לאן נעלם עידן טל?

מדוע קשר בית"ר לא הופיע למשחק שבו עמדה דמות מפתיעה על הקווים, מה גרם להפסד של מכבי ת"א בנתניה ואיך זה השפיע על הצמרת? ליגת העל חוזרת, גם משחק השבת

אחרי פגרה, מאולצת ולא מאולצת, סוף סוף חזרה אלינו ליגת העל וכרגיל סיפקה דרמות ועניין. באשדוד עדיין מבולבלים מהענן הכימי, רוני לוי כבר עולה ללוזון על העצבים, זלצר מתלהב מהרכש החדש, מתיאוס מנצח את נמני ובית"ר ירושלים מאבדת את עצמה לידי משפחות הפשע. קבלו את התוצאות והאירועים של המחזור ה-16. אוי, כמה שהתגעגענו.

כשליגת העל יצאה לפגרה, חילקנו ציונים לכל קבוצה

הפועל תל אביב - מ.ס. אשדוד 1:1

אולי בהשפעת הענן הכימי שרבץ ביום רביעי מעל אשדוד, פתחו שחקניו של יוסי מזרחי את המשחק מבולבלים, וטעות של כריסטיאן גונזלס העניקה להפועל תל אביב יתרון מרגליו של מהרן לאלה כבר בדקה ה-12. הפועל נראתה מצוין, אבל החמצות מרגיזות של ורמוט ובן בסט הורידו את הקבוצות להפסקה ביתרון קטן. למחצית השנייה אשדוד עלתה בטירוף, ובדקה ה-80 הצליחה להשוות ל-1:1 משער של עידן שריקי. אלי גוטמן: "120 הדקות מול חיפה בגביע הטוטו פגעו בנו, אבל אנחנו בדרך לאליפות. אם אתם לא מאמינים, תקראו עיתונים".

מכבי פתח תקווה - מכבי חיפה 2:0

הבכורה של רוני לוי על הקווים במלאבס לא היתה מוצלחת, והמפגש עם האקסית נראה כאוב במיוחד כבר בדקה ה-12, כשיניב קטן העלה את חיפה ליתרון 0:1 משער נגיחה קליל. כעבור שמונה דקות גוסטבו בוקולי הכפיל את התוצאה, ואלמלא החמצות של גדיר ורפאלוב במחצית השניה המשחק היה נגמר בתבוסה לכחולים, שבקושי עברו את החצי כל המשחק. רוני לוי: "כמו שביבי אומר, רק ביחד ננצח". עמוס לוזון: "אני עייף, אבל אם היה לי כוח הייתי מפטר את רוני לוי".

בני יהודה - הפועל פתח תקווה 0:1

מחלקת הגרילה של גיא לוזון ממשיכה לשעוט קדימה. אלירן עטר העלה את הכתומים ליתרון בדקה ה-71 אחרי מחצית וחצי של כדורגל נוראי. שמעון אבו חצירא עוד בעט לקורה בדקה ה-87, אבל זה לא היה היום של פתח תקווה. גיא לוזון, שחגג בסיום על הגדרות, נשמע הפעם מתון: "כמו ששיחקנו היום, אנחנו רצים לאירופה". זאביק זלצר, שתרגיל המנהיגות שעשה לאבו חצירא אחרי פרשת הפנדל הוציא את השחקן מפוקוס, הפתיע: "אנחנו צריכים שחקן חכם, בוגר, אחד כזה שיצעיד אותנו קדימה. סגרנו עם ג'ונתן אסוס".

בני סכנין - הכח עמידר רמת גן 0:2

עם דוחא מלא, עבאס סואן בהרכב ואייל לחמן על הקווים, סכנין פתחה את המשחק בטירוף, ואפילו תיקול פתיחת המשחק המסורתי (יאיא פטי ירד לרגל של ברק בדש) הסתיים ללא הרחקה ועם צהוב בלבד. מוזאה אנסומבו העלה את סכנין ליתרון רגע לפני השריקה למחצית, עם בעיטה מרחוק שבלבלה את הגנת הכח. בדקה ה-77 הקפיץ עבאס סואן את הקהל המאושר בדוחא כשכבש שער קאמבאק גדול, ורץ לחגוג מול היציעים ההמומים עם דגל ישראל. אייל לחמן שר בסיום למיקרופון: "יחי עבאס סואן מלך סכנין, ויחי השהידים". המנג'ר המפסיד, דודו דהאן, נשמע אוהד עיצות: "ביקשתי חיזוק, אמרו לי לא. ביקשתי להתפטר, אמרו לי לא. אין לי כח להכח".

בית"ר ירושלים - קרית שמונה 0:0

שחקני בית"ר הגיעו למשחק תשושים, לאחר שאימוני השבוע בוטלו לטובת טורנירי סטנגה עם ילדים של אנשי עסקים שהבוס חייב להם כסף. מי שלא הגיע למשחק היה עידן טל, שעל פי שמועות חזר להפועל ירושלים אחרי שדניאל אזוגי ומשה דדש הפסידו אותו ליונה וסאסי במשחק קלפים. המשחק אגב, נגמר בתיקו 0:0, אבל תקרית מעניינת נרשמה לקראת הסיום כשאלי "קוקוס" כהן, שעמד על הקווים במקום עטר בטענה שמונה על ידי גאידמק למאמן החדש, פרץ למגרש ובעט בכדור אל מחוץ לאצטדיון תוך שהוא מסנן "אין משחק".

מכבי נתניה - מכבי תל אביב 1:3

לותר מתיאוס איחר להגיע משדה התעופה, ונכנס לקופסה רק בדקה העשרים, כשהקבוצה שלו כבר היתה בפיגור 0:1 אחרי שמאור בוזגלו כבש מול שטראובר במבצע אישי בדקה ה-14. אלא שהנוכחות המאגית של מצתיאוס עשתה את ההבדל תוך דקות: בדקה ה-37 הפכה פריצה של דדי בן דיין באגף שמאל לשער שיוויון של רביד גזל.

לאחר שקיבלו טובלרונים בחדר ההלבשה, עלו שחקני נתניה מלאי בטחון למחצית השניה, ושער של הרכש סיאבונגה בדקה ה-57 הקפיץ את האוהדים בקופסא לשמיים. דקות לפני הסיום כבש ראובן עובד שער מנבדל ברור, השופט אישר את השער ואבי נמני נכנס למגרש כדי למחות והורחק. לותר מתיאוס: "שער יפה של ההוא שכבש בסיום, אולי נצרף אותו לקבוצה שלנו". אבי נמני: "היה לנו קשה לכבוש בלי החדות של יבוריאן. השופטים מורידים אותנו ליגה".

* הבהרה: המדור משחק השבת הוא פרי שיעמומם של אנשי ספורט nana10, שפשוט לא יכולים לחכות עד מוצאי שבת כדי לדעת כמה יגמר. האירועים המופיעים בו מופרכים ובדיוניים (יותר מהחזרה של דדש והמפיות לבית"ר ירושלים)