הצגה של פעם בחיים

אפי מפסיד בגמר, דל פיירו קוטע את חלום האלופות של בית"ר, שחר פאר עושה מזרח תיכון חדש וביבי מביא שר ספורט מאמריקה. לכבוד פורים, גם המציאות הספורטיבית שלנו לבשה תחפושת

אפי שוב מפספס

כמה שזה אכזרי. גביע אירופה הראשון בקריירה עמד כבר מרחק נגיעה מאפי בירנבוים, אבל המציאות השאירה אותו שבור לב. במצב של 86:88 למכבי ועם 00:00 על השעון, עשה השחקן המצטיין במשחק רודני ווייט שגיאה גורלית, ושלח את רמונאס שישקאוסקאס לקו העונשין לשלוש זריקות. הליטאי, כמו שליטאים יודעים, דייק בשלושתן, ושלח את גביע אירופה שוב לאטורה מסינה וצסק"א מוסקבה.

זו לא היתה עונה קלה לאפי והצהובים, אבל אחרי ההפסד הכואב להפועל ירושלים בליגה, הגיע הניצחון על גבעת שמואל וההודעה של הנהלת מכבי על גיבוי מוחלט למאמן. בלי מרכאות. ומכאן הכל התהפך: רודני ווייט החל לפרוח, דרור חג'ג' התגלה כגניבה של אירופה וניצחנות חוץ מרשימים בברצלונה ומדריד הביאו את הקבוצה הלוחמת והמגובשת של אפי עד הפיינל פור. במסיבת העיתונאים אחרי הגמר, השיב מסינה לכתב ישראלי, ששאל כיצד הצליח לנצח את הקבוצה הלוהטת של אירופה. "גרמתי להם לחשוב", הוא אמר.

דל פיירו קוטע את החלום

שער של דל פיירו בדקה ה-70 השתיק את טדי, וסיים את החלום האירופי של יצחק שום ובית"ר ירושלים כבר בשמינית גמר ליגת האלופות. אחרי ה-0:2 בקראקוב במוקדמות, הצליחה בית"ר להדיח את ברצלונה הגדולה, עם צמד מופלא של אבראו ובעיקר בזכות השוער טברטקו קאלה, שהדף פנדל של ליאו מסי בקאמפ נואו.

בשלב הבתים קיבלו שומי ובית"ר את ארסנל, ליון ובוריסוב, אבל שלישייה שספגה מהתותחנים סידר לבית"ר מפגש לא נעים מול יובנטוס בשמינית הגמר. אחרי עוד הצגה גדולה של קאלה שסידרה 0:0 נוח בדלה אלפי, הגיע השער של דל פיירו שקבע תיקו 2:2 בטדי, שהשאיר את המנורה להתנחם באליפות המדינה. ארבעה מחזורים לסיום העונה, כשהיא ביתרון 12 נקודות בפסגה על מכבי תל אביב של רן בן שמעון, סיימה בית"ר בתיקו 1:1 בסכנין. אחרי עוד פגישה שגרתית עם ארקדי גאידמק, יצא שום אל העיתונאים בפנים נפולות – הבוס שלח אותו הביתה.

הטוטאל פוטבול של לחמן

שריקת הסיום של מאיר לוי נתנה את האות, ועשרת אלפים אוהדים מאושרים פרצו את הדשא באיצטדיון רמת גן והעלו אותו על הכתפיים. בני סכנין ניצחה 1:2 את מכבי חיפה בגמר גביע המדינה, ואייל לחמן הגשים את מה שהבטיח לנשיא שמעון פרס – גביע שני עם קבוצה ערבית.

מרגע שהחליף את פרדי דוד, ידע לחמן שהגישה התוקפנית שלו תביא תוצאות. שיטת המטאטא ההפוך – שני מגינים, שלושה קשרים וחמישה חלוצים – שלחו את סכנין למקום השישי המכובד, אבל נתנו לה יתרון אדיר בגביע המדינה. השלישייה מול הפועל תל אביב, החמשיייה מול בית"ר והניצחון בפנדלים אחרי 4:4 מדהים מול מכבי תל אביב בחצי הגמר, נתנו לקבוצה הגלילית את האמונה שהכל אפשרי.

"הידד למנצחים, כבוד למנוצחים", הכריז בסיום הנשיא שמעון פרס, לפני שהעניק את הגביע ליושב הראש החדש של סכנין, ראלב מג'אדלה. כי כמו שאתם יודעים – לפעמים חלומות מתגשמים.

יונה עם מחבט של טניס

עוד משחקון הגשה קליל מול ונוס וויליאמס, והנה היא עשתה את זה – שחר פאר היא אלופת טורניר דובאי. העונה של הטניסאית הישראלית החלה במגמת ירידה, והיא צנחה לאזור המקום ה-40 בעולם, אלא שאז הגיעו מארגני הטורניר והחליטו שהם רוצים לאמץ את הטניסאית הישראלית, ולהוכיח לעולם שהתקווה ורוח הספורט חיים וקיימים בדובאי. שחר זכתה לשחק במגרש המרכזי, משחקיה שודרו באתר האינטרנט הרשמי של הטורניר והוחלט שעל כל אייס שלה היא תזכה אוטומטית במשחקון. כך החלה אט אט לדלג במעלה הטורניר, ואחרי שגברה על דינרה סאפינה בחצי הגמר, הגיעה שחר לגמר בדרך ל2:6, 3:6 קליל על ונוס. שבוע לאחר מכן, התפרסמה בידיעות אחרונות ידיעה לפיה דרור קשטן התקנא בתקדים פאר, וביקש ממארגני אליפות אסיה לאפשר את השתתפות נבחרת ישראל, על פי הנוסחה לפיה שער של ישראל יעניק לה מיד את הגביע.

ההברקה של ביבי

אחרי ניצחון סוחף שהעניק לליכוד 11 מנדטים יותר מקדימה, הרכיב בנימין נתניהו ממשלה והדהים כשמינה לתפקיד שר הספורט את חיים רביבו. נעבור מיד למסיבת העיתונאים החגיגית, שמשודרת בשידור ישיר ובלעדי באתר one. "אזרחים יקרים. החלטתי לקבל עלי את תפקיד שר הספורט כדי להמשיך בדרכי, ולהילחם בתופעה המטרידה את הליגה בישראל – השחיתות. כשר הספורט אני מבטיח להילחם בפשע המאורגן, ולהבטיח בנייה של מתקנים חדשים ומפוארים. אני שמח להודיע שבמכרז להקמת האיצטדיון הלאומי החדש זכה איש העסקים ג'קי בן זקן. בעוד שלוש שנים, בשובי מנסיעת העבודה שלי ללוס אנג'לס, אשמח גם להשיב על שאלות".

צפו בסרט "האמת של רביבו"