עד כאן!

במקום להמתין להחלטת מועצת החכמים של מכבי תל אביב, רן בן שמעון חייב ללכת הביתה בעצמו. כדי להציל את הכבוד, לשמור על הבריאות, ובעיקר כדי לא להפוך לעוד גיא לוזון

יש רגעים בהם אדם חייב לקום ולומר: "עד כאן!". גם אם מדובר בהחלטה אישית קשה, גם אם מדובר בכתם שחור ודביק שיזהם את קורות חייו המכובדים. יש רגעים בהם שום דבר אינו הולך כפי שתכננת בתחילת הדרך, ופתאום החיים מובילים אותך אל מקום אפל ולא ידוע. יש רגעים בהם רק אתה עצמך יכול לקום ולעצור את המפולת. לאחר עוד הפסד מביך, 1:0 בבלומפילד מול קריית שמונה, חייב מאמן מכבי תל אביב רן בן שמעון למצוא את כוחותיו הנפשיים האחרונים, לומר עד כאן, וללכת הביתה.

כשבן שמעון ינסה לנתח את מצבו, כשהוא יושב בודד בביתו ושותה את הקפה המריר של הבוקר, הוא יצטרך לראות בעיני רוחו את דמותו הנלעגת של גיא לוזון ברגעיו האחרונים בהפועל תל אביב. לוזון ניסה להיראות בוטח בעצמו, קיווה שהצהרות שחצניות בתקשורת יעניקו שקט לקבוצה הכבויה שלו, ובתוך תוכו האמין בכוחו להוציא את העגלה מן הבוץ. בסופו של דבר הרומן העגום של לוזון עם הפועל תל אביב הסתיים, האדומים יצאו לדרך חדשה עם גוטמן, ולוזון נשאר עם הכבוד שאבד וקריירה מרוסקת. רן בן שמעון, כמעט בלי לשים לב, צועד בימים אלה במסלול הבטוח אל עבר הגיא לוזוניות.

יכול להיות כי בסופן של הישיבות המיוחדות והמתוחות של הנהלת מכבי תל אביב יקבל בן שמעון קרדיט נוסף, אבל יהיה זה ברור לכולם שהפסד נוסף מול קבוצת תחתית שתסתגר מולו ותשחק על תוצאה, או לחילופין הפסד במשחק צמרת כלשהו או דרבי יוקרתי, יהוו את סוף דרכו במועדון. בנוסף, הקהל הלא סובלני והמזיק של הקבוצה כבר גזר את דינו של בן שמעון בחזרה לקרית שמונה. הקהל לא יכנס התייעצויות מיוחדות ולא דיונים דחופים- הוא כבר הכריע: בן שמעון חייב ללכת.

מעל הכל, בן שמעון ודאי מודאג משתיקתו הרועמת של אבי נמני. אם היה רוצה המנהל המקצועי לשכב על הגדר של שער 11 עבור המאמן, הוא כבר היה עושה את זה. בכמה מילים וראיונות בעיתונות היה משיג מספר שמונה הפסקת אש ותקופת רגיעה במועדון. בפועל, נמני מתמיד בשתיקה מחשידה, שמעצימה את חרושת השמועות והספקולציות ובהכרח הופכת את השינה של המאמן לטרופה במיוחד.

בן שמעון צריך להתעורר הבוקר ולעשות לביתו, מבלי להמתין להחלטת מועצת החכמים של מכבי. הוא גם לא צריך לראות שוב את המשחק מול קרית שמונה, רק כדי לשמוע שוב את האצטדיון רועם ורועד מקריאות "תתפטר". על המאמן לראות לנגד עיניו דבר אחד בלבד: המשך הקריירה שלו. פרידה מכובדת ומיידית ממכבי תל אביב תאפשר לו ללמוד מהשגיאות, להגיע להשתלמויות ולנקות את המחשבות. אז יוכל לחזור לעולם הכדורגל מחוזק ועמיד יותר, ולהתחיל מחדש את המסע לצמרת. הרי אם שכחנו לביבי את נפלאותיו כראש ממשלה, ופרשנו לכבודו מחדש את השטיח האדום מחוץ לבית ראש הממשלה, אין שום סיבה שרן בן שמעון לא ימצא לעצמו בעתיד בית חם ואוהב. אם בכל זאת ימשיך להאחז בקרנות המזבח החלקלק של מכבי תל אביב, הוא ימצא את עצמו בעוד מספר מחזורים מחוסר עבודה, בודד ונטול כבוד עצמי. ממש כמו גיא לוזון.