מלכי השכונה

הסבלנות של בני יהודה כלפי המאמן והשחקנים הסוררים הפכה אותה לקובעת גורלות בצמרת הביצה. בית"ר של עטר עוד תחלוף על פני הבלוף של הפועל תל אביב. סיכום השבת

1. ההתנהלות הסבלנית של בני יהודה הפכה אותה היום ללהיט של הליגה. חזי מגן ומשה דמאיו עמדו מאחורי אלירן עטר כשנעצר והורשע בסיוע לשוד וגניבה משלוש נשים באפריל 2006, גיא לוזון שהאמין בפדרו גלבאן הארגנטינאי למרות שהקשר בן ה-23 הגיע עם כמה קילוגרמים מיותרים, אמון ולא "גיבוי" שנתנה ההנהלה למאמן גם כשעמד על מאמזן של 6 נקודות בלבד בעשרת המשחקים הראשונים, וכמובן – השילוב יוצא הדופן של הצעירים.

אלירן עטר מחזיר להם היום עם יכולת מצוינת ו-7 שערי ליגה, האחרון מול הפועל תל אביב; פדרו גלבאן עומד כבר על 6 שערים ו-5 בישולים; והאשראי והשקט שמקבלים שחקנים כמו דין מורי, קובי מויאל, תמיר כחלון ועוז ראלי מובילים את הכתומים למשחק של משולשים מול מי שכולם חשבו שהיא מועמדת לאליפות, הפועל תל אביב, בדרך להמשך הריצה המטורפת עם 7 ניצחונות מ-8 משחקים ומקום חמישי בליגה.

2. התבוסה לבני יהודה חשפה את פרצופה האמיתי של הפועל תל אביב, קבוצה שנשק יום הדין שלה הוא ערן זהבי ומהראן לאלה. במשחק המביש, במהלכו בעטו האדומים רק פעם אחת למסגרת של דלה איינוגבה - וגם זה רק בדקה ה-88, מזכירים מה עושה את ההבדל בין הפועל הבינונית כל כך להפועל המנצחת: השינויים של אלי גוטמן, ההברקות של סמואל יבואה או אפילו כוח האינרציה. וודאי שלא היכולת של עומרי קנדה, גילי ורמוט או דימיטאר טלקיסקי.

כשהאדומים חוזרים לשחק חלש ולרוחב מול קבוצה עם חוד מהיר ובעיקר אמיץ, אפילו השוער המצוין אניימה, שספג ב-17 המשחקים הקודמים 11 שערים בלבד, לא יכול להושיע. להיתלות בדרבי בגביע הטוטו כתירוץ לא בא בחשבון אצל גוטמן, מה עוד שהוא צריך שמכבי תל אביב תציל לו את העונה ביום שני מול מכבי חיפה. כי כל תוצאה פרט לניצחון של חיפה תאפשר לבלוף האדום להמשיך, לפחות עד למשחק מול בית"ר ירושלים המתאוששת בשבוע הבא.

3. כמו הקמפיין המפורסם של אהוד ברק, כך גם בית"ר ירושלים: היא כבר לא אטרקטיבית, לא מושכת קהל, לא משופעת בזרים וחסרת סיכוי לזכות באליפות. אבל בלי שנשים לב, היא מתחילה להיות קבוצה. הדאבליסטית ניצחה 2:3 את אשדוד במשחק טוב שהפך לניצחון שני שלה ברציפות – הישג שאין להקל בו ראש שכן הוא קורה רק בפעם השניה העונה (הפעם הקודמת היתה בניצחונות על בני יהודה ומכבי נתניה במחזורים 9 ו-10).

הקהל הירושלמי המועט זכה לראות את מה שהוא הכי אוהב: 7 שחקני בית ששולבו במשחק - 5 בהרכב ו-2 כמחליפים. יתכן שהשיפור ביכולת נובע מירידת לחץ או מיריבות כמו הפועל פתח תקווה ואשדוד, שהן יחד עם הכח עמידר רמת גן שלוש ההגנות הגרועות בליגה. אבל לנוכח היכולת של הפועל תל אביב ומכבי נתניה, ראובן עטר יכול להקדים גם העונה את אלי גוטמן ולותר מתיאוס.