קשטן נוטה להעדיף את גולן בחוד על פני סהר וקולאוטי

אבי סטרול נפצע ובספק. המאמן הלאומי דרוך לקראת לוכסמבורג בשבת: "זו נבחרת מאורגנת טקטית ומאוד קשה, צריך לפצח את שיטת המשחק שלה"

מוטי פשכצקי, אתר ספורט 5, מוסיף:

באיחור קליל של 35 דקות, נבחרת ישראל עלתה לאימון הערב (שלישי) במתחם האימונים בר"ג. 24 החברים בסגל התאמנו, כאשר דדי בן דיין (מתיחה) ויוסי בניון (נחת רק לפנות בוקר) קיימו אימון חלקי בלבד לאחר שבבוקר נעדרו. בן דיין סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ועובר טיפולים. אם המגן השמאלי של מכבי נתניה יהיה כשיר, הוא יפתח בלוקסמבורג על חשבונו של יואב זיו.

התלבטויות נוספות של קשטן הן בעמדת הבלם, שם תורגל עד כה אבי סטרול. הבעיה היא שבלם לוקרן סובל עדיין מבעיה בקרסול ואף נטש את אימון הערב. במקומו עשוי לשחק דקל קינן. בעמדת החלוץ, קשטן יבחר אחד מבין עומר גולן, בן סהר ורוברטו קולאוטי שישחקו ליד ברדה. כרגע העדיפות לגולן. בקישור, סלים טועמה זוכה לעדיפות על פני אבירם ברוכיאן ומאור בוזגלו. מה שאפשר לומר די בביטחון הוא כי קשטן ישחק במערך 4-4-2, כאשר דודו אוואט, קלמי סבן, טל בן חיים, בירם כיאל, גל אלברמן, יוסי בניון ואליניב ברדה בטוחים ב-11.

מוקדם יותר, דרור קשטן כינס מסיבת עיתונאים לקראת המשחק בלוקסמבורג בשבת במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010. "אנחנו יוצאים לשני משחקים מאוד חשובים", התייחס המאמן הלאומי לשתי היריבות הקרובות, כולל לטביה אצלה תתארח ישראל ארבעה ימים אחרי המשחק בלוקסמבורג. "מאז ומתמיד אמרתי, גם לפני מולדובה, שהגישה שלי היא תמיד להתייחס ליריב בכבוד ועם הרבה מאוד הערכה. הפערים הצטמצמו בכדורגל ויש גם הפתעות".
"נבחרות חלשות על הנייר עושות הפתעות, כולנו ראינו את ההפתעה הגדולה של לוקמסבורג בשוויץ. אמרתי בחדר ההלבשה שאנחנו לא יוצאים לטיול או סוף שבוע בלוקסמבורג, אלא לשחק כדורגל נגד נבחרת שראיתי קלטות שלה והיא מאוד מאורגנת טקטית ומאוד קשה".

"אני לא יודע כמה ראו את המשחק שלהם נגד שוויץ ואת העמידה שלהם על המגרש", הזכיר שוב קשטן את ה-1:2 הסנסציוני בציריך. "זכור לי גם הפסד של לוקסמבורג להולנד, שניצחה אותם 0:1 בקושי רב לקראת הסיום. אפילו שאנחנו פייבוריטים ויש לנו יתרון, צפוי לנו משחק מאוד לא קל. צריך לשחק בחוכמה רבה, עם הרבה חשיבה ולראות איך אנחנו מפצחים את שיטת המשחק שלהם".

קשטן נשאל על המבוכה שנוצרה בעקבות זימונו לסגל של ברק בכר, שבדיעבד התברר כי הוא פצוע ואף אינו יכול לשחק בנבחרת מאחר ולא שירת בצבא. "מי שלא עושה לא טועה", ענה המאמן. "זו הייתה טעות, תקלה, אנחנו מודים בה ולא מאשימים אף אחד. זה קרה ותוקן, הסקנו מסקנות, מודה ועוזב ירוחם".

על בעיית הליגיונרים שחלקם הגדול לא משחק באופן קבוע, אמר: "מאמן נבחרת זה לא כמו מאמן קבוצה, שבה אתה צריך להתמודד עם בעיות ויש לך זמן להתמודד עם זה. בנבחרת יש לך רק יומיים או שלושה למצוא את הפתרונות, יש לך עובדות שמהן אתה צריך להוציא את המיטב. שמעתי מהליגיונרים שהם אומרים כי רמת האימון בקבוצות שלהם שונה לחלוטין וגבוהה מאוד".

לירן שטראובר, שהגיע יחד עם קשטן לענות על שאלות, התייחס כמובן למצבת השוערים בעקבות ניפויו של ניר דוידוביץ' שזקוק לניתוח וצירופו של אוהד כהן במקומו. "אני שולח איחולי הצלחה והחלמה מהירה לדוידוביץ' בניתוח שהוא עובר הערב", אמר שטראובר. "הייתי מעדיף לראות אותו במגרש ולא בחדר ניתוח".

על דודו אוואט, שלא משחק כלל בדפורטיבו לה קורוניה, אמר שטראובר: "ברגע שאתה מתאמן באופן סדיר, במיוחד ברמות האלה, אתה נמצא בכושר טוב. כושר משחק זה משהו שאתה בונה במהלך השבוע וזה לא קשור לאם אתה משחק משחקיים רשמיים או לא. זה עוזר לשחק, אבל זה לא פוגע אם אתה לא".

על מעמדו בנבחרת אמר שוער מכבי נתניה: "אני נמצא פה לא בשביל היופי ולא בשביל הפוסטר, אני עובד קשה ובכל יום שאני מתאמן בנבחרת בשבילי זו הנאה. יש לנו שלושה שוערים טובים, אני לא מסתכל עם אני שוער ראשון, שני או שלישי. אני עובד קשה כמו דודו ואוהד כהן, המאמן יבחר את ה-11 הנכונים. כל מי שנמצא פה רוצה לשחק וזה מה שאמור לייצג נבחרת. אין פה מלחמה ולא מאבק, יש התמודדות על מקום בהרכב. יותר חשובה מההתמודדות זו המטרה והיא לעלות".

על לוקסמבורג, הנחותה מישראל על הנייר, אמר שטראובר: "מי אנחנו בכלל שנזלזל באיזו נבחרת בעולם? צריך לבוא בגובה העיניים, לא בשחצנות".