אלי גוטמן: "מבין את הכעס"

מאמן הפועל ת"א, אלי גוטמן, מבין לליבם של אנשי מ.ס אשדוד לאחר הניצחון של קבוצתו 0:1. ג'קי בן זקן: "זו שערורייה. השיפוט פה זה תחביב ולא מקצוע". צפו בתגובות מבלומפילד

התגובות באדיבות אתר ספורט 5 (סטילס: ניר בוקסנבאום, אתר ספורט 5)

מה אפשר לומר אחרי עוד מחזור בו ראינו לא מעט טעויות שיפוט? במפגש בדוחא בין מכבי ת"א לסכנין זה לפחות לא קבע את תוצאת המשחק, אבל בבלומפילד, שגיאה קשה של מאיר לוי (שהוטעה ע"י הקוון) העניקה הערב (שבת) להפועל ת"א 0:1 על אשדוד והישארות במאבק האליפות. השופט קבע שער לאדומים למרות שהכדור שנגח דה סילבה והסיט יבואה לא עבר את הקו.

"זו שערוריה. מה מאיר לוי יכול לומר כבר?", רתח בסיום ג'קי בן זקן. "אפילו פעם אחת לא הפסדנו בבלומפילד בצורה צודקת. זה מגרש ביתי מובהק עם קהל שמטריף את כולם, כנראה שגם את השופט. מה שעצוב זה שאני משלים עם העניין הזה כבר. אם היינו יוצאים מבלומפילד אחרי משחק ללא טעויות שיפוט ובלי שלוקחים לנו נקודות, הייתה סיבה לראיין אותי. פה עניין של טעות, זה הרבה מעבר לזה".

"כשמאיר לוי או שופט אחר מגיע לבלומפילד הוא חושב איך הוא יילך יום אחרי זה ברחוב ואוהדי הפועל ימחאו לו כפיים", המשיך בן זקן. "יש פה עניין של אגו. הבעיה שלנו עם השופטים היא חמורה והגיע הזמן לתקן את זה. השיפוט פה זה תחביב ולא מקצוע וכך זה גם נראה. זה שבתקשורת אומרים שהכל מתקזז זה שטויות.

"לא יכול להיות שמאיר לוי כל כך החלטי כשהוא פוסק על שער לא חוקי, אבל כשיש ספק פנדל או ספק נבדל, יש לו זמן ללכת להתייעץ עם הקוון. השופט הרביעי והקוון השני קראו לו על מנת לתקנו והוא אפילו לא ניגש אליהם".

מאיר לוי הגן על עצמו: "הקוון (אייל שרון) היה בטוח ב-200 אחוז ואמר לי שהכדור עבר את הקו במלוא היקפו, כל שנותר לי הוא להצביע על שער לזכות הפועל. במקרה השני, הייתה נגיעת יד, אבל הקוון סימן נבדל לפני המהלך ולכן הורתי על כדור לזכות הפועל".

למרות התמונות הדי חותכות וברורות, הקוון אייל שרון המשיך לדבוק בגרסתוואמר בסיום: "הייתי מפוקס ובזווית הרבה יותר טובה מכל זווית שהראו בטלוויזיה. הכדור עבר במילימטרים במלוא היקפו את הקו. בטלוויזיה לא הראו בוודאות שהכדור לא עבר את הקו. מיד אחרי הנגיעה של יבואה סימנתי עם הדגל לכיוון החצי וזה הסימן שמאיר לוי צריך לאשר את השער".

בסיום המשחק נכנס המבקר שי אוסידון וטען בפני צוות השופטים שההחלטה נעשתה ע"י הקוון אייל שרון. באיגוד השופטים טענו: "מאיר לוי הוטעה". את תגובת יו"ר הוועדה המקצועית עמית קליין שנמצא בחו"ל לא ניתן היה להשיג.

דוד רביבו סיכם מהזווית שלו: "הנחמה היחידה שלנו היום היא שחזרנו לשחק הרבה יותר טוב מאשר מול חיפה. כולנו לקחנו ללב את מה שקרה ביום שני. שחקנים שקיבלו הזדמנות רצו וניסו. חבל שזה הוכרע מטעות של שופט, אבל פעם זה איתך ופעם נגדך".

מן העבר השני, ידע אלי גוטמן, המאמן המנצח, להודות: "זו טעות שיפוט, אין ספק, ואני יכול להבין את הכעס והאכזבה של אשדוד, אבל כמו שידעו לקזז לנו 2 נק' מול ק"ש על פנדל שלא היה ולא נברא, כך היום טעות השיפוט בצד שלנו".

מהפן המקצועי גוטמן היה רחוק מלהיות שבע רצון. "למעט העבודה שצברנו עוד 3 נק' אין לי מה לקחת מהמשחק הזה", אמר מאמן הפועל. "פתחנו טוב, אבל זה נמשך רק 25 דקות. במחצית השניה למרות שאשדוד היתה בעשרה שחקנים ונתנה לשחק כדורגל, שיחקנו בחוסר שקט. המירוץ לאליפות הוא לא רק שלנו עם חיפה. בית"ר עוד בתמונה, גם נתניה עוד לא אמרה את המילה האחרונה. מה יכריע? אם הייתי יודע הייתי מיישם את זה כבר היום". דימיטאר טלקיסקי ספג צהוב חמישי ויחמיץ את הדרבי בעוד כשבועיים.