ליגת העל: בית"ר ירושלים ניצחה 2:3 את מ.ס אשדוד

בשקט בשקט, מבלי ששמנו לב, בית"ר ירושלים חזרה לצמרת וטיפסה למקום ה-4 בליגה לאחר ניצחון ביתי 2:3 על מ.ס אשדוד. יוסי מזרחי: "ההגנה - עקב האכילס של המועדון"

בית"ר ירושלים צברה הערב (שבת) ניצחון שני ברציפות עם 2:3 על מ.ס אשדוד בטדי. הרבה אירועים היו במשחק כולל פנדל שנכבש (יצחקי), פנדל שהוחמץ (רביבו), שער מנבדל (אלבארז), שער עצמי (עומר פרץ) ואפילו שער מבעיטה לא ישירה מתוך הרחבה שניתנה על בזבוז זמן של השוער (משה אוחיון), אבל בשורה התחתונה האלופה ניצלה עד תום את אבדן הנקודות של הפועל ת"א ומכבי נתניה וצמצמה את הפער מהאדומים ל-3 נקודות בלבד. בשבוע הבא, ניחשתם נכון, בית"ר מגיעה לבלומפילד.

אצל אשדוד אין חדש, כובשים הרבה אבל סופגים יותר. ימי הצמרת כבר נראים כמו היסטוריה רחוקה ויוסי מזרחי יודע טוב מאוד (תמשיכו לקרוא ותראו) שבלי חיזוק בחלק האחורי הקבוצה שלו תתקשה להתרומם חזרה.

אנחנו ידענו שיהיה שמח בטדי. משחק השבת

בני יהודה הביסה את הפועל תל אביב 0:3

נתניה סיימה בתיקו 2:2 עם הכח ושאר תוצאות המחזור

בית"ר פתחה טוב יותר והגיע למכה מצבים שבחנו את יכולתו של שוער הרכב הטרי של האורחים. ההזדמנות הגדולה ביותר בדקות הראשונות היתה דווקא של האורחים כאשר עידן שריקי בעט כדור חזק בדקה ה-23 ואלמלא הוא היה פוגע באלבארז, הוא גם היה נכנס. בדקה ה-31 מתן אוחיון הכשיל את אבירם ברוכיאן בקצה הרחבה וזכה בפנדל. הקשר לרצה לבעוט, יצחקי רצה יותר והקפיץ את הכדור באלגנטיות למרכז השער - 0:1 לבית"ר ירושלים.

שבע דקות לאחר מכן האורחים גם קיבלו פנדל אחרי ששי שטרית ראה את אריק בנאדו נוגע בידו ברחבה. דוד רביבו ניגש לבעיטה ואריאל הרוש הדף יפה מאוד, גם בגלל שבזמן הבעיטה הוא עמד כ-3 מטרים מחוץ לשערו. יאמר לזכות דוד רביבו שהחמצת הפנדל לא ממש פגעה במצב הרוח שלו. בדקה ה-42 מלך הבישולים של הליגה שם כדור אדיר על הראש של דימיטאר מקרייב, שניצל כיסוי לוקה של אלבארז ונגח פנימה - 1:1 בטדי.

גם המגן הצ'יליאני לא שקע במרה שחורה, אלא החזיר. על סף המחצית עידן טל קיבל כדור משמאל ושלח כדור רוחב מסוכן. ברק יצחקי, שהיה בנבדל ברור, הסיט את הכדור מספיק בשביל לעבור את סטויקיץ' ולאלבארז נותר רק לדחוק מול רשת חשופה - 1:2 לבית"ר ירושלים.

אשדוד חלמה על קאמבק בתחילת המחצית השניה, אבל עד מהרה החלומות נגוזו. בדקה ה-53 עמית בן שושן פרץ לרחבה ולפני שהוא ניסה לבעוט, מאור פרץ התערב והבקיע במקומו - 1:3 לבית"ר ירושלים. בדקה ה-75 אבירם ברוכיאן ירד לתיקול ועפ"י הנראה, מתח את שריר הירך האחורי. אחרי 2 דקות של טיפול עטר הבין שהקשר כבר לא ימשיך וטוטו תמוז נשלח למערכה. אלירן דנין זעזע את הקורה של סטויקיץ' בבעיטה חזקה בדקה ה-85.

בדקה ה-94 שי שטרית נקט צעד חריג והעניק למ.ס אשדוד בעיטת עונשין לא ישירה בתוך הרחבה בגלל בזבוזי הזמן של הרוש. משה אוחיון אמר תודה יפה וכבש מול האקסית - 2:3 לבית"ר בסיום.

הרכב בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, כריסטיאן אלבארז, דוד אמסלם, אריק בנאדו, אלירן דנין, עידן טל, דריו פרננדז, עידן ורד (שמואל קוזוקין 80), אבירם ברוכיאן (טוטו תמוז 76), עמית בן שושן, ברק יצחקי.

הרכב מ.ס. אשדוד: דרגן סטויקיץ', ליאור ראובן, כריסטיאן גונאלס, מתן אוחיון, מאור פרץ, קובי דג'אני (משה אוחיון 46), יוסי אופיר, ברוך דגו, דוד רביבו, עידן שריקי, דימיטאר מקרייב.

יוסי מזרחי: "ההגנה - עקב האכילס של המועדון"

"אנחנו לא מוותרים אף פעם", אמר ראובן עטר בסיום, "כל עוד יש סיכוי להתקדם לא נוותר. לאחר ששלושה שחקנים עזבו אותנו הסגל שלנו התקצר אבל נשאר איכותי. נצרף את הברזילאי החדש שעקבתי אחריו גם לפני שנתיים. גם ניר נחום יצטרף כנראה ותהיה רוטציה טובה יותר".

"רואים שעיכלנו את כל מה שקרה מסביב והרוחות נרגעו. רואים את זה על הקבוצה. בעבר היו עליות וירידות בין משחק למשחק וגם במשחק עצמו. הפעם זה יותר מאוזן וזה בא לידיד ביטוי בתוצאות. כל משחק הוא מבחן, ובטח שנגד הפועל ת"א".

דוד אמסלם הוסיף: "אני חושב שהתעוררנו. לא היה לנו מזל בבית עד עכשיו, אבל בשבועות האחרונים אנחנו מנצחים. יש התקדמות עם המון צעירים. אפשר להציל משהו מהעונה, מתקדמים צעד צעד והכול אפשרי. שנהיה קרובים ממש נדבר על המקומות העליונים. אין צורך לתרץ עם בעיות כלכליות, המשכורות מגיעות בזמן ואני מקווה שהנקודות יביאו את השקט".

בצד השני, יוסי מזרחי היה ריאלי כתמיד: "כשבאים לטדי, מחמיצים פנדל, סופגים שער עצמי ועוד אחד מנבדל, אין סיכוי לנצח. מה עוד שלא שיחקנו טוב. אנחנו מנסים לתקן את הבעיות, אני מקווה שנחזק את ההגנה שהיא אכן עקב האכילס של המועדון. יש לנו 48 שעות וננסה להביא את מי שאנחנו רוצים. אם לא נהיה בצרות צרורות ובתחתית. אי אפשר לשחק עם הגנה כזו. אי אפשר לקבל כל כך הרבה גולים".