שנו את גורלכם

לקראת משחק הצעירה באיטליה (ש', 16:00, שידור ישיר בספורט 5, תקציר ב-nana10), ערן צבעון עם הטיפים שיקרבו את השחקנים של איוניר אל קריירה אירופית

שחקני הנבחרת הצעירה שלום,

בשבת ב-16:00 תעלו על הדשא באנקונה למפגש הראשון מבין שניים מול הנבחרת הצעירה של מחזיקת גביע העולם, על הזכות להשתתף באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21. אין כאן שום נס. אף אחד לא מתרגש יותר מדי, והנבחרת שקדמה לכם כבר הגיעה לאירוע המכובד. כולנו כבר למדנו לשנן את המנטרה הקבועה שאומרת שאנחנו תותחים בגילאים הצעירים, ואחר כך הכול נעלם. מי אשם? הצבא, האופי, ההפיכה לסטארים אחרי כותרת וחצי בעיתון, והעיתון שנתן את הכותרת וחצי שלו מוקדם מדי. את כל התירוצים האלה כבר שמעתם מאז שאתם בני 16.

מיהו חלוץ העתיד של איטליה, מאריו באלוטלי?

לוכסמבורג - ישראל: מה אומרת ההיסטוריה על המשחקים מול נמושות אירופה?

אני פונה אליכם כאחד שמאמין שאפשר לשנות את המציאות, עם כמה נקודות שיעזרו לכם להימנע מלהתעורר יום אחד ולגלות שאתם בני 25, אמא שלכם סוגרת חשבון עם גרושתכם בעיתון ואתם חתומים לשלוש שנים במכבי פתח תקווה. אם לא הבנתם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיות יותר גיא אסולין, ופחות ליאור אסולין.

1. בצעו מחקר מעמיק של שורשי המשפחה, מצאו את הדודה הפולניה/צרפתיה/רומניה שלא ידעתם עליה עד היום, ואל תתנו לשום דבר לעצור אתכם בדרך להשגת דרכון אירופי. מה ההבדל בין דודו אוואט לניר דוידוביץ, שבגללו אחד מריץ דאחקות ואגרופים בליגה הספרדית, והשני נפצע ונעלב ליד הארובות של בתי הזיקוק בחיפה? ניחשתם נכון.

2. תנו כבוד למאמן שלכם, אבל אל תשכחו שגם הוא הגיע מתרבות כדורגל שבה קמים ב-12:00 בצהריים, ועושים כאילו באימוני הכושר. גיא לוי ומוטי איווניר עוד יגיעו לקבוצות הגדולות בארץ, אבל נכון לעכשיו, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, נתניה או מכבי חיפה הם המקומות האחרונים שאתם צריכים לשאוף אליהם. בנקודה שבה אימון הכושר של הקבוצה מסתיים, שלכם אמור להמשיך. תשאלו את טל בן חיים.

3. אל תעבדו על עצמכם שחוזה גדול בבית"ר עדיף על חוזה בינוני בלוקרן, גנק, או טנריפה. אתם צריכים לחשוב על החוזה שיגיע בגיל 27 כשתהיו שחקנים עם רזומה ביבשת. אם תישארו בארץ, החוזים ילכו ויקטנו והקריירה תלך ותדעך. זכרו את כל הפעמים שבניון ובן חיים יכלו לחזור לארץ תמורת כסף גדול, ואז תחשבו כמה גדול הכסף יהיה גם כשהם יהיו בני 32. האלטרנטיבה היא להיות ברוך דגו. ואת זה אתם באמת לא מאחלים לעצמכם.

4. אל תישארו בארץ בגלל הבחורות. כוסיות יש בכל העולם, ואלא אם כן מצאתם את אהבת חייכם, שחררו. הבחורות ייראו טוב יותר כשתקנו להם מתנות בפאונדים, ואם אתם לא מאמינים תשאלו את ההורים שלכם מי זה דוד פיזנטי.

5. ערכו את ה"שיחה". אני יודע שזה לא יהיה קל, אבל אתם כבר ילדים גדולים בשלב מכריע בקריירה. תיפסו את אבא ואמא לאחד על אחד, ותסבירו להם שאתם אוהבים אותם ומודים להם על כל ההסעות לאימונים והתמיכה האין סופית, אבל אתם צריכים סוכן אמיתי. כזה שבעוד שנה או שנתיים יביא אתכם לאירופה, ולא יעמוד ברחוב וישווה את יעקב שחר לנסראללה.

6. זהו. עכשיו צאו למגרש, ותראו לאיטלקים שהדור הבא של כדורגלני ישראל מכוון גבוה. מי יודע, אולי בעתיד תפגשו אותם שוב באיזה מונדיאל או יורו. זה תלוי רק בכם.