אלופים בכאילו

בני יהודה היא אלופת הסיבוב השני, מכבי חיפה שרדה בפסגה למרות שלא מצאה את הרשת, ולאן נעלם הפליימייקר? כל מה שלא ידעתם על הסיבוב השני

קורעים את הליגה

25 נקודות מתוך 33 אפשריות הכתירו את בני יהודה לאלופת הסיבוב השני של ליגת העל, עם נקודה יותר מאלופת הסיבוב הראשון, מכבי חיפה. הכתומים של גיא לוזון חגגו עם שלישיות במשחקי הדרבי מול הפועל ומכבי תל אביב, ואיבדו נקודות רק בהפסדים 1:0 למכבי חיפה ובית"ר ירושלים (משער ניצחון של יצחקי בדקה ה-93) ובתיקו 1:1 מול נתניה.

חיפה הבטיחה את המקום הראשון | נתניה נשארה שניה | בית"ר עדיין בצמרת, בני יהודה לוהטת | הדרבי התל אביבי הגדול: שני, 20:50, ערוץ 10 ושידור ישיר ב-nana10 עם צ'ט פייסבוק

שני שחקנים של הכתומים כיכבו במיוחד בסיבוב הזה. אלירן עטר, שמסיים אותו עם 6 שערים ומועמדות כמעט ודאית לתואר תגלית העונה, והשוער המושמץ דלה איינוגבה, שספג רק חמישה שערים באותם 11 משחקים - הכמות הנמוכה בליגה. הכתומים, שנעלו את הטבלה עם ניצחון בודד ושש נקודות במחזור העשירי, יארחו בשבוע הבא את מכבי חיפה למשחק שיוכל לצמק את הפער ביניהן לחמש נקודות בלבד. 19 שנה מאז האליפות הראשונה והאחרונה – האם ברזיל חוזרת לשכונה?

אלופה בלי להבקיע

מכבי חיפה מוליכה את הטבלה והיא עדיין המועמדת הרצינית ביותר לאליפות, אבל שימו לב למאזן שלה בסיבוב השני: 12 שערים בלבד ב-11 משחקים - מחציתם בשלושת המשחקים הראשונים. רק לשם השוואה – בסיבוב הראשון סיימו הירוקים עם 6 נקודות יותר (24 לעומת 18) ו-22 שערי זכות.

בסיבוב השני פתחו בהרכב של אלישע לוי 20 שחקנים שונים, וחיפה לא הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים ואיבדה נקודות בשישה משחקים. הירוקים הצליחו לנצח רק פעמיים בהפרש של יותר משער אחד: ב-1:3 על אשדוד אי שם במחזור ה-12, וב-0:2 על הכח עמידר רמת גן, האחרונה בטבלה, בקרית אליעזר.

רשימת המאכזבים בחיפה ארוכה, אבל אין ספק שהשחקן שנמצא בירידה הגדולה ביותר הוא ליאור רפאלוב, שההספק שלו בסיבוב השני מסתכם בבישול אחד - לעומת 6 שערים ו-2 בישולים בסיבוב הראשון. שתי נקודות האור של אלישע לוי הם יניב קטן – שגילה יכולת טובה לאורך רוב הסיבוב, וגוסטבו בוקולי שחזר לעצמו בשבועות האחרונים. השניים אחראים (בשערים ובישולים) על 8 מתוך 12 השערים של הקבוצה בסיבוב הזה.

מישהו ראה את מספר 10?

דוד רביבו בישל 4 שערים בסיבוב השני, והגיע ל-13 מרשימים מתחילת העונה. אחריו בטבלת השפים נמצאים יניב קטן עם 7, שי אבוטבול עם 6 ושלו מנשה, פדרו גלבאן וברק יצחקי עם 5. ובזה בערך זה מסתכם.

מה מדאיג בנקודה הזו? הדולקים אחרי רביבו בן ה-31, שגם כבש 8 שערים עד הנה, נמצאים 3 חלוצים, קשר אחורי אחד וקיצוני שמאלי, בעוד שהשחקנים "היצירתיים" נעלמו לחלוטין מטבלאות הסטטיסטיקה. גילי ורמוט, מאור בוזגלו, אבירם ברוכיאן וליאור רפאלוב הם ארבעה פליימייקרים שאמורים לסחוף את ארבע המובילות. בפועל, הם בישלו יחד מתחילת העונה את אותה הכמות של רביבו – 13. קשה לדעת כמה שנים נותרו לקשר הותיק בליגת העל, אבל יורשים יהיה קשה במיוחד למצוא לו.

חיפה במקום האחרון

שתי קלישאות הפכו פופולריות בשבועות האחרונים, כשמנסים להסביר את המתח בצמרת. האחת מספרת שמי שתשמור על יציבות תיקח את האליפות, השניה שהמשחקים בין ארבע הגדולות יהיו משחקים על 6 נקודות שיכריעו את גורל האליפות.

על פי הקלישאה הראשונה, אף קבוצה לא ממש דוהרת לאליפות. כי בעוד נתניה וחיפה לא הצליחו לחבר שני ניצחונות רצופים בסיבוב השני, הפועל תל אביב השיגה שלושה כאלה עד שהובסה על ידי בני יהודה, ובית"ר ירושלים השיגה את השלישייה שלה מיד אחרי התבוסה 4:0 להפועל תל אביב.

על פי הקלישאה השניה, אוהדי הפועל תל אביב יכולים להוציא את בקבוקי השמפניה. טבלת המפגשים בין ארבע הראשונות מתחילת העונה, מראה שהפועל תל אביב השיגה 12 נקודות, בית"ר ירושלים 8, מכבי נתניה 7 ומכבי חיפה רק עם 4. ככה לא לוקחים אליפות, אלישע!