השבט אמר את דברו

אבי נמני הוא כבר לא המשיח של אוהדי מכבי ת"א, ראובן עטר הוא השעיר לעזאזל של קרקס בית"ר ירושלים ומתי התקשורת חוגגת אליפות בבלומפילד? סיכום השבת

1. כבר כמה שבועות שהפועל תל אביב אלופה. כך החליטה התקשורת הישראלית, כך מאמינים כנראה השחקנים האדומים של אלי גוטמן. על הדשא, השיגה הפועל תל אביב רק נקודה מספר 11 מתוך 30 אפשריות מחוץ לבלומפילד, כשהיא כובשת בעשרת המשחקים הללו רק 9 שערים. לשם השוואה, הקבוצה אחריה הפועל רודפת, מכבי חיפה, השיגה 18 נקודות וכבשה 14 שערים ב-9 משחקי חוץ.

הפועל תל אביב השיגה אמנם שער הצלה בדקה ה-93 באורווה, אבל גם מול מכבי פתח תקווה קיבלנו מבחר מהרגעים הקטנטנים שגרמו לה להפסיד בסכנין ואשדוד, ולאבד נקודות יקרות מול הכח עמידר רמת גן וקרית שמונה. האדומים השיגו אמנם 24 נקודות בבלומפילד וכבשו בעשרת המשחקים הללו 20 שערים, אבל כדי לזכות באליפות גוטמן יצטרך לחכות לשנה הבאה. אז, אולי גילי ורמוט, ביברס נאתכו ומהראן לאלה יתחילו להופיע גם למשחקי חוץ.

2. אם כבר ביכולת בבלומפילד ובגוזמאות של העיתונות עסקינן, מה תגידו על מכבי תל אביב? המדיה הישראלית הרשימה בדברי ההלל על הקבוצה ועל אבי נמני לאחר נצחונות דחוקים על שתי נועלות הטבלה והזכיה בגביע הטוטו, אבל בעקבות הדרבי ומה שבא אחריו תיאלץ התקשורת לחזור לסורה – בדיוק כמו מכבי. מסתבר שהדיבורים על שינוי היו מוקדמים ומופרכים.

מכבי, שלא ניצחה בבלומפילד מאז ה-1:2 על בני יהודה במחזור הראשון, הצליחה להוציא גם את הפועל פתח תקווה ממשבר. ואם לזה כבר רגילים במועדון, הרי שהקריאות שנשמעו מהיציעים במחצית השניה נגד אבי נמני הם כבר ממש רעם ביום סגריר. הקריאות "תתפטר" למספר 8 הן סטירה לפרצופו של יועץ התקשורת אביב בושינסקי, שרצה להשיג שקט מהקהל על ידי החתמת מאמן חסר ניסיון, וסטירה לתקשורת שנפלה באותו פח. אחרי משה סיני ואלי אוחנה, הגיע גם זמנו של אבי נמני לגלות את ההבדל הקטן שבין סופרסטאר על הדשא למאמן על הקווים.

3. גם בטדי לא חסך הקהל את שבטו מהמאמן, בניצחון 0:1 על בני יהודה. אבל אילו אוהדי בית"ר היו מסוגלים להסתכל על כל המשוואה, ולא דרך המשקפיים של אותם אינטרסנטים ופופוליסטים שמנסים לגרום לראובן עטר להתפטר, הם היו רואים תמונה מעט שונה.

עטר נחת במועדון מפורק מבחינה ניהולית, כלכלית ומקצועית אחרי התבוסה המדהימה בקראקוב, אבל מוביל את בית"ר לעונת הישרדות במקום הרביעי, מרחק 8 נקודות מהפסגה ועם סיכוי סביר לזכות בגביע המדינה. כל זאת למרות שהבוס נעלם בערבות רוסיה, היו"ר מנסה לרכוב על דעת הקהל המוסת על ידי קנסות קולקטיביים הזויים, ושבינואר הוחלפו שחקנים מרכזיים בקבוצה בניר נחום.

עטר יצא מעורו כדי לשאת חן בעיני הקהל, והקריב את עצמו כשעלה במערכים סופר התקפיים נגד הפועל תל אביב וקרית שמונה רק כדי שהם יהיו מבסוטים. אבל הם בחרו בראש שלו. כי את מי אתם רוצים שהם יקללו? את אבירם ברוכיאן?