בית"רי ראשון בסכנין

ארקדי גאידמק אורז מזוודות, מאזן גנאיים נבחר לראשות העיר, ובית"ר ירושלים עוד עלולה לאבד יום אחד שחקן לטובת היריבה מהמגזר. האם אנו עומדים לפני מהפכה? דעה

כבר שנים שבית"ר ירושלים נחשבת לקבוצה גדולה, ואילו בני סכנין לסוג של אנדרדוג, סינדרלה. לקבוצה מהבירה יש עבר מפואר ורווי תארים, קהל אוהדים אדיר בכל רחבי הארץ, סגל שחקנים חזק וגב כלכלי איתן.

בית"ר ירושלים - בני סכנין, 20:45, ערוץ 10 וספורט nana10, ישיר בעמוד המשחק המרכזי

סכנין, לעומת זאת, עלתה רק לפני שנים בודדות לליגה הבכירה, ולמרות הגביע בו זכתה לפני 4 שנים ותמיכה סקטוריאלית מהמגזר הערבי, היא אינה מצליחה להעמיד סגל שחקנים יותר מבינוני, בתקציב נמוך. ערב המפגש ביניהן באצטדיון טדי (שני, 20:45, ערוץ 10 ו-nana10), עושה רושם כי המגמה עומדת להשתנות לגבי שתי הקבוצות הללו. לפחות במעט.

כל אחד שמבין קצת פסיכולוגיה, יודע לדקלם בעל פה את חמשת שלבי האבל: הכחשה, כעס, התמקחות, דיכאון והשלמה. שחקני, אוהדי ועסקני בית"ר ירושלים נמצאים כבר בשלב האחרון. בבית וגן הבינו זה מכבר שעידן ה"גאידמקטיקוס" עומד בפני סיום, וכי הסיבה היחידה שהבוס עדיין לא עזב היא שהמדינה לא מאפשרת לו ללכת. ברגע שיוכל, ינטוש ארקדי את ירושלים ובית"ר, וישאיר במועדון בור כלכלי אדיר שיגרום להרבה יותר מקיצוץ בשכר השחקנים.

איך ישרדו הירושלמים את התקופה שאחרי האוליגרך? הרבה יותר חשוב עם מי הם ישרדו את התקופה הזו. בצבא אומרים ש"כשהמים רותחים, הנקניקיות צפות". אוהדי בית"ר מביטים בדאגה אל ההרכב הראשון שלהם, שמתבסס על שחקנים שנטשו את קבוצותיהם הבכירות בעבור חופן דולרים. במידה ולבית"ר ירושלים לא ימצא רוכש אשר יחליף את גאידמק באופן מיידי עם עזיבתו, עוד יצטרכו בבירה להתרגל שוב לחיים במרכז הטבלה.

בסכנין המצב שונה, אולי אפילו הפוך. לאחר שנים ארוכות בהן ניהל בהצלחה את הקבוצה האלמונית, החליט מאזן גנאיים לעבור לפוליטיקה, ונבחר לראשות העירייה. סכנין אמנם מדשדשת בחלקה התחתון של הטבלה, אך יש להניח כי גנאיים, אשר במשך שנים נלחם להגדיל את התקציב שמעניקה העירייה לקבוצה, יפעל לעשות זאת. במיוחד כאשר הוא האיש שחותם על הצ'קים. מי יודע, אולי אפילו יצליח לנצל את קשריו וסמכויותיו החדשים על מנת למצוא רוכש או משקיע מתאים לקבוצה. אם הניסים הללו יתרחשו, סכנין עוד עשויה לתקוע יתד בצמרת הכדורגל הישראלי.

ללא קשר לתוצאה, נראה כי מעמדם של שני המועדונים הללו עומד להשתנות, והמשחק בטדי עוד עשוי להיזכר כטקס הפתיחה לכך. גאידמק אמר לא פעם בעבר שיפעל להביא לבית"ר ירושלים את השחקן הערבי הראשון בתולדותיה, אך לא הצליח לעמוד בהצהרה זו אלא רק להרגיז את האוהדים. אם יום אחד נראה שחקן של האלופה שהחליט להתפתות לטובת הכסף הגדול בסכנין, והופך לבית"רי הראשון בהיסטוריה של המגזר הערבי, זה כבר יהיה סיוט של ממש עבור יושבי היציע המזרחי.