כל העונה פגרה

במכבי חולמים על צמרת בלי לבצע שינויים, הפועל חולמת מול השער ומתיאוס חולם על בקנבאואר ומתנהג כמו דדש. אל תיבהלו מהפגרה, היא החלה כבר באוגוסט

1. אל תתנו לכמות השערים בחמשת משחקי השבת להטעות אתכם - מאמני ליגת העל לא הפכו להרפתקנים בן לילה. 16 השערים נובעים בעיקר מרפיון הגנתי של קבוצות שאיבדו עניין בליגה. לאחר 15 מחזורים, נראה ששתי השאלות המרכזיות בליגה כבר הוכרעו: מכבי חיפה תזכה באליפות ביכולת בינונית, בגלל שאף אחת לא מאיימת עליה, והכח עמידר רמת גן תרד ליגה כי היא פשוט הגרועה והאדישה מכולן. זה מה שיגרום לכך שלא ממש נשים לב לפגרה הבאה עלינו לטובה. כי הליגה הזו בפגרה כבר מתחילת העונה.

האשמות העיקריות באדישות הכללית הן מכבי והפועל תל אביב, ולא מכבי נתניה, שסובלת מסגל חלש משל שתיהן, או בית"ר ירושלים שסובלת מבעליה. ביום חמישי האחרון צוטט יו"ר מכבי תל אביב ואיגוד השחמט כך: "אין שום סיבה להחליף שחקנים בינואר, הקבוצה יכולה לרוץ בצמרת עד הסוף". ההצהרה של אביב בושינסקי מוכיחה שוב שאין לו שום מושג איך להתנהל מול שחקני כדורגל. הקבוצה המעוטרת בישראל, שקנתה כל מה שזז בקיץ האחרון, גמרה את העונה מזמן, משעממת אפילו את עצמה ואם זה מקובל על היו"ר - השחקנים יגיבו בהתאם. אחרי התיקו 1:1 מול סכנין מכבי ממשיכה להיות גרוטסקה שחוקה על עצמה. מאמן ריאל מדריד לשעבר ברנד שוסטר אמר לפני המשחק מול ברצלונה שאין לקבוצה שלו שום סיכוי. במשחק עצמו, כמה ימים לאחר מכן, הקבוצה כבר לא היתה שלו. האם גם בושינסקי ישלם את אותו המחיר?

2. הפועל תל אביב דווקא ניצחה 0:2 את הפועל פתח תקווה, אבל שוב הוכיחה שהיא באה למשחקים רק כדי לשרוד. בהפועל לא בטוחים אם הם רוצים אליפות או מסתפקים במקום השני, וכך זה גם נראה. הניצחון על הקבוצה חסרת האונים מפתח תקווה נבע משני מהלכים אישיים ותו לא, שבאו בגלל ההגנה החלשה של האורחת המאכזבת. קבוצה שרוצה לזכות באליפות צריכה לדעת לדרוס קבוצות עייפות כאלו, או לפחות לנסות לבעוט לשער ולא להיבהל ולמסור אחורנית בכל פעם שמתקרבים לרחבת היריב.

הקישור המעובה והטקטיקה של גוטמן מאפשרים לאדומים לייצר שליטה במרכז המגרש, אבל משחק המסירות הרוחבי והאנסופי הזה הוא אחת הסיבות לכך ששער הטיילת של יגאל אנטבי היה בסך הכול השלישי של הקבוצה במחצית ראשונה מתוך 20 מתחילת העונה. בדרך הזו, קשה להפוך משחקים לקלים וקל לבוא בטענות לשופטים. אם בהפועל יעזו לכבוש מוקדם, אולי השער הקבוע של המחצית השניה יציל אותם מאובדן נקודות כמו מול קרית שמונה, ואולי גם יציל לכולנו את ה ליגה.

3. לותר מתיאוס נהנה להטיף לנו על מקצוענות ומחויבות בכל פעם שמיקרופון מתקרב אליו, אבל מה שהוא עשה בשבת האחרונה גובל בחובבנות שלא מתאימה למאמן בליגה ג' מחוז השרון (או השומרון). המאמן הגרמני הודיע בשבוע שעבר לדניאל אומברטו וג'ורג' בה על שחרורם מהקבוצה, אך באורח פלא במשחק מול אשדוד דניאל אומברטו פתח בהרכב, וג'ורג' בה נכנס כמחליף. איזו מחויבות להצלחת הקבוצה אמורים לספק שני שחקנים שכבר ארזו את המזוודות? כנראה שאת אותה מחויבות שמביא מאמן שנוסע כל שבוע, כל השבוע לטייל בעולם.

לאחר התיקו, הודיע מתיאוס לאלנתן סלמי, גל ניר ומעוז סמיה על שחרורם מהקבוצה ואמר לדוד רביבו שידבר איתו כשנגמר לו החוזה. ההתנהגות הבריונית הזו מזכירה יותר את ההתנהלות של משה דדש בבית"ר ירושלים מאשר את פרנץ בקנבאואר בבאיירן מינכן.

המקצוענות של מתיאוס הביאה לקבוצה שלו רק 7 נקודות מתוך ה-18 האחרונות. 7 נקודות שמוכיחות שזה לא משנה אם קוראים לך ראובן עטר או לותר מתיאוס, נתניה לא מספיק טובה כדי לסיים במקום השני. בשנתיים האחרונות היא עשתה את זה בזכות ליגה של קבוצה אחת, השנה יש שני חצאים – זה של חיפה שתזכה באליפות, וזה של הפועל תל אביב שתשוב בשמחה למקום השני. עד אז, יש לנו לפחות תירוץ הגיוני לנחירות. כמה טוב שבא הכריסמס.

4. השבת האחרונה הבליטה שוב את דוד רביבו. קשר אשדוד, שכבש צמד מול מכבי נתניה, נמצא בעונה הטובה בקריירה שלו, ומעמיד מאזן של 10 בישולים ו-6 שערים ב-15 משחקים. אמנם כדורגל הוא לא כדורסל ואין מדדי יעילות, אבל את העובדה שרביבו, שהיה בתחילת החודש בן 31, מוביל את מ.ס אשדוד למקום הרביעי ולתואר הקבוצה האטרקטיבית בליגה כולנו רואים. עמו שאנחנו מכירים את הכדורגל הישראלי, אחרי הפגרה קבוצות יתחילו לשים יותר תשומת לב לרביבו ויבואו לפרק אותו. נקווה שהתחזית הזו, יחד עם אווירת הנכאים והנמנום בליגה, לא ידרדרו את אשדוד לרמה של הליגה כולה. כי בזה באמת שלא נוכל לעמוד.