זרים שכאלה

אם גם לכם נמאס מהרמה הירודה של הזרים בליגת העל, זה הזמן להתענג על חמשת הזרים הכי גדולים ששיחקו כאן כדורגל, משאלוי ועד איגביני. שכחנו מישהו? טקבקו לנו

מקום 5: אנדז'יי קוביקה

קוביקה הוא אולי לא השם הראשון שאוהדי מכבי תל אביב ישלפו כשישאלו אותם על הזר הכי גדול שלבש צהוב-כחול. מדוע? אולי בגלל האופי הלא פשוט, הפלירטוט עם הפועל או המעבר לבית"ר ואשדוד. אבל עם 21 שערים בעונת בכורה אי אפשר להתווכח. פולני זה כבוד!

מקום 4: ריימונדאס ז'וטאוטאס

אוהדי מכבי חיפה חיים פחות או יותר בשלום עם בירם כיאל וג'ון קולמה, אבל רק לפני כמה שנים היה הקישור האחורי של הקבוצה בלתי עביר. זה היה בארבע העונות בהן עמד שם ריימונדאס ז'וטאוטאס, אולי הקשר האחורי הטוב ביותר ששיחק בישראל. ז'וטה לא הרבה לכבוש, אבל במשחק אחד, זה מול מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות, הוא לא רק עשה את זה אלא גם סחט פנדל וזכה לציון 10 בעיתון. באמת שחקן עשר.

מקום 3: אישטבאן שאלוי

איך בחור בלונדיני, גבוה ורזה הופך למגה-אייקון של בית"ר ירושלים? זה מתחיל עם צמד ב-1:8 על הרצליה, ממשיך דרך שינוי השם ל"סטפן" כדי שיהיה לבאסטיונרים בשוק יותר קל להגות אותו וממשיך באינספור שערים במשך ארבע עונות. אוי, כמה שביציע המזרחי היו רוצים לראות אותו עכשיו בהרכב.

מקום 2: אישטבאן פישונט

הוא זכה בשתי אליפויות בבית"ר ירושלים, אחת מהם בזכות השרוכים של אחד, איתן טייב, אבל לא תמצאו אוהד אחד של הפועל תל אביב שעדיין כועס עליו. אדריכל הדאבל היחיד בהיסטוריה של האדומים, והאיש שאחראי על השער שהעלה את הפועל תל אביב לרבע גמר גביע אופ"א. היום, אם תהיתם, הוא מאמן את הנבחרת האולימפית של הונגריה.

מקום 1: יעקובו איגביני

בשנת 2000 שיחק בהפועל כפר סבא חלוץ ניגרי בן 18, שהגיע מקבוצת הנוער של מכבי חיפה. שמונה שנים אחר כך, יעקובו איגביני משחק באברטון, אליה הגיע מקריירה של 61 שערים ב-154 משחקים בפורטסמות ומידלסברו. לפני שגזרה עליו את הקופון, הרויחה מכבי חיפה 4 עונות של החלוץ, ואת המשחק הבלתי נשכח בליגת האלופות מול אולימפיאקוס.

ובינתיים בליגת העל: תעודות האמצע של 12 הקבוצות