הסוסים מתים ביציע

ההתנהגות כפוית הטובה של אוהדי חיפה לרוני לוי זכתה למענה מיידי, להפועל ת"א לא יעזור קשר יצירתי ובית"ר מחכה לאלקסלסי. סיכום השבת

1. "רוני לוי, סוס מת לא ידהר גם באורווה". כך קיבלו אוהדי מכבי חיפה את האיש ששירצת את המועדון 16 שנים, והוביל אותה לשלוש אליפויות רצופות כמאמן. זוהי לא מחאה או נקיטת עמדה, אלא אלימות דה-פקטו.

ההתנהגות של אוהדי חיפה לא ממש הפתיעה. זהו המשך ישיר ליחס כפוי הטובה שספג המאמן מחבורת הירוקים המפונקים, שלא היססו לפגוע לפניו גם בשחקני המועדון ג'ובאני רוסו, איציק זוהר, רפי כהן, אופיר קופל ואפילו הקפטן יניב קטן, שנכון לכתיבת שורות אלו נחשב לאליל יציע ג'. ההתעסקות התקשורתית של השנים האחרונות בעלילות ארקדי גאידמק בירושלים הסיטה מהם את אור הזרקורים, אבל את מהתופעה הזו אי אפשר להתעלם.

רוני לוי, מצידו, שמר על קור רוח. גם אחרי שסולי צמח וליאור אסולין סידרו לו נקמה קטנה, פרקו לגורמים את ההגנה של מכבי חיפה ופתחו מחדש את המאבק בצמרת. הוא רק חייך במבוכה ודיבר מיד על המשחק הבא. כי זה מה שעושים סוסים אמיתיים - הם פשוט דוהרים.

2. להפועל תל אביב יש אינסוף כישרון ויצירתיות בקישור, לפחות בהגדרה. ועדיין, שחקנים כמו גילי ורמוט, דימיטאר טלקיסקי, ביבראס נאתכו ואפילו בן לוז מבלים דקות רבות מדי בהנעת כדור מצד לצד, מצד לצד, מצד לצד. מול אשדוד הצילה את הפועל והליגה בעיטה חד פעמית של שי אבוטבול מחוץ לרחבה, אבל ככה אי אפשר לבנות באמת על אליפות.

ולמרות זאת, הפיסיקה והפסיכולוגיה לטובת הפועל תל אביב. האדומים כבשו 19 מ-22 השערים שלהם במחצית השניה, מה שמראה מצד אחד על כושר גופני מצוין, אבל בעיקר על כושר התמדה גוטמני. גוטמן הצליח "לא למצמץ ראשון", כדבריו, מול הקבוצה הדי שבירה למרות הכל של יוסי מזרחי, אבל בשבוע הבא זה הולך להיות הרבה יותר קשה. מכבי נתניה, למי ששכח, עשויה מאותם חומרים בדיוק.

3. העובדה שבית"ר ירושלים ספגה צמד בשמונה הדקות האחרונות מקבוצה שכבשה עד כאן רק שמונה בעונה כולה לא רלוונטית. לא כרגע. כי כל אחד מ-7,000 הצופים שהגיעו לטדי יודע שהראש של המועדון הזה לא נמצא בשמירה על יובל אבידור ויניב לביא, ועוד צירוף של אוטגרי כזה או אחר לא ישנה את זה.

בית"ר של תחילת 2009 חייבת להיכנס לשלב ההישרדות שאחרי טירוף גאידמק. המנהל הבא בטדי, אם זה קורנפיין, דדש, אזוגי או אפילו אלקסלסי, צריך להביט אל הדשא, לראות ששלושת הזרים לא פוגעים, ושאת מה שעידן טל, שמעון גרשון ושאר החברים מנופחי הכיסים עושים יכולים לעשות גם שחקני הבית. רק האוהדים שומרים על הגחלת עם הקריאות הגזעניות הדוחות. מגעיל.