הצרות של סינדרלה

בחמש משש העונות האחרונות הגיעה קבוצה אלמונית לשלבים הגבוהים בגביע, אבל ההצלחה הסתיימה בנפילה. לפני הופעת סינדרלה 2009, תראו כמה נמוך היא יכולה לרדת

אחרי שבשבוע שעבר עלו שלוש מארבע הקבוצות הטובות בארץ - מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה - לרבע גמר הגביע, הגיע השבוע תורן של עשר קבוצות נוספות, שילחמו על חמשת הכרטיסים הנותרים לרבע הגמר. אבל לפני שאתם ממהרים לבטל משחקים בין קבוצות ליגת העל לשתי מוליכות הליגה הארצית או הקבוצה מהמקום האחרון בלאומית, המתינו רגע. בחמש משש העונות האחרונות הגיעו שוב ושוב קבוצות קטנטנות, כמעט משום מקום, עד מרחק נגיעה מהגביע הקדוש. כפרגון מוקדם לסינדרלה העתידית, אם וכאשר, של עונת 2008/9, החלטנו להתרפק בערגה על אלו שעשו את זה באמת.

2007/8 - בית"ר שמשון תל אביב

על המפה: עונת 2007/8: מקום 9 בליגה הארצית.

על הגובה: בסיבוב ט' עברה את מכבי תל אביב עם שער של אדם מזרחי בדקה ה-118; בשמינית הגמר ניצחה 0:2 את הפועל פתח תקווה, שעלתה באותה עונה מהלאומית לליגת העל; ברבע הגמר ניצחה בחוץ 1:2 את קרית שמונה, שסיימה את העונה במקום השלישי בליגת העל.

על הפנים: החלום נגמר בחצי הגמר, בו הפסידה 9:8 בדו-קרב פנדלים להפועל תל אביב, אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

על האש: שלושה מאמנים שונים עמדו על הקווים בבית"ר/שמשון בשלושת ניצחונות הגביע. יפתח הלוי התחיל את הדרך מול מכבי תל אביב, אבל פוטר לאחר הפסד ליגה לטירת הכרמל, שקירב את הקבוצה לתחתית הליגה הארצית. רפי כהן החליף את הלוי יום לפני שמינית הגמר, והתפטר כעבור 12 ימים לאחר הפסד ליגה נוסף, הפעם לעירוני קרית אתא. רונן ויינשטיין תפס את מקומו של כהן ברבע ובחצי הגמר, ומחזיק מעמד עד היום.

2006/7 – הפועל אשקלון

על המפה: עונת 2006/7: מקום 11 בליגה הלאומית, נשרה לליגה הארצית למרות מאזן שערים חיובי.

על הגובה: אשקלון הגיעה עד גמר הגביע מבלי לספוג ולו שער אחד. שלושה ניצחונות 0:2 על הפועל באר שבע בסיבוב ט', השקמה/רמת-חן בשמינית הגמר והפועל חיפה ברבע הגמר, וניצחון 0:1 על הפועל רמת גן בחצי הגמר.

על הפנים: החלום התנפץ גם הפעם מול הפועל תל אביב, ושוב בפנדלים: אשקלון הובילה 0:1 בשער של ניר נחום, היום בבית"ר ירושלים, אבל הפועל השוותה במחצית השניה, והקבוצות הלכו לפנדלים. האדומים ניצחו 4:5, והלכו ללחוץ יד לנשיא.

על האש: בסיום הניצחון בחצי הגמר על הפועל רמת גן מהארצית, שהגיע שנתיים אחרי הפסד של אשקלון בחצי הגמר למכבי הרצליה, פרץ עימות אלים בין היושבים בספסלי שתי הקבוצות. בקטטה, שהתחילה עם משה בן סעדון מאשקלון ושוקי סדיס הרמת גני, לקחו חלק גם מאמן אשקלון מירו בן שמעון, יו"ר רמת גן ירון קוריס ומאמן הקבוצה יובל נעים. הרמת גנים זכו לסוג של נקמה, כאשר בסיום אותה עונה החליפו שתי הקבוצות ליגות.

2004/5 – מכבי הרצליה

על המפה: עונת 2004/5: מקום 7 בליגה הלאומית.

על הגובה: סיבוב ט': 1:3 בפנדלים על הפועל עכו מהלאומית אחרי 1:1 בתום 120 דקות; 0:3 על צפרירים חולון מהלאומית לאחר הארכה בשמינית הגמר; ברבע הגמר ניצחה בחוץ 2:3 את הפועל פתח תקווה מליגת העל, אחרי שחזרה מפיגור 2:0 וכבשה צמד בדקות 85 ו-89, ושער ניצחון בדקה ה-111; ניצחון 2:4 בפנדלים על אשקלון מהארצית, אחרי 1:1 בתום 120 דקות בחצי הגמר.

על הפנים: הפסידה למכבי תל אביב 5:3 בדו קרב פנדלים, לאחר 2:2 בתום 120 דקות בגמר.

על האש: השחקנים והצוות המקצועי אכלו לפני כל משחק גביע אצל בלהה כדורי, אמו של שחקן הקבוצה שחר כדורי. יניב לוזון, ששיחק אז בקבוצה, אמר לפני חצי הגמר: "הבית הזה מכושף. כל מי שדורך בו מצליח", והוסיף: "אתה נרגע שם, כאילו אתה בחו"ל. פשוט מדהים". בנוסף לאמונה הזו, אימצו שחקני הקבוצה את אשתו של היו"ר אריאל שיימן, שלי, כקמע, ואף דאגו שתטוס חזרה ארצה לפני חצי הגמר. מסתבר שהמזל עבד רק עד הגמר.

2003/4 – הפועל חיפה

על המפה: עונת 2003/4: מקום ראשון בליגה הלאומית. העפילה לליגת העל רק בזכות ניצחון חוץ 0:2 על הפועל ר"ג במחזור הסיום.

על הגובה: בדרך לגמר הגביע, ניצחה הפועל חיפה ארבע קבוצות מליגת העל: את מכבי פתח תקווה, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה בתוצאה 1:2, ו-1:3 על הפועל תל אביב בחצי הגמר.

על הפנים: הגמר מול בני סכנין התחיל נהדר עם שער של שי דהאן שהעלה את חיפה ל-0:1, אבל אז כבשה סכנין של לחמן רביעייה וחגגה תואר ראשון למגזר. הפועל חיפה פספסה הזדמנות לגביע ראשון מזה 20 שנה.

על האש: בעונה בה הפועל חיפה נוהלה על ידי מפרק, הצליחו המנג'ר רוני דורה והמאמן והסמל הירוק לשעבר ברוך ממן ליצור תלכיד שחקנים איכותי במיוחד לליגה הלאומית. חיים מגרלשוילי, גילי ורמוט, סלאח חסארמה, מזואה אנסומבו וג'ף טוטואנה היו רק חלק מהשמות שהוליכו את הקבוצה לגמר הגביע, ואליפות הליגה הלאומית. כמה חודשים אחר כך, רכש את הקבוצה יואב כץ.

2002/3 - הפועל רמת גן

על המפה: עונת 2002/3: מקום 7 בליגה הלאומית.

על הגובה: עברה את הפועל ירושלים מהלאומית אחרי 3:4 בפנדלים (1:1 בתום 120 דקות) בסיבוב ט'; בשמינית הגמר שוב נעזרה בפנדלים כדי לעבור את מכבי פתח תקווה מליגת העל לאחר 0:0 בתום 120 דקות; ברבע הגמר ניצחה 0:1 את בני סכנין, שהעפילה באותה עונה לליגת העל; בחצי הגמר ניצחה 1:2 האלופה באותה עונה, מכבי תל אביב, משער ניצחון שלשרון אביטן בדקה ה-90. בגמר ניצחה רמת גן את הפועל באר שבע מליגת העל 4:5 בפנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

על הפנים: סליחה??

על האש: הזכיה בגביע המדינה, ובעקבותיו ההופעה המביכה מול לבסקי סופיה בגביע אופ"א בעונה שלאחר מכן (5:0 בסיכום שני המשחקים), עלו לרמת גן בהתפרקות מוחלטת בעונה שלאחר מכן. רוב הסגל נטש את הקבוצה, אלי כהן פוטר במהלך העונה והאדומים סיימו את 2003/4 במקום האחרון בליגה הלאומית, ונשרו חזרה לליגה הארצית. הצרות המשיכו ליפול על המועדון שהחליף בעלות, וכמעט נשר גם לליגה א'. לאחר שלוש עונות בארצית חזרה רמת גן ללאומית, ובזכות הגדלת הליגות נראה אותה בעונה הבאה בליגת העל. סוף טוב הכל טוב.