אינו משתף את חבריו

רגע לפני שהוא מצטרף למכבי חיפה, כמו כל כוכב שגדל בהפועל פתח תקווה, גם שמעון אבוחצירא מקבל תעודת אמצע. כתבה אחרונה בסדרה

מתמטיקה. 18 נקודות מ-15 משחקים הם הישג חביב לקבוצה שחזרה העונה לליגה הבכירה, במיוחד לאור מצבה של שותפתה להעפלה הכח ר"ג. ובכל זאת, הפועל פתח תקווה צריכה לחזור לאמצע נובמבר כדי להיזכר מתי ניצחה לאחרונה. לטיפולך, מחפוד.

תעודות האמצע של ליגת העל

מולדת. 16 יוסי רוזן ושוקי נגר כבר מזמן לא פוגעים, אייל שן וגל כהן נראים כמו הצל של עצמם, שביט אלימלך היה צריך לפרוש בשיא ורק שמעון אבוחצירא ואורי אוזן מזכירים לאוהדים המלאבסים שפעם עוד היתה להם קבוצת צמרת.

אנגלית. שמעתם פעם על סטיבן אופיי, עמנואל בנאיני, קונה דג'קרידזה ופטי נימבה? אם גם אתם לא – תכירו, אלה הזרים של הפועל פתח תקווה, שלא ממש בולטים במאמץ המלחמתי. לעומתם, ג'וניור ויזה מתחיל להצדיק את האשראי והמזומנים שהוא מקבל.

אומנות. שמעון אבוחצירא כבש העונה 9 שערים ב-13 משחקים, מאזן שלא היה מבייש גם את מוטי קקון – החלוץ המשובח האחרון ששיחק במועדון. האוהדים בכחול מרגישים שסוף סוף גדל להם יהלום אמיתי, ולכן כבר מחכים לרגע שכמו היהלומים הקודמים - וואליד באדיר, מיכאל זנדברג ואדורם קייסי – גם הוא ינחת במכבי חיפה.

נגרות. כבר כמה שנים שיוסי רוזן, אחד הפספוסים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, דורך במקום. דווקא השנה, בקבוצת האם שחזרה לליגת העל, ציפו ממנו לקחת אחריות ולחזור לימיו הגדולים. אז ציפו.

הבנת הנקרא. "יותר מדי שחקנים חולים פה, אנחנו מקווים שאין רעל בדשא", אמרו שחקני הפועל פתח תקווה באימון שלפני משחק הליגה מול מכבי חיפה במחזור ה-11, שלא פחות משישה שחקנים נעדרו ממנו. אבל אם זה לא רעל שבגללו הדשא שלכם נראה ככה, אז מה זה?

חדר המנהלת. במחזור ה-12 ניצחה הפועל פתח תקווה 0:3 את קריית שמונה, אבל לא לפני ויכוח מביך על בעיטת פנדל בדקה ה-90 בין מלך השערים אבוחצירא לאורי אוזן. החלוץ הצעיר קינח בתנועה מגונה לעבר הקהל, ונזרק ליציע על ידי זאב זלצר. טוב לראות קבוצת כדורגל שמוכנה להקריב יתרון מקצועי כדי לתקן פגם ערכי. כן ירבו.

הערכת המחנכת. המצב של הפועל פתח תקווה לא מזהיר, אך בעונה בה יש בערך שליש יורדת הוא גם לא ממש נורא. ולמרות זאת, אף פעם אין לדעת אילו רעלים יצאו מהדשא באורווה.