הכרטיסן

הפנקסנות של מנשה משיח פירקה השבוע את מכבי נתניה, שעל אובדן הנקודות מול עוד קבוצת תחתית יכולה להאשים רק את עצמה. ולאן צועדת מכבי תל אביב? סיכום השבת

1. עוד כמה שנים יקום ודאי מדען, או אולי סתם איש אקדמיה, שיבחנו את הסיבות והגורמים שהביאו אותנו להסתכל על מכבי נתניה ולראות מועמדת לאליפות. ה-0:0 מול הכח עמידר רמת גן נתן עוד חיזוק לכך שאם נתניה מועמדת לאליפות, זוהי רק אליפות התיקו – כי במאזנה יש כבר 10 כאלה.

שני ב-20:50: בית"ר ירושלים מול הפועל תל אביב בערוץ 10. ישיר עם צ'ט פייסבוק בספורט nana10

מול קבוצות התחתית שבאות להסתגר ולהפריע, הקבוצה של מתיאוס מאבדת כיוון, ולראיה חמישים אחוזי ההצלחה שלה מול שלוש האחרונות בטבלה. ככה זה כשנתקעים בלי שחקן יצירתי ונחוש, כזה שמסוגל לייצר הברקה מכרעת גם כשהמשחק הקבוצתי תקוע. כשחיפה מזייפת יש לה את יניב קטן, ברק יצחקי עושה בבית"ר ירושלים. שני הבודדים בסגל של נתניה שמסוגלים לייצר יש מאין הם ראובן עובד ושלו מנשה. את הראשון המאמן הגרמני זרק הביתה, ואת מנשה - שייצר 6 כיבושים ו-5 בישולים העונה - הוא הפך לשחקן ספסל אחרי שהושיב אותו ביציע במחזורים האחרונים.

בלעדיהם, נותר מתיאוס עם שחקני הרכש שהביא בינואר - אבי כנפו, אלברטו זפאטה וסיאבונגה ניקוסי – שעדיין לא כבשו או בישלו בשמונת המשחקים בהם שותפו. אחרים שכן מצאו רשת, כמו ג'ורג' בה ותיירי טאזמטה, שוחררו או עברו גם הם סדרת השפלות. אבל מה - מתיאוס רגוע. הוא לפחות יכול להאשים את מנשה משיח באובדן האליפות.

2. מועדון שגרתי שסיים את העונה עוד במהלכה, מטיל על המאמן שלו לנצל את המשחקים שנותרו בליגה כדי להכין את הקבוצה לעונה הבאה. אבל לא בסיר הלחץ של מכבי תל אביב, שם אף אחד אף פעם לא יודע איך יראה באוגוסט הרכב ההנהלה, הצוות המקצועי או סגל השחקנים. לכן, לאבי נמני נשאר רק להמשיך לזגזג כדי לסיים את העונה הזאת עם הראש מעל המים.

נמני לא סבל את איגור טומאסיץ' וג'ונתן אסוס כשרן בן שמעון אימן את מכבי, אבל אצלו טומאסיץ' הפך לשחקן הרכב קבוע ואפילו אסוס, שחזר מהשעיה ארוכה אחרי אינספור בעיות משמעת, שוב בסגל ושיחק חצי שעה ב-1:2 מול הפועל פתח תקווה. במקביל, קיבלה מכבי משחק נהדר מצד גיז'רמו ישראלביץ', שכבש, בישל והציל שער, ומאור בוזגלו – מלך המשחקים מול הקטנות.

אחרי שצבר 6 מ-17 הנקודות שלו מול הפועל פתח תקווה, יוצא אבי נמני לשלושה קרבות מול שלוש האחרונות בליגה. אם מכבי תעשה מולן את המירב, היא תוכל להצטרף למכבי פתח תקווה ואשדוד בתור מחרבת המסיבות של אלו שרצות לאליפות. לנוכח ההתנהלות של מכבי בשנים האחרונות, מדובר בפסגת השאיפות שלה.

3. לפני חודשיים קיבל מנשה משיח תג של שופט בינלאומי, אבל אנחנו כבר הבנו שכישרונו גדול עוד יותר: האיש לא רק שופט משחקים, הוא גם מוריד וממליך אלופות. להלן חלק מהרזומה המפואר של המשיח בעונת 2008/9: פסל שער חוקי, ונתן פנדל שלא היה להפועל תל אביב מול בני סכנין, לפני שהושעה לשבועיים; ניהל משחק שערורייתי, שכלל פנדל שלא היה, ביטול פנדל שהיה וכבר נשרק ופסילת שער חוקי במשחק בין הפועל חיפה לבאר שבע בלאומית; התעלמות מפנדל ברור למכבי תל אביב בדרבי בשבוע שעבר, והרשימה עוד ארוכה.

במשחק בשבת בין נתניה להכח עמידר רמת גן, הדהים משיח כשהרחיק בצהוב שני את דדי בן דיין, שהוכשל בבירור ברחבת הכח, ומיד אחר כך התחשבן ותיקן כשהרחיק את אביב חדד האורח. בעונת שיפוט מביכה כל כך, נהוג לצפות משופט בינלאומי שיתעלה מעט מעל הבינוניות. אבל משיח ימשיך לטייל ולשפוט בעולם, ואנחנו נמשיך לתפוס את הראש בכל פעם שנראה אותו מדלג ושורק לפנינו על הדשא. ומישהו עוד התלונן פעם שמשיח לא בא - עדיף אפילו שלא יצלצל.