ליגת העל: מכבי נתניה ניצחה 1:2 את הכח, הפועל פ"ת - מכבי פ"ת 1:0

מכבי נתניה ניצחה את הכח עמידר ר"ג 1:2 וחזרה לפסגה, לפחות זמנית. 0:1 קטן בדרבי למכבי פ"ת על הפועל פ"ת, אסולין שוב כבש. קרית שמונה - בני סכנין 2:1

מכבי נתניה שוב לא הרשימה אבל קשה להאמין שזה ממש מפריע ללותר מתיאוס או לחניכיו, אחרי שהערב (שבת) הם כבשו מחדש את הפסגה עם ניצחון 1:2 על הכח עמידר ר"ג בווינטר. אחרי מחצית ראשונה משמימה, שהסתיימה עם החמצה שערורייתית של איב ג'ידה, הנתנייתים החליפו את התלבושת השחורה בצהובה והעלו את הרמה מספיק בשביל להבקיע פעמיים (אומברטו 54, גזל בפנדל 86) וגם השער הבודד של גל לוי בתוספת הזמן לא שינה הרבה.

בית"ר ירושלים ניצחה 1:2 את מ.ס אשדוד

כעת לסגנית האלופה יש יתרון של 3 נקודות בפסגה, לפחות עד שמכבי חיפה תפגוש את מכבי ת"א ביום שני ולדודו דהאן עדיין אין ניצחון ליגה.

13 דקות חלפו עד שמכבי נתניה יצרה מצב ראשון, שהסתיים עם בעיטה של אלמוג כהן מ-16 מטרים לידיו של באג'י. עד הדקה ה-46 לא קרה שום דבר אחר ואז הגיעה החמצת העונה. לירן שטראובר יצא בצורה שלומיאלית לכדור עומק והשאיר את איב ג'ידה בודד לחלוטין מול שער חשוף. מאיזושהי סיבה לא ברורה, החלוץ גלגל את הכדור מ-12 מטרים דווקא לקורה.

במהלך ההפסקה השופטים הגיעו למסקנה כי תלבושות שתי הקבוצות דומות מדי והאורחים מנתניה החליפו את התלבושת השחורה באחת צהובה. בדקה ה-54 נשבר היובש כאשר דניאל אומברטו התרומם לבעיטה חופשית ונגח משמונה מטרים כדור שבאג'י היה חייב לקחת, אבל הוא לא - 0:1 למכבי נתניה.

השני של נתניה הגיע בדקה ה-86 כאשר המחליף טל מעבי נשלח לכדור עומק והוכשל ע"י רוברטו באג'י בצד שמאל של הרחבה. שטרית הצביע על הנקודה ורביד גזל ביצע בקלילות - 0:2 לנתניה. בתוספת הזמן הכח צימקה אחרי שגל לוי השתחרר וברחבה ובעט כדור שטוח, אותו שטראובר הדף פנימה - 1:2 לנתניה.

הכח עמידר ר"ג: רוברטו באג'י, אביב חדד, איתן טיבי, בני חדד, עידן ויצמן, קן ג'מה, דידי אונגר, מייקל טאקורה, עומר רפס, איב ג'ידה (חיים פונטרמלי 46) וקרלוס סבליוס (גל לוי 46).

מכבי נתניה: לירן שטראובר, קלמי סבן , לואיס מרין, זאב חיימוביץ', דדי בן דיין, פרנסמן ביבאן, אוראל דגני (רביד גזל 68), אלמוג כהן (איתי שכטר 65), שלו מנשה (טל מעבי 83), דניאל אומברטו ואלנתן סלמי.

הפועל ת"א ניצחה 0:2 את בני יהודה

לותר מתיאוס: "הזימון לנבחרת פגע בשכטר"

למרות הניצחון, לותר מתיאוס בחר דווקא לבקר את מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן. "שכטר לא מוכן לרמה של הנבחרת הבוגרת", אמר הגרמני, "הנסיעה עם הנבחרת לא עשתה לא טוב גם מבחינה מנטאלית. חבל שקשטן לא דיבר איתי לפני זה, כל הסיפור היה יכול להתרחש בצורה יותר יפה. באירופה נהוג שמאמן הנבחרת מדבר עם המאמן בקבוצה ומתייעץ לגבי מצבו של השחקן".

"אם אנחנו חושבים על אליפות אז כדאי שנפסיק, שיחקנו היום כמו שחקנים שפעם ראשונה נגעו בכדור", כך אמר שחקן בכיר במכבי נתניה אחרי הניצחון על הכח עמידר ר"ג. שחקני הרכב שפתחו היום הפנו אצבע מאשימה כלפי מתיאוס, שהעביר סדרת חינוך לשכטר: "בגללו כמעט הפסדנו את המשחק היום".

במחצית זעמו מספר שחקנים על אומברטו, על כך שהוא לא עוזר להגנה. חלקם אמרו לעוזר המאמן נתי עזריה: "אנחנו משחקים בעשרה שחקנים". מתיאוס, ששמע את הדברים, השתיק אותם. הבעלים דניאל יאמר דווקא נראה מרוצה כלפי חוץ ולחץ את ידי השחקנים בסיום.

"המגרש הזה יותר גרוע מהקופסא", אמר לירן שטראובר בסיום, "בלתי אפשרי לשחק כאן. לותר, בדרכו המיוחדת, הסביר לנו מה הוא רוצה במחצית וביקש שנמשיך לשחק ונעיז יותר. כנראה שהתלבושת הצהובה מביאה לנו ניצחונות. אני מסתכל על צורת המשחק שלנו ולא על הטבלה".

דודו דהאן סיכם: "הגענו למצבים שלנו, גם במשחק לא טוב. גם נתניה לא היתה טובה. היו לנו מצבים שחייבים לקחת, חששתי מאוד מהחצי השני ואכן ספגנו ממצב נייח, למרות שנערכנו לכך. רדפנו אחריהם, אבל המזל הלך עם הגדולים. לא נרים ידיים, ניאבק בכל משחק ובכל דקה ואין לי ספק שנישאר ובגאווה. האחריות היא עלי ואני אתקן את מה שצריך. יגיעו ימים טובים יותר".

הפועל פ"ת - מכבי פ"ת 1:0

מכבי היא זו שפתחה בצורה חזקה עם ניסיונות של אסולין, באסטיאניני ודמבלה בפתיחה. שביט אלימלך היה עירני והגיב בצורה טובה. בדקה השביעית נימבה היה הראשון לבחון את אוהד כהן עם בעיטה שטוחה מ-14 מטרים, השוער קלט היטב.

בדקה ה-14 אורי אוזן ספג צהוב ודקה לאחר מכן דאליבור סטבנוביץ' קיבל כדור מבאסטיאניני וירה כדור חזק מאוד שהחמיץ את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-37 שמעון אבוחצירה היה הכי קרוב שיש עם בעיטה מעולה בחצי יעף שפגשה את הקורה השמאלית של אוהד כהן. ממש לפני הירידה למחצית עאמר איזן את העניינים עם בעיטה גדולה למשקוף של אלימלך.

המחצית השניה נפתחה בצורה רגועה עד שבדקה ה-67 הגיע השער הראשון. סולי צמח קיבל כדור טוב באגף ימין ושלח רוחב שאלימלך היה חייב לקחת. הכדור עבר את כולם והגיע לבוקסנבוים, שבעט חזק מזווית קשה, השוער הדף לא טוב ואסולין עט על הריבאונד וקבע - 0:1 למכבי פ"ת.

בדקה ה-75 הפועל התקרבה פעמיים לשוויון אחרי נגיחות של אבוחצירה וכהן, אבל אוהד כהן הדף את הראשונה לקרן והשניה היתה מעט גבוהה מדי.

הפועל פ"ת: שביט אלימלך, אורי אוזן, סטיבן אופיי, גל כהן, אבי ריקן, קוני ג'קאריצ'ה, אייל שן (אבי ריקן 85), עמנואל בניאני (עומרי רון 78), ג'וניור ויסה, שמעון אבוחצירה, פטי נימבה.

מכבי פ"ת: אוהד כהן, איסמעיל עאמר, מוראד מגמאדוב, בובאן גרנצ'רוב, נאור פסר, סירמנה דמבלה, סולי צמח, אורי לוזון (עומר דמארי 73), דליבור סטבאנוביץ' (עומר בוקסנבוים 62), פאבלו בסטיאניני (רוביל סרסור 85), ליאור אסולין.

אוהד כהן: "הפועל פ"ת שייכת לעבר"

גיא עזורי סיכם עם חיוך: "היה דרבי טיפוסי עם המון מלחמה ואמוציות. הגענו להרבה מצבים ואני שמח שאסולין ניצל מצב אחד לשער ניצחון. אני חייב להודות לכל הקהל שלנו, שאמנם קטן מהקהל של הפועל כמותית, אבל היום הוא הפגין את האיכות שלו ונתן תצוגת עידוד מדהימה. ליאור היה חניך שלי עוד בבית"ר ירושלים ותמיד האמנתי בו. זה נכון שהיו לו בעיות אישיות אבל בשביל זה אנחנו פה. כל עוד הראש שלו שקט הוא החלוץ הישראלי הטוב בליגה".

אוהד כהן הוסיף נחרצות: "היה דרבי מדהים, הקהל נתן פה תפאורה של משחק דרבי אמיתי ואין מה לעשות, שום דבר לא השתנה – מכבי עדיין מנצחת בדרבי, הפועל שייכת לעבר ומכבי זה ההווה והעתיד של העיר פ"ת".

בצד השני, אלי מחפוד היכה על חטא: "אנחנו מאוד מאוכזבים, לא היינו צריכים להפסיד את המשחק הזה. הגענו להרבה מאוד הזדמנויות אבל עם כל הצער של הפסד בדרבי זה בסה"כ מחזור שביעי. אני רוצה להודות לכל הקהל שנתן אווירה מדהימה. עוד לא הספקתי לראות את השער בטלוויזיה. ממה שראיתי אפשר היה למנוע את השער הזה. אנחנו לא נאשים את שביט בהפסד זה או אחר, הוא חלק מהקבוצה וכקבוצה אנחנו מנצחים ומפסידים ביחד".

עירוני קרית שמונה - בני סכנין 2:1

קרוב ל-2,500 צופים הגיעו לאיצטדיון בקרית שמונה ולמרות ההרכבים החסרים בשתי הקבוצות (גיא צרפתי וירו בלו בק"ש), (חאלד חלאיילה ויניב לוזון בסכנין) הם מקווים לכדורגל מהנה. בדקה ה-21 הגיע ההזדמנות הראשונה לק"ש, יובל שבתאי פורץ באגף שמאל שולח כדור מצוין למרכז הרחבה, אך יובל אבידור מפספס אותו בסנטימטרים ספורים.

שלוש דקות לאחר מכן הגיע אבודו אוקוצ'ה להזדמנות מול דני עמוס, אך השוער סגר היטב וגרם לחלוץ לאבד את הכדור. בדקה ה-27 סכנין עולה על הלוח. חאמד גנאים חטף כדור לעומר פרץ שנפצע, שולח כדור ארוך לבאסם גנאים שכובש מזווית קשה ומכעיס את שחקני קרית שמונה שטוענים לחוסר ספורטיביות, מאחר וסכנין לא החריקה את הכדור.דקה 35 קרית שמונה משווה. יובל שבתאי מרים כדור קרן היישר לראשו של יובל אבידור שנוגח לקרקע ופנימה.

דקה 55 מזואה אנסומבו מחזיר את היתרון לסכנין. המהלך החל אצל אושרי גיטה שפרץ באגף והעביר כדור רוחב למרכז הרחבה, שם ניצב אנסומבו חופשי לגמרי, ומ-10 מטר לא התקשה להכניע את דני עמוס.

בדקה ה-59 חילוף ראשון במשחק. עמיר נוסבאום החליף את עומר פרץ בקרית שמונה. כעבור דקה חילוף גם בסכנין, יחיאל צגאי נכנס במקומו של רוברטאס פושקאוס. מישל דיין חיפש את השוויון, ובדקה ה-69 ערך חילוף נוסף, כשהוא מעביר לחניכיו מסר - התקפה. שלומי אביסידריס, שחקן קבוצת הנוער עורך הופעת בכורה בליגה ומחליף את עבאס סואן.

איתן עזריה מחליף בדקה ה-71 את עלי עותמאן, כעבור דקותיים קריית שמונה קרובה לשוויון. רן קוז'וך פורץ באגף ימין, חולף על פני עזריה ומגביה כדור מדויק לעדן בן-בסט שנוגח סמוך לקורה. כעבור 6 דקות חאמד גנאים משתלט על כדור בתוך רחבת ה-5 אך בועט חלש לידיו של דני עמוס. בדקה ה-81 נכנס אוהד אלגרבלי במקומו של יובל שבתאי וכעבור דקה כמעט ומשווה, אך מאיר כהן מציל. דקה 82 סכנין בעשרה שחקנים, יחיאל צגאי רואה צהוב שני לאחר שהוא בועט בכדור לאחר שריקת השופט.

דקה 85 שוב קוז'וך פורץ, הפעם הוא מוצא את סספדס שמחמישה מטרים בועט מעל המשקוף.

קרית שמונה: דני עמוס; רן קוז'וך, יניב לביא, סאלח חסארמה, חייר סספדס; עבאס סואן (שלומי אביסידריס/69), יובל שבתאי (אוהד אלגרבלי/81), יעוזה אבו-בקרי, עומר פרץ (עמיר נוסבאום/59); עדן בן-בסט, יובל אבידור.

הרכב בני סכנין: מאיר כהן; עלי עותמאן (איתן עזריה/71), יא-יא פטי, טל חן, באסם גנאים; מזואה אנסומבו, אושרי גיטה (חאלד חלאיילה/90), חאמד גנאים, עלא אבו סלאח; אובודו אוקוצ'ה, רוברטאס פושקאוס (יחיאל צגאי/60).

פרדי דוד: "אני מקווה שהניצחון ישחרר לחץ"

המאמן המנצח פרדי דוד היה כמובן מרוצה בסיום המשחק: "היום היינו טובים יותר, אמנם לא שיחקנו כדורגל גדול אבל אני מאוד מרוצה מהיכולת. במשך כל השבוע השחקנים נלחמו באימונים, וניכר עליהם שהם מאוד רוצים לנצח. עשינו ניצחון ראשון, ואני מקווה שהוא ישחרר לחץ, במשחקים האחרונים היה חסר לנו גרוש ללירה וגם מזל, אני שמח שהיום הכל עבד לטובתנו. אנחנו עם הפנים קדימה ומקווים למנף את הניצחון הזה".

מאמן קרית שמונה, מישל דיין, לא פרגן ליריבה: "סכנין הגיעו לשני מצבים וכבשו מהם. ספגנו שערים יותר מדי בקלות ואסור שזה יקרה. אנחנו יכולים וצריכים לשחק הרבה יותר וחבל שלא עשינו זאת היום. בכל מקרה, אנחנו עם הפנים קדימה למשחק הבא".

חאלד חלאיילה: "המגרש בקרית שמונה מאיר לנו פנים. מעולם לא הפסדנו פה, ואני שמח שגם היום ידענו לנצח. כל היום הייתה לי תחושה שננצח, הרגשתי שזה הולך לקרות. אני שמח שהיינו חכמים לכבוש שער אחד יותר".