ומה עם שיעורי הבית?

עם דוד רביבו בשיאו, מ.ס. אשדוד הפכה לכובשת המצטיינת של ליגת העל. חבל רק שההגנה האיומה מקלקלת את הפנטזיה של יוסי מזרחי וג'קי בן זקן. תעודת אמצע

מתמטיקה: את העונה של אשדוד ניתן לחלק לשני חלקים: עד המחזור השמיני היא השיגה 6 נקודות בלבד, משם והלאה אספה 15 נקודות נוספות והתבססה במקום החמישי, כשהיא כובשת 28 שערים – הכי הרבה בליגה יחד עם מכבי חיפה. מצד שני, אשדוד סופגת 26 שערים, שניה רק לסוגרת הטבלה הכח עמידר רמת גן.

תעודות האמצע של ליגת העל

מולדת: פני הישראלים כפני הקבוצה. רחמים צ'וקול וליאור ראובן על תקן החורים במסננת שנקראת ההגנה האשדודית, עידן שריקי ויוסי אופיר דואגים לאיזון הפרש השערים, ומעל כולם, אחד אלוהינו – דוד רביבו. רק שלא ינדוד גם הוא לאמריקה.

אנגלית: דימיטאר מקרייב איבד את כושר ההרתעה, מרוג'ריו דוס סנטוס וכריסטיאן גונזאלס נשארו רק השמות האקזוטיים ומהשוער גז'גוז' שומוטולסקי הם נפרדו מהר מאוד, לא לפני שהוא הספיק לקבל את התואר "ההחתמה הגרועה של העונה". עברית שפה קשה.

אומנות: בגיל 31, אחרי קריירה בינונית וחיים בצילו של האח הגדול, דוד רביבו פורח בעיר הולדתו ומנצח על ההתקפה הפוריה בליגה. מה הפלא שמתיאוס שם עליו עין?

נגרות: הוא כבש צמד בליגת האלופות מול אייאקס, נחשב לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בכדורגל הישראלי אבל גם בקבוצה בינונית כמו אשדוד ברוך דגו לא מסוגל לקחת את הצ'אנס. כך חולפת לה תהילת עולם.

הבנת הנקרא: "דבר איתי כשייגמר לך החוזה", אמר מאמן מכבי נתניה, לותר מתיאוס, לדוד רביבו לאחר משחק התיקו 3:3 בין הקבוצות במחזור ה-14. כמה טוב שיש קצת אצילות אירפאית בשכונה שלנו.

חדר המנהלת: יוסי מזרחי פתח את העונה עם 5 הפסדים בשבעת המחזורים הראשונים. גיבוי מההנהלה? בבל"ת. שקט מופתי. במדינת כדורגל שבה מפטרים מאמנים דרך הסלולרי, הראה הבוס האשדודי ג'קי בן זקן שלפעמים הסבלנות משתלמת.

הערכת המחנכת: אחרי 14 מחזורים אשדוד יכולה להסתכל על הטבלה ולהיות גאה. לא רק בגלל המיקום שלה, אלא בעיקר בזכות מסע ההתאוששות שעשתה. אם תצא מהפגרה מחוזקת בבלם נורמלי היא עוד עשויה להיאבק על מקום בגביע אופ"א. מצד שני, אם הטיילת בהגנה תימשך, הגארבז' טיים יגיע עוד לפני שנספיק להגיד גז'גוז' שומוטולסקי.