כשקטן פגש את פישונט

בשער זהה בצורה מאגית לזה של משחק השרוכים, קירב יניב קטן את מכבי חיפה לאליפות. וגם: על הבלגן של מאמני הליגה, ותכנית הייעול החדשה של ראובן עטר

1. שער הניצחון של יניב קטן בדקה ה-94 בקריית אליעזר עוד יזכר בסוף העונה כשער האליפות. בהופעתו ה-300 בליגה, אחרי משחק די מביך של מכבי חיפה מול בני סכנין, החזיר אותנו קטן אל ה-2 במאי 1998 - "משחק השרוכים" – זה שבו ניצחה בית"ר ירושלים את הפועל בית שאן 2:3 משער של אישטבאן פישונט.

הדמיון בין השערים מדהים: מהלכם כמעט זהה, הם הובקעו לאותו השער באותה הדקה, באותו אצטדיון, שוב ספג אותו מאיר כהן ומדובר היה אפילו באותו אלישע לוי (אם כי הפעם היה המאמן בצד המנצח), אבל בעיקר – המפסידה הגדולה מההתרחשות היא אותה קבוצה – הפועל תל אביב. ההבדל היחיד הוא שהפעם אין שום ספק לגבי כשרותו של המשחק.

השער של הקפטן החיפאי סידר לאלופה שבדרך ניצחון בית ראשון מאז ה-2:3 על מכבי תל אביב ב-27 באוקטובר, כשבשבוע הבא ייערך הגומלין של אותו מפגש בבלומפילד. אולי עכשיו, אחרי שחזרה סוף סוף לנצח בבית, תחזור חיפה לשחק גם כדורגל.

2. מאמני ליגת העל עשו בשבת ים של שינויים. אייל לחמן ערך 6 שינויים בהרכב של בני סכנין לעומת זה של השבוע שעבר; אלי מחפוד החליף 3 שחקנים ב-11 הראשונים; אלישע לוי סיפסל את בירם כיאל וליאור רפאלוב המאכזבים; ראובן עטר הוציא מההרכב את טברטקו קאלה ועמית בן שושן. וכל זאת מבלי להזכיר את ההרכבים המתחלפים של אבי נמני במכבי תל אביב.

אל תטעו - לא מדובר על שמירת רוטציה רחבה סטטייל רפא בניטז, בגלל פחד מעומס ופציעות. זוהי תוצאה ברורה של חוסר עקביות או דרך, של מאמנים שמנסים לזרוק למגרש כל מה שיש להם. וכשמחוץ למגרש הכל מקרי, אל תתפלאו שגם על המגרש לא קורה שום דבר מתוכנן.

3. ראובן עטר קיבל בירושה מיצחק שום סגל שכולל 5 זרים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, דרק בואטנג, דריו פרננדז וסבסטיאן אבראו. האחרון שוחרר כמעט מיד בגלל הכישלון של האלופה באירופה, בואטנג נמכר לקלן בגלל יחס עלות–תועלת לא הגיוני. המאמן של בית"ר ממשיך באותו הקו, ובניצחון 0:2 על הפועל פתח תקווה הוריד לספסל גם את טברטקו קאלה. הוא הבין כנראה שאת מה שעושים קאלה, אלבארז ופרננדז במאות אלפי דולרים כל אחד, יכולים לעשות אריאל הרוש, שמוליק קוזוקין ועידן ורד בהרבה פחות כסף, ועם הרבה יותר מוטיבציה ונחישות. עטר הצליח עם סגל צנוע וצעיר בנתניה, אז אין שום סיבה שלא יעשה אותו דבר גם בבית"ר, ויראה שמי שיודע הכי טוב "לייעל" זה מאמן, ולא יועצים לרגע שבאים מבחוץ.