אליפות של איש אחד

מגוון השינויים בהרכב לא שינו את התמונה – מכבי חיפה קמה ונופלת על יניב קטן. ולמה אלירן עטר צריך להיזהר מהמספרת בבלומפילד? סיכום השבת

1. אלישע לוי ערך בחודש האחרון מספר שינויים בהרכב מכבי חיפה. עומרי אפק החליף את אלון חרזי בן ה-38 כמגן ימני, גוסטבו בוקולי את בירם כיאל בקישור האחורי ושלומי ארבייטמן חזר לחוד. בניצחון 0:2 על הכח עמידר רמת גן, המאמן של הירוקים נתן צ'אנס בהרכב לבלם הניגרי החדש אנדרסון ווסט על חשבונו של ליאוניד קרופניק המאכזב.

ולמרות השינויים, גם מול הקבוצה החלשה בליגה חיפה לא מסוגלת לדרוס, ונראית כמי שתקום ותיפול על יכולתו של יניב קטן. אלמלא השער של הקפטן בדקה ה-44, קשה לדעת לאן המשחק הזה היה מתפתח.

המספרים שמספקים חבריו של קטן להתקפה מסבירים חלק מהסיפור: תמבינקוסי פאנטיני כבש שער אחד ב-7 המשחקים האחרונים, ליאור רפאלוב לא כבש או בישל ב-8 המשחקים האחרונים, שלומי ארבייטמן כבש רק 2 שערים מפתיחת העונה ואייל גולסה ומוחמד גדיר הצעירים שווים שער אחד כל אחד. אולי אוסיי רנספורד בן ה-18, שכבש 7 שערים באליפות אפריקה לנבחרות עד גיל 20, יהפוך את האלופה הבבאה ליותר מקבוצה של איש אחד.

2. מכבי תל אביב מתחילה להראות כמו הקבוצה של מאור בוזגלו. הוא מראה מנהיגות, משתלט על מרכז המגרש ובעיקר כובש שערים גורליים. גם החיבור עם סקוט סילי, שהגיע רק לפני 10 ימים מה-MLS, נראה מבטיח: בשני המשחקים בהם שיתפו פעולה הם בישלו אחד לשני 2 מתוך 3 השערים של מכבי תל אביב.

מכבי תל אביב אומנם נהנתה מטעות של קוון ומיריבה ישנונית שסופגת בשניות האחרונות והראשונות של כל מחצית, אבל הניצחון 1:2 על קרית שמונה וצבירת 7 נקודות מתוך 9 האחרונות יצקו מעט תוכן לדבריו של אבי נמני על בניית קבוצה צעירה. ניצחון בדרבי בגביע מול הפועל תל אביב בשני הבא, ומכבי תל אביב תסתכל לפתע בפני עונה חדשה, טרייה ומלאת אתגרים.

3. השער הנדיר של אלירן עטר לרשת של לירן שטראובר נתן עוד הוכחה שמדובר בשחקן הכי חם בליגה. האוהדים שרים לו שירים, ההנהלה טופחת לעצמה על השכם והפרשנים כבר שואלים למה הוא לא בנבחרת. אאל שעטר חייב להיזהר מליפול לבור אליו נפל לאחורה הלהיט התורן הקודם, שמעון אבוחצירא. זה שכבש 9 שערים בעשרה מחזורי ליגה ראשונים, הוכתר כדבר הבא, והסתבך בערימת תקריות שגרמו לא לשכוח איך נראה שער מקרוב, עד אתמול.

לעטר הנהדר קדמו כוכבים נוספים שנתקעו בדרך כמו מאור מליקסון, שלומי ארבייטמן ואפילו איתי שכטר – כן, ההוא מהנבחרת. אין כאן ניסיון להמעיט ביכולת של החלוץ הכתום, אלא רק ניסיון להזהיר. כי גם משערי מספרת יוצאי דופן בבלומפילד יש לנו זיכרון רע. רק לפני 6 שנים כבש אמיר אבוטבול מהפועל באר שבע מול מכבי תל אביב, בדרך לקריירה מצערת במכבי באר שבע, הפועל תל שבע והפועל מרחבים.