דפקו אותנו פה

ממש כמו ניר קלינגר, בשבקין שילם את מחיר המשמעת שניסה להחדיר בשבט הסורר שלו, שיחפש את הדרך לשרוד אחריו. הישרדות ספורטיבית

חמורים של משיח, משרתים לרגע, או סתם פראיירים שלא קראו את המפה. תקראו להם איך שתרצו, אבל הגורלות של התאומים הספורטיבים נתן בשבקין וניר קלינגר זהים. שניהם קרעו את התחת, וכשגילו שכולם מערבבים אותם מאחורי הגב, רגע לפני ההדחה, כל מה שנותר להם לעשות זה לבהות באוויר ולמלמל את המשפט שבכותרת.

דן מנו מעצבן כמו ברקוביץ' ונעמה חתרנית כמו מוריניו: עירית נזרקה כמו גיא לוזון: נסרין קיטרה כמו ברוך דגו: גל נעקץ כמו קטש: סיוון התבכיינה כמו נמני: מאיר עבר על החוקים כמו מראדונה

כמו קלינגר כשרק הגיע למכבי, נתן בשבקין משך אליו המון תשומת לב וסומן כאחד שאוהב לעבוד קשה. הטעויות הטקטיות, שנבעו מביטחון עצמי עודף, הרגו אותו. זה התחיל עם היציאות הגזעניות והמטופשות לכיוון נסרין, שהיו טעות פטאלית מבחינת המשך היחסים על האנשים השפויים יותר של השבט (נטע-לי, למשל), אבל אולי דווקא חיזקו את מעמדו אצל הבנים. בישראל מודל 2009 לא צריך להיות חכם במיוחד ומספיק לשנוא ערבים כדי לגייס די הרבה תומכים. לא מאמינים? חכו לבחירות ביום שלישי.

אבל לא הגזענות שרפה את בשבקין, אלא דווקא השליטה שלו בקהל שלו. הוא לא הבין, ממש כמו קלינגר, שאנשים לא רוצים שתזיין להם את השכל יותר מדי, גם אם אתה עובד קשה. נטע-לי תאכל מנגו מתי שיבוא לה לאכול מנגו, ואפרת תספר לכולם על חלומותיה הרטובים על עידן בלי לקבל הערות ביניים. אנשים הם אנשים. קלינגר, כשאימן את מכבי תל אביב, הרגיש את אותו התסכול. הוא לא הבין שבמכבי, אם נמני רוצה לעשות כיבוי אורות בחצות ולצרוח על הינוקות, הוא יעשה את זה. אם טל בנין רוצה להיות פרימדונה אז זה מה יש. יש כאלה שבאים לעבוד ויש כאלה שסופרים את הכסף במדרגות.

המכנה המשותף הטרגי ביותר של התאומים הספורטיביים הוא, כאמור, שהשאירו אחריהם קבוצות של אנשים שאין להם מושג מה עושים עכשיו. איתי, על כל עברו הצבאי המפואר, עוד לא הצליח לנצח משימה שלא היתה מכורה מראש. גיא ואריק חושבים שהם נורא חכמים, אבל הגוש הנשי דוחק אותם החוצה. אצל הבנות, אפרת עושה הרבה רוח אבל מפשלת בכל הזדמנות ודי מביאה לכולם עצבים (או אולי רק לי), ונטע-לי נראית מבטיחה למדי אבל לא אחת שתנהיג. אחרי עידן קלינגר החתימו במכבי את המאמן טון קאנן, שניסה להזיז עניינים יחד עם אייל ברקוביץ'. נכון להיום, למרות גביע הטוטו שהניפה אמש, מכבי עדיין חזק בהישרדות וקלינגר מאמן בקפריסין, הלא היא אי המתים של המאמנים הישראלים.