חיים שכאלה

הוא התפוצץ מכישרון אבל פרש בטרם עת, נקשר לאוהדים אבל תמיד חיפש את החוזה הבא. הקריירה המפוספסת של חיים רביבו, לקראת הסרט האמת של רביבו, 21:00 בערוץ 10

מיהו חיים רביבו האמיתי? כדורגלן עבר מפואר שהמשיך בפריצה למעלה את התחום העסקי; נער פריפריה שפספס כשהזוהר עלה לו לראש; או אולי עוד ישראלי טיפוסי, שאחרי שמיצה את ישראל יצא לנסות את מזלו באמריקה. רגע לפני הסרט האמת של רביבו, שישודר הערב ב-21:00 בערוץ 10 ו-nana10, חזרנו לרגעים הגדולים של רביבו על הדשא. המקום בו יכול היה להגיע הרבה יותר גבוה.

רביבו מתייחס לשמועות | המשפחה עוזבת את הבית | משחקים כדורגל בלוס אנג'לס | בוקר בלי אבא | חלוקת התפקידים בבית רביבו

מהאוטובוס למטוס

כבר כילד הראה רביבו פוטנציאל אדיר, מה שגרם לו לעזוב כבר בגיל 16 את הפועל אשדוד לטובת יצרנית הכוכבים דאז, גדנ"ע יהודה. רביבו התגבר על הצורך בנסיעות המתישות באוטובוסים לתל אביב, התפתח כשחקן ובגיל 19 הגיע לאלופה הטריה בני יהודה, עם גיורא שפיגל על הקווים. ב-1992, כשהוא בן 20, ערך רביבו את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל של שלמה שרף. אחרי שלוש עונות בבני יהודה, בהן התבסס ככוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, עבר רביבו לעונה אחת להפועל תל אביב, ממנה המשיך בקיץ 1994 לאלופה מכבי חיפה, בעסקת ענק במונחים של שנות התשעים, שעלתה לירוקים כ-800 אלף דולר.

למכבי חיפה הגיע רביבו ככוכב, זכה במדיה פעמיים בתואר מלך השערים עם 17 ו-26 כיבושים, אבל הירוקים איבדו את תואר האליפות פעמיים ברציפות ליריבה הצהובה מתל אביב, והתנחמה בגביע המדינה של 1994/5. בסיומה של אותה עונה גזרה חיפה קופון על רביבו, שעבר לתחנה הראשונה שלו באירופה – סלטה ויגו הספרדית - קבוצה אלמונית עד אז לאוהדים מישראל.

את העונה הראשונה שלו בספרד סיים רביבו עם 5 שערים, ולקח חלק במסע ההישרדות המוצלח של הקבוצה בליגה הראשונה. את העונה השנייה פתח רביבו כאחד מכוכבי הקבוצה, ויחד עם ואלרי קרפין, אלכסנדר מוסטובוי וחאבייר אירורטה על הקווים, הצליח להוביל את סלטה למקום השישי המפתיע, ולכרטיס היסטורי בגביע אופ"א כשהוא צובר 7 שערים ו-15 בישולים. עונה לאחר מכו טיפסה סלטה למקום החמישי, והגיעה עד לרבע הגמר בגביע אופ"א, בזכות שער ניצחון נפלא של רביבו מול ליברפול באנפילד. בסיום אותה עונה דובר על מעבר אפשרי של רביבו לברצלונה או ריאל מדריד, אך רביבו נשאר בסלטה בעוד מעמדו נשחק והוא כבר פוזל לתחנה הבאה.

באותה עונה השיג רביבו את רגעי השיא והשפל בקריירה שלו במדי הנבחרת. בחודש יוני כבש שער נפלא ב-0:5 של ישראל מול אוסטריה, אבל בנובמבר אותה שנה הורחק, יש האומרים בכוונה, בתבוסה הביתית המשפילה לדנמרק, 5:0. בסך הכל הופיע רביבו 67 פעמים במדי הנבחרת וכבש 15 שערים.

אליל ואויב העם

בקיץ 2000 השיג רביבו חוזה עתק בפנרבחצ'ה הטורקית. בעונה הראשונה כבש 16 שערים, בישל 22 וזכה לראשונה בחייו בתואר האליפות. בתום אותה עונה נבחר לשחקן הזר הטוב בטורקיה, והפך לאליל האוהדים – לא מעט בשל שליטתו בשפה הטורקית. בעונה השנייה כבש רביבו 15 שערים, החשוב שבהם במשחק ליגת האלופות מול באייר לברקוזן הגרמנית, שהיה לשער הראשון של שחקן ישראלי על הבמה של הגדולים. אלא שכמו שקרה לו בספרד, גם בטורקיה הגיעה הנפילה. את העונה השלישית פתח רביבו כשהוא מסוכסך עם ההנהלה והמאמן, ובפגרת ינואר, אחרי שכבר סיכם בהמבורג הגרמנית, הדהים את טורקיה כולה כשחתם דווקא ביריבה העירונית השנואה גלאטסראיי. מאותו רגע, הפך רביבו לאיש הכי שנוא באיסטנבול. גם בכורה מהממת שכללה שלושער לא סייעה לרביבו, שדעך וחזר בהמשך העונה ארצה, לישראל, אחרי 7 עונות מעבר לים.

שותפו לעסקים של רביבו, ג'קי בן זקן, המשמש גם כבעלים של מ.ס. אשדוד, הפציר ברביבו לחזור לשחק בקבוצת נעוריו, וכך היה. החזרה הצפויה של רביבו גרמה לבאז תקשורתי גדול ומעבר של כוכבים מזדקנים לקבוצה, אלא שפתיחת עונה צולעת גרמה לרביבו לתלות את הנעליים סופית בתום 12 משחקים, בגיל 32 בלבד. הקשר המוכשר שגדל בפריפריה והמריא לקריירה אירופית מדהימה סגר עניין בכל ענות חלושה.

מיד לאחר הסרט: אופירה אסייג, במאית הסרט, מתארחת בפורום