ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי פתח תקווה 0:1 באורווה

שער של אבירם ברוכיאן סידר לבית"ר ירושלים ניצחון באורווה 0:1 על מכבי פתח תקווה ששומר את האורחים במרחק 5 נקודות מהפסגה. בני סכנין - בני יהודה 2:0

אחרי הניצחונות של מכבי חיפה ומכבי נתניה, בית"ר ירושלים ידעה שהיא חייבת לנצח את מכבי פ"ת אם היא עדיין חושבת לשמור על התואר. למרות משחק לא גדול, החבורה של ראובן עטר עשתה את העבודה. הברקה אחת של ברק יצחקי הספיקה כדי לבשל לאבירם ברוכיאן את השער הכי קל בקריירה, 0:1 לבית"ר ששמרה על פער 5 הנקודות מהמוליכה. היריבה בשבוע הבא: הפועל ת"א או מכבי נתניה בטדי, תלוי מי תסיים במקום השני.

אנחנו חשבנו שבית"ר תפסיד - מסתבר שטעינו. משחק השבת

מכבי חיפה ניצחה את הפועל פתח תקווה 0:1

מכבי נתניה ניצחה את קרית שמונה 1:2

האירוע המעניין הראשון במשחק לא היה קשור לכדורגל. דריו פרננדס ניגש לשמעון גרשון והעיר לו, הבלם לא נשאר חייב, שלח יד לפרצופו של הקשר הארגנטינאי ודחף אותו. בית"ר ירושלים הייתה טובה יותר ב-20 הדקות הראשונות, אבל אי אפשר להגיד שהיא הצליחה לסכן את השער של אוהד כהן. מכבי פ"ת? היא לא עשתה כלום.

בדקה ה-31 הגיעה ההזדמנות הראשונה של בית"ר. אבירם ברוכיאן התעורר משנת הצהרים, עבר את סולי צמח והכניס כדור מצוין לבן שושן שבעט חלש היישר לידיים של אוהד כהן. רק דקה עברה ועוד הזדמנות טובה לאורחים. פעולה אישית מרהיבה של ברק יצחקי הסתיימה בבעיטה לא רעה, אבל אוהד כהן הדף טוב.

הדקה ה-43 הגיעה ואיתה, תאמינו או לא, הזדמנות (נניח) למכבי פ"ת. ליאור אסולין התקדם לכיוון השער ומ-20 מטרים שלח בעיטה שטוחה, לא חזקה במיוחד, קאלה עצר בקלות. עוד 2 דקות עברו, שריקה, הפסקה, 0:0 משעמם.

המחצית השנייה התחילה עם סימנים אופטימיים של התעוררות. כבר בדקה ה-46 הזדמנות לא רעה למכבי פ"ת, דני פרדה שלח כדור טוב מאוד ללירן כהן, שמ-17 מטרים בעט חזק, אבל הכדור הלך החוצה.

הסימנים האופטימיים הפכו לשער ראשון בדקה ה-57. השחקן היחיד שבאמת הגיע לשחק כדורגל, ברק יצחקי, סיים עוד מבצע אישי מצוין בדאבל פס עם בן שושן ובבישול לברוכיאן, שמשני מטרים דחק לרשת את השער הכי קל בקריירה, 0:1 לבית"ר ירושלים.

השער העיר את מכבי פ"ת, ובדקה ה-74 היא הגיעה להזדמנות הטובה ביותר להשוות. רוביל סרסור, שהחליף 3 דקות קודם לכן את ליאור אסולין, הגיע ראשון לכדור טועה בתוך הרחבה ומ-10 מטרים בעט חזק, קאלה הדף.

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן, איסמעיל עאמר, מוראד מגמאדוב, בובאן גרנצ'רוב, נאור פסר, סירמנה דמבלה, סולי צמח, דני פרדה, לירן כהן, פאבלו בסטיאניני, ליאור אסולין (רוביל סרסור 71).

הרכב בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, שמעון גרשון, אריק בנאדו, אלירן דנין, דריו פרננדס, עידן טל (שמואל קוזוקין 79), עידן ורד, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, עמית בן שושן (טוטו תמוז 83).

ראובן עטר: " אנחנו בדרך למעלה"

אמנם בית"ר ירושלים עדיין לא מציגה יכולת גבוהה אבל עם ניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים היא בהחלט יכולה להיספר במאבק על האליפות. במחזור שנעל את הסיבוב השני גברו הירושלים 0:1 על מכבי פתח תקווה באורווה ושמרו על פער של 5 נק' מהמקום הראשון.

האיש שאולי אחראי יותר מכל לקאמבק המרשים של האלופה בסיבוב השני הוא ברק יצחקי, שבישל את שער הניצחון לאבירם ברוכיאן. "השער היה מהלך קבוצתי יפה", הצטנע יצחקי. "אני שמח שבסוף הכדור הגיע לברוכיאן. לא משנה מי כבש או בישל, העיקר שניצחנו במגרש קשה. הכי חשוב זה שאנחנו מרגישים טוב עם עצמנו ומשחקים כדורגל טוב. זה היה יכול להיגמר היום בתוצאה הרבה יותר גבוהה. אנחנו עדיין לא אומרים את המילה אליפות, נתקדם צעד צעד ואם לקראת הסוף נהיה במרחק סביר נתחיל לחשוב על זה".

ראובן עטר: "אנחנו בדרך למעלה ואנחנו רוצים להמשיך ולטפס. אין לנו הרבה זמן, אבל אני חושב שאנחנו בכל מקרה חזק בתמונה. יש לנו עוד דרך ארוכה והניצחון היום היה חשוב. אנחנו נמצאים בתקופה טובה, זה בעצם ניצחון שישי שלנו בשבעת המשחקים האחרונים. אנחנו במאבק צמוד עם שלוש קבוצות טובות, מבחינת נקודות אנחנו עם פחות אבל במומנטום הרבה יותר טוב".

על משחק הגביע מול הפועל עכו: "אין ספק שאנחנו עדיפים אבל אני לא מקל ראש. עברתי חוויה לא קלה עם נתניה מול אום אל פאחם בשנה שעברה ואני מקווה שזה לא יקרה שוב. קבוצות כאלה מגיעות פעם בחיים למשחק כזה והם יתנו הכל, אני מקווה שנדע לעשות את העבודה".

על תקרית גרשון ופרננדס: "יש דברים שאי אפשר לעבור עליהם לסדר היום. אנחנו דמויות שצריכות להוות דוגמא. ברגע שנעשים דברים חריגים אנחנו צריכים לטפל בהם. זה בא ממקום טוב, אבל זה היה חריג. לדעתי לא הגיע לגרשון כרטיס".

המאמן המפסיד רוני לוי: "היה משחק לא טוב בכלל, אבל החצי השני היה קצת יותר טוב מהראשון. ספגנו שער לא מחוייב המציאות, ובצד השני לא ניצלנו את המצבים שלנו. בית"ר קבוצה מאוד מוכשרת וצריך לדעת איך להתמודד איתה".

במחזור הבא מכבי פ"ת מול סכנין, שתחסר את סואן ופטי שהורחקו הערב. "אני פחות מתרכז ביריבות", הבהיר לוי, "אלא רק בקבוצה שלי. נעשה את החשבון ואת הסיכומים שלנו, המשחק הזה נותן לי הרבה חומר למחשבה".

על המטרות שנשארו העונה: "היו לנו תקוות להשתלב בצמרת, אבל אחרי המשחקים האחרונים ברור לנו שזה יהיה קשה. צריך לחזור למסלול הנצחונות ולבנות תשתית לעתיד".

הכח רמת גן -מ.ס אשדוד 1:1

אינספור הזדמנויות במשחק פתוח, שני מורחקים ושער אחד לכל קבוצה - זה היבול שקיבלו הצופים בוינטר במשחק בין הכח עמידר ר"ג למ.ס אשדוד. דודו דהאן יכול לראות עצמו מאוכזב. קבוצתו הובילה במחצית הראשונה אך לא השכילה לשמור על יתרונה. בתוך תוספת הזמן הציל דרגאן סטויקיץ' את אשדוד מהפסד כשהציל כדור נהדר שירה ברק בדש למסגרת. הכח מסיימת את שני הסיבובים הראשונים העונה במקום האחרון, אולם לפי יכולתה במחזורים האחרונים יש לה לא מעט סיבות לאופטימיות.

אחרי פתיחה הססנית של שתי הקבוצות הגיעה אשדוד למצב הכיבוש הראשון במשחק. דמיטאר מקרייב ניצל טעות בהגנה שביצע איתן טיבי, העביר כדור מצוין לעידן שריקי, שמול רוסלאן מאיבי בעט בצורה לא מדוייקת החוצה.

בדקה ה-21 שוב היו האורחים קרובים לכיבוש, כשדוד רביבו הגביה כדור עונשין לראשו של שי מימון שנגח אך מיאיב היה במקום. דקה אחר כך הגיע השער הראשון במשחק: ברק בדש ניסה ללא הצלחה לבעוט לשערו של סטויקיץ', עומר רפס הגיע לריבאונד שניתז מהגנת אשדוד וירה מ-10 מטרים פנימה, 0:1.

בדקה ה-38 הורחק מייקל טאקורה והותיר את דודו דהאן וחניכיו ב-10 שחקנים, לאחר שנגע בכדור בידו וספג צהוב שני וכרטיס אדום מלירן וקסברגר. הכח כמעט והכפילה את יתרונה מרגלו של רפס, אולם הפעם הוא כשל מול סטויקיץ'. דקה בתוך תוספת הזמן הציל מאיבי את הכח מספיגת שער שוויון כשהדף לקרן נגיחה טובה של עידן שריקי.

בדקה ה-47 הגיע השוויון של אשדוד. אמיר לביא, שנכנס כמחליף בקבוצה של יוסי מזרחי, מסר כדור אלכסוני מדויק לשריקי, שבעט פנימה, 1:1.

הכח ניצלה מכניסה לפיגור כשאשדוד החלה ללחוץ יותר ויותר על שערה. שתי הצלות של סטויקיץ' בהתקפה אחת, מכדור מסובב של בני חדד ובעיטה מ-16 מטרים של עידן ויצמן, השאירו את התוצאה על כנה.

בדקה ה-62 נותרה גם אשדוד ב-10 שחקנים, כשגונזאלס, שנותר אחרון בהגנה, פגע בבדש במהלך מתפרצת של הכח עמידר.

הכח עמידר ר"ג: רוסלאן מאיבי, חיים פונטרמלי, איתן טיבי, ישראל ראש, בני חדד, מייקל טאקורה, עידן וייצמן, תמיר פור, עומר רפס (דידי אונגר, 46), ברק בדש, ג'וזף נאופור (גל לוי, 82).

אשדוד: דרגאן סטיוקיץ', ניר ראובן, כריסטיאן גונזאלס, שי מימון, מאור פרץ (רחמים צ'קול, 58), יוסי אופיר (אמיר לביא, 40), לובומיר קוביצה, משה אוחיון, דוד רביבו, עידן שריקי (עידן שדה, 77), דמיטאר מקרייב.

בני סכנין - בני יהודה 2:0

בני יהודה ניצחה הערב (שבת) את בני סכנין 0:2 בחוץ וסיימה את הסיבוב השני בליגת העל במקום החמישי. הקבוצה של גיא לוזון, אחת החמות בליגה, רשמה ניצחון שישי בשמונה משחקים, בהם הפסידה רק פעם אחת. מנגד, חניכיו של אייל לחמן ייאלצו לפתוח את הסיבוב הנועל של העונה כשהם מחזיקים רק ב-2 יותר מאשר הכח עמידר רמת גן ובמקום האחד לפני אחרון בליגה.

במחזור ה-23, שיפתח את הסיבוב האחרון, תארח בני יהודה מכבי חיפה המוליכה. סכנין תתארח אצל הקבוצה מהמקום השישי בתום המחזור.

בדקה ה-17 אלירן עטר כבש את השער הראשון במשחק והעלה את הכתומים ליתרון, בהמשך ישיר למומנטום האישי שלו ושל קבוצתו. בדקות 86 ו-87 ראו עבאס סואן ויהיה פטי כרטיסים אדומים בזה אחר זה והשאירו את המקומיים בתשעה שחקנים. מיד לאחר מכן, ומול קבוצה מפורקת, תמיר כחלון קבע 0:2.