ליגת העל: בני יהודה -מכבי נתניה 1:1, מ.ס אשדוד - מכבי פ"ת 1:1

שער ענק של אלירן עטר לא הספיק לבני יהודה, שסיימה בתיקו 1:1 מול מכבי נתניה בבלומפילד, גיא לוזון: "זה שער השנה באירופה". מ.ס אשדוד - מכבי פ"ת 1:1, הפועל פ"ת - בני סכנין 1:1

לפעמים התוצאה הסופית באמת משנית. בני יהודה ומכבי נתניה נפרדו ב-1:1בפתיחת המחזור ה-19 של ליגת העל, אבל התוצאה וכל סיפור אחר שנבע מהמשחק הזה מתגמד לעומת הדקה ה-56 בה כבש אלירן עטר את שער השנה בליגת העל וכנראה גם אחד השערים הגדולים שנראה השנה בכל מקום אחר.

אנחנו ידענו שלנתניה לא ילך. משחק השבת

מכבי תל אביב ניצחה את קרית שמונה 1:2 בחוץ

מכבי חיפה ניצחה את הכח ר"ג 0:2

טעות של איינוגבה איפשרה לשניר גואטה להשוות בדקה ה-81 ולמנוע מהשער הפנומנלי של עטר להפוך לשער ניצחון ולותר מתיאוס, שצפה במשחק מהיציע עקב הרחקתו, יכול להיות מרוצה מכך שקבוצתו היא זו שעצרה את הזהובים אחרי 5 ניצחונות רצופים.

בדקה ה-17 בני יהודה כמעט עלתה ליתרון כאשר פדרו גלבבאן קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה, ניער בקלות את פרנסמן ובעט מקרוב לקורה של שטראובר. בדקה ה-29 דדי בן דיין היה הנתייתי הראשון לסכן את שערו של איינוגבה עם גיחה לרחבה ובעיטה חזקה מ-15 מטרים, אבל מורי היה שם כדי לעצור את הכדור ולמנוע מצב מסוכן. בדקה ה-37 גלבאן שלח את אלירן עטר לעימות ישיר עם שטראובר. מלך השערים של הקבוצה נכנס לרחבה וניסה בעיטה לפינה הגבוהה, אבל השוער הגיב מצוין והדף כמו שצריך לקרן. בדקה ה-42 אבי כנפו היה יכול להכבוש אחרי שבעיטה של בלאנקו נהדפה רע ע"י הגנת בני יהודה, אבל הוא שלח את הריבאונד החוצה.

בדקה ה-56 הגיע הראשון של בני יהודה, ועוד איך. איציק עזוז הגביה כדור תמים לכאורה מאגף ימין ואלירן עטר, השחקן המרגש ביותר בליגה שלנו נכון להיום, התרומם ומ-15 מטרים בעט מספרת מ-ד-ה-י-מ-ה לרשת של שטראובר - שער העונה ו-0:1 לבני יהודה.

נתניה ניסתה להגיב ובדקה ה-78 אלברטו בלאנקו כמעט כבש עם בעיטה חזקה מ-14 מטרים, אבל איינוגבה הדף לקרן. השוויון הגיע בדקה ה-81 ובצורה די מקרית. המחליף שניר גואטה הגיב לכדור גובה בבעיטת יעף מ-30 מטרים. דלה איינוגבה חלם והכדור חדר לפינה - 1:1 מפתיע בבלומפילד.

בני יהודה: דלה איינוגבה, איציק עזוז, מילאן מרטינוביץ', דין מורי, כפיר אדרי, מהראן ראדי, קובי מויאל, תמיר כחלון, אסי בלדוט (הרוויה קובאצ'ביץ' 79); אלירן עטר, פדרו גלבאן (לירוי צעירי 92).

מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, לואיס מרין, ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין; אלברטו בלנקו, רביד גזל, שלו מנשה (דלה ימפולסקי 61), סיאבונגה ניקוסי (שניר גואטה 74); אבי כנפו, איתי שכטר.

גיא לוזון: "זה שער השנה באירופה"

גיא לוזון התפייט על שערו של עטר בסיום: "שער השנה בארץ? זה שער השנה באירופה. אנחנו שמחים על השער, אבל מאוכזבים מאובדן שתי הנקודות. אסור לשכוח ששיחקנו מול יריב עיקש מאוד. אנחנו קבוצת צמרת בזכות ולא בחסד. אנחנו במקום שמגיע לנו להיות בו, ורואים זאת ביכולת שלנו". על המשחק בגביע מול אום אל פאחם אמר המאמן: "נתכונן בשיא הרצינות".

כפיר אדרי הוסיף: "אני לא זוכר שער כזה כבר הרבה זמן. חבל על השער שספגנו, כי היינו במומנטום טוב. נתניה הבקיעה משום מקום וחבל. בכל זאת מדובר במשחק צמרת, פעם היינו מפסידים כזה משחק, אז אי אפשר להיות עצובים יותר מדי". על הגביע: "אין הגרלה קלה, וראינו כמה הפתעות היו בשנה שעברה. המטרה היא כמובן לעבור שלב".

בצד השני, לותר מתיאוס היה פחות מרוצה מתוצאה וגער בשחקניו בחדר ההלבשה: "הפסדתם את המשחק. אתם לא רוצים לקחת אליפות?". לתקשורת אמר המאמן: "אני לא יכול לדבר על המשחק כל לא ראיתי אותו מהמקום שהייתי צריך להיות בו. מישהו החליט שאני צריך לשבת ביציע". על השער של עטר: "כל הכבוד לו. מגיעים לו מיטב האיחולים".

מ.ס אשדוד - מכבי פתח תקווה 1:1

מ.ס. אשדוד היתה רחוקה 2 דקות מניצחון ביתי שישבור רצף מינימלי של אי הצלחות בליגה, אבל אורי לוזון הגיע וסידר מכבי פ"ת נקודה במפגש באצטדיון הי"א. שתי הקבוצות, שנמצאות במסלולים הפוכים, לא ממש הבריקו אבל דומה שקבוצתו של יוסי מזרחי ראויה לגנאי בנושא זה, משתי סיבות: א. היא הרגילה אותנו לטוב מאז תחילת העונה. ב. היא פתחה את המשחק בצורה מצויינת עם שער יתרון של מקרייב (6) ואז, בניגוד לכל העונה, היא נסוגה אחורה ולא הסתירה את שאיפותיה לסיים עם 0:1 קטן. גם הקהל המקומי לא אהב את זה ושרק בוז לקבוצתו עוד לפני כיבוש שער השוויון.

בסיום המשחק נרשמה תקרית בין בני משפחת לוזון למפקד כח השיטור המקומי לאחר שהמשטרה, מסיבות השמורות עמה, חסמה את המעבר לחנייה ולא איפשרה לעמוס ואיציק לוזון להגיע לרכביהם. נשיא מכבי פ"ת אמר: "לא יכול להיות שלא נותנים לבעלי תפקידים לעבור. אני לא מבין את ההתנהלות הזו". יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, גם נכח במקום וניסה לעבור ללא הועיל: "המשטרה עוד לא מנהלת את ההתאחדות לכדורגל. היא צריכה למלא את הוראות אשדוד וצריכים לטפל בסיפור הזה".

אשדוד לא חיכתה יותר מדי וכבר בדקה ה-6 עלתה ליתרון. משה פרץ הגביה כדור לרחבה, מקרייב הגיע ראשון ובעט לקורה, הכדור חזר לראשו של החלוץ הבולגרי שהפעם נגח לרשת של אוהד כהן, 0:1 לאשדוד.

אחרי השער, אשדוד נסוגה בהדרגתיות. במחצית השניה מזרחי ערך כמה חילופים הגנתיים ש'זיכו' אותו בשריקות בוז מהקהל. המגמה נמשכה ובסוף גם הגיע העונש. אורי לוזון כבש את השוויון בדקה ה-92 עם בעיטה חופשית מצויינת מ-23 מטרים - 1:1 באשדוד.

הרכב מ.ס. אשדוד: דרגאן סטויקיץ', מתן אוחיון, כריסטיאן גונזאלס, שי מימון, מאור פרץ, יוסי אופיר, לובמיר קוביצה (מאור זוהר 87), אמיר לביא (משה אוחיון 75), דוד רביבו, עידן שדה (רחמים צ'קול 63), דימיטאר מקרייב.

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן, נאור פסר, מוראד מגמאדוב, איסמעיל עמאר, ניצן דמארי, סירמנה דמבלה, אורי לוזון, דני פרדה (טל בן חיים 55), לירן כהן, פבלו בסטיאניני עומר דמארי 59), ליאור אסולין.

הפועל פתח תקווה - בני סכנין 1:1

על אף מחאה מתמשכת של הקהל בכחול, הפועל פתח תקווה הצליחה לקטוע רצף של חמישה הפסדי ליגה כשסיימה ב-1:1 בביתה מול בני סכנין במסגרת המחזור ה-19 בליגת העל. זאב זלצר ישב על הספסל יחד עם המאמן אלי מחפוד וראה את אחמד קסום כובש לזכות האורחים מול קבוצתו לשעבר בדקה ה-34. רק דקה חלפה ושמעון אבוחצירה הצליח לשבור בצורת ארוכה ולאזן עם שערו ה-10 העונה בליגה. מאמן בני לוד ערן קוליק ועוזרו ניסן יחזקאל הגיעו לצפות במקומיים, מולם ישחקו בגביע.

במנשר שהוציאו וחילקו אוהדי פ"ת לפני המשחק נכתב: "הפועל פ"ת סובלת מהרבה צרות, המועדון נושל מנכסיו, השליטה בעיר נפגעה, השם הטוב נרמס, מחלקת הנוער לא משגשגת, היציעים מתרוקנים... לכן, יציע 4 סגור היום, כי לקבוצה מקריקטורה מגיע קהל מנייר". "במידה שהיו"ר רונן אלעד מעוניין להיות מוכר בציבור כאחד מפרנסי פ"ת ולא כטפיל על הקופה הציבורית, אנחנו דורשים למנות לאלתר נציג נבחר של איגוד האוהדים, שתפקידו יהיה לבסס את יחסי אמון בין אוהדי פ"ת לבין מנהלי הקבוצה. שבענו מניכור, פנינו ליצירת אמון". במחזור הבא תתארח פ"ת אצל מכבי ת"א המתאוששת, בעוד שסכנין תארח בביתה את מ.ס. אשדוד.

כבר בדקה הרביעית נפסל שער של ג'וניור ויסה, לאחר נגיעת יד של אחד משחקני פ"ת ברחבה. בדקה ה-12 סואן ביצע עבירה על סף הרחבה ויוסי רוזן שלח את הכדור החופשי לקורה של כהן. פ"ת פתחה את המשחק בסערה, בניגוד לאוהדיה ששמרו על שתיקה מוחלטת במכוון. כבר ברבע השעה הראשונה הספיקו שני שחקני סכנין לצבור צהובים. ג'וניור ויסה וחלאיילה נקלעו למספר התכתשויות האחד מול השני, כאשר בדקה ה-22 ספג קשר סכנין צהוב שלישי לקבוצתו. בדקה ה-25 החליק ויסה ברחבה וספג גם הוא צהוב על התחזות.

בדקה ה-34 הדפה הגנת פ"ת כדור שהגיע אל אחמד קסום, שחקן פ"ת לשעבר, שבעט מ-8 מטרים כדור ששיפשף את איציק כהן והטעה את אלימלך בדרך לרשת. כעבור דקה סספדאס שלח את שמעון אבוחצירה, הגנת סכנין נכשלה ביציאה לנבדל והחלוץ עבר את השוער וכבש את ה-1:1. שער ליגה 10 העונה לחלוץ הצעיר וראשון מאז המחזור העשירי. אחרי השער השחקנים לא באו לחגוג עם האוהדים, שהגיבו בקריאות "אין לכם כבוד".

רק בדקה ה-70 הגיעה הזדמנות הראשונה אחרי ההפסקה, אבל אחמד קסום בעט לרשת החיצונית של אלימלך.

הפועל פ"ת: שביט אלימלך, אורי אוזן, איציק כהן, גל כהן, שגיב כהן, יוסי רוזן (חן עזריאל/73), חאייר סספדאס, קונה ג'קאריג'ה, אור פישבין (ארמון בן נעים/84), ג'וניור ויסה, שמעון אבוחצירה.

בני סכנין: מאיר כהן, איתן עזריה, יא יא פטי, טל חן, באסם גנאים, חאלד חלאיילה (יחיאל צגאי/89), עבאס סואן, אושרי גיטא (חיים בנון/46), חמד גנאים (יניב לוזון/71), אחמד קסום, פרננדו מנדס.

שופט: לירן וקסברגר.