגב, אחרי שהחתים את הקשר וכבר הספיק לזרוק אותו, מתיאוס ודאי אומר עכשיו את אותו הדבר.

"שכטר הוא דוגמה לשחקן הישראלי, שהופך להיות כוכב בן לילה. אבל הוא כלום. הוא מתנהג כאילו הוא יודע הכל"

איתי שכטר היה השעיר לעזאזל של לותר מתיאוס. כל הארס כלפי החלוץ הצעיר הופנה למיקרופונים הרבים סביבו, תחת הטיעון המלומד ששחקנים צריכים לדעת גם לקבל ביקורת. הנה, גם לותר הקטן חטף מבקנבאואר. אין ספק ששכטר הרוויח את רוב הביקורת בצדק, אבל אחד מתפקידיו של מאמן הוא לשמור על השחקנים המובילים קרובים אליו (ע"ע שרף – נמני), אבל מתיאוס לא הצליח לוותר על האגו האישי שלו לטובת העניין. בסופו של דבר, ספק אם למרות הביקורת שכטר למד משהו העונה.

"זו הפעם השנייה שהוא מבטל בהתראה קצרה, זה לא מכובד וככה לא מתנהגים. אני מניח שהוא עוד ירצה לדבר איתי, הרי אני שולח ארבעה שחקנים לנבחרת שלו." אחרי שהמאמן הלאומי דרור קשטן ביטל פגישה שתוכננה עימו

קצת קשה לשמוע הטפות מוסר על מקצוענות ורצינות ממי שבילה העונה יותר ימים בדיוטי פרי מאשר באימונים, במיוחד כשמדובר על מאמן יסודי וקפדן כמו דרור קשטן, שכנראה מצא כבר סיבה להתרגז על הגרמני ולוותר על חוות דעת נוספת. המאמן הגרמני שוב נכשל ביחסי אנוש, ולקח את ביטול הפגישה כפגיעה אישית. הרי איך יתכן שהלבנטינים יוותרו על זמן איכות עם אלוף עולם?

"אני שמח שיודעים איפה אני אוכל." אחרי פרסום דבר הפגישה עם אבי נמני, בה הוצע לו לאמן את מכבי תל אביב

ההודעה על הפרידה מנתניה לא נפלה על מתיאוס מהשמיים. כנראה שיאמר הבהיר לו כבר לפני מספר שבועות על הכיוון הכללי, וזה מצידו התחיל לחפש עבודה לעונה הבאה. בינתיים, נראה שאפילו מכבי תל אביב המרוסקת לא מוכנה לקחת את מתיאוס במשכורת של 630 אלף יורו לעונה, והוא יצטרך לעבוד קשה כדי למצוא מקום שיעסיק אותו. אבל דוגרי, איך החומוס שלנו, אה?

"נתניה זו לא עיר שבאמת אוהבת כדורגל. זו עיר של ים ונופש, לא של כדורגל." אחרי הניצחון על הפועל פתח תקווה בשבת האחרונה

בכל מצב אחר אולי היינו בכל זאת מתייחסים לדברים של מתיאוס, אבל כשהם נאמרים כשהמאמן כבר עם רגל וחצי בחוץ ולקבוצה אין מה לחפש בליגה, זה נשמע תפל ומאוס. אבל מתיאוס בשלו. מבחינתו, היציעים הדלילים בקופסה לא נובעים מהכדורגל המשעמם של הקבוצה שלו, אלא בגלל תרבות העיר הקלוקלת. אולי עשית טעות שבאת לכאן בכלל?