רוצי, רדפי, השיגי

כדי לא להשאיר למכבי נתניה את המירוץ לאליפות, מכבי חיפה חייבת להפיק את לקחי ההפסד למתיאוס. בתפריט: מגן ימני חדש, גולסה להרכב ולא מעט עבודה מנטאלית<BR><BR>

ביום שני האחרון מילאו אוהדי מכבי חיפה את קרית אליעזר בפעם הראשונה מזה שנים. לא בגלל התחושה של משחק עונה, לא בגלל שהיריבה מנתניה הגיעה מהמקום השני, אלא כי סוף סוף, לאחר שנתיים שחורות, הם יכלו לרוות קצת נחת מהקבוצה שלהם. זו שגם משחקת טוב, גם מתקיפה, ולשם שינוי – אפילו מנצחת.

למרות הפמפומים בתקשורת, התחושות ביציע ג' היו כי מדובר בעוד משחק שצריך להעביר בדרך לתואר, ולא במשחק מול יריבה על תואר האליפות. אלא שההפסד לחבורה של לותר מתיאוס עשוי להתברר כאחד הדברים הטובים שקרו העונה למכבי חיפה. לשם כך, יצטרכו בכרמל להפנים את הלקחים מהמשחק האחרון, ולצאת לדרך חדשה כבר במשחק הקרוב מול קרית שמונה.

בימים כתיקונם, הסגל הנוכחי של מכבי חיפה לא היה מספיק לאליפות. חיפה היא לא קבוצה מפחידה, ואת זה יודעים הקהל, המאמן והכי חשוב – היריבות. ההגנה לא מספיק יציבה, חוליית הקישור מוכשרת אך צעירה, מה שגורם לחוסר ניסיון שמוביל לטעויות ברגעים הקריטיים – כפי שהוכיחו כיאל ורפאלוב נגד נתניה, והחוד אמנם כובש בצרורות, אך גם מרבה להחמיץ. ובכל זאת, העובדה שמכבי תל אביב נראית כרגע כמו קרקס, ובבית"ר ירושלים עסוקים יותר בחובות של ארקדי מאשר בכדורגל, נוצרה התחושה שלחיפאים אין יריב אמיתי במירוץ.

התחושה הזו העניקה להם בטחון ועזרה בצבירת הנקודות במהלך המחזורים הראשונים של העונה, בעוד שההפסד לנתניה החזיר את הירוקים לפרופורציות, והזכיר לכולם שמכבי חיפה אינה השליטה הבלעדית של הליגה כמו בתחילת שנות ה-2000. נתניה, מצידה, עוד תתברר בכל זאת כיריבה לגיטימית במאבק על התואר.

הסטירה שחטפו שחקני ואוהדי חיפה ביום שני עשויה להיות גם מה שיעיר אותם מהאוטופיה שבה הם חיו. אלישע לוי צריך להכניס לשחקניו לראש שהתקופה הקרובה תקבע את המשך דרכה של הקבוצה העונה. על מנת לשפר את הסיכוי לאליפות, חייב המאמן החיפאי לחזק בינואר את עמדת המגן הימני. אלון חרזי הוא עדיין אחד הטובים בליגה, אבל מסיים את החמצן בריאות בסביבות הדקה ה-60, ואייל משומר אינו מחליף ראוי.

בנוסף, כדאי לאלישע לוי לחשוב ברצינות על שילוב תכוף יותר של אייל גולסה הצעיר בהרכב, אפילו על חשבונו של גוסטבו בוקולי. הקשר הברזילאי הוא אחד הזרים היותר טובים ששיחקו כאן, אבל אחרי 5 שנים, נראה שיריביו מצליחים סוף סוף להתמודד עם המהירות הדועכת שלו. הכנסת גולסה להרכב לא רק תוסיף ביטחון לכישרון הצעיר, אלא עוד עשויה להעיר את בוקולי.

זו אמנם קלישאה שחוקה, אבל המשחק הקרוב מול קרית שמונה יחדד את השאיפות הרציונליות של מכבי חיפה לעונה הקרובה. אם תדע להתאושש מההפסד לנתניה ותבוא מוכנה ולא יהירה, תוכל חיפה לחדש את המסע אל התואר. אם יתייחסו שחקניו של אלישע לוי אל המשחק מול נתניה כתקלה חד-פעמית, אל תתפלאו אם בחודש מאי נשמע את שלמה ארצי ואיתי שכטר שרים את "נרוץ, נרדוף, נשיגה 2".