משחקים בכאילו

לא ברור אם קשטן צפה באותו המשחק שכולם ראו. צפו בכתבה על התירוצים של המאמן הלאומי. שטראובר נופה והוחזר בהתערבות ברדה ובניון

שירלי בר דיין, מערכת ספורט 5, מוסיפה:

נבחרת ישראל ערכה אחר הצהריים (ראשון) אימון שחרור אחרי ה-2:2 אמש מול שוויץ בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2010. רוברטו קולאוטי שנפצע במהלך המשחק, נבדק הבוקר ע"י ד"ר מרק רוסנובסקי שאבחן ממתיחה ברצועה של החלוץ. עקב כך, שוחרר קולאוטי מהסגל ולא ייצא עם הנבחרת למשחק השני בקמפיין מול מולדובה ביום רביעי. במקום זאת יחזור שחקנה של מינשנגלדבאך לגרמניה, שם יעבור בדיקת MRI.

מי שעוד נופה בתחילה מהנסיעה למולדובה הוא השוער השלישי, לירן שטראובר. במקרה שלו ההחלטה לא הייתה קשורה לפציעה, אלא במטרה לחסוך 1000 יורו. בזמנו, הוחלט כי זהו הסכום שיינתן לכל שחקן בנבחרת שיוצא למשחק חוץ, במקומן של פרמיות.

שחקנים בנבחרת לא אהבו את ההחלטה וטענו כי שטראובר חשוב לגיבוש החברתי. "דודו אוואט וניר דוידוביץ' כלל לא מדברים ביניהם", אמר אחד השחקנים. "שטראובר היה החוט המקשר ועכשיו האווירה בין השוערים תהיה עוד יותר מתוחה". הקפטן יוסי בניון והחלוץ אליניב ברדה אף פנו לדרור קשטן, שנענה לבקשתם לבטל את ניפויו של שטראובר.

ההתאחדות לכדורגל הוציאה הודעה ובה נאמר: "לאחר שיקול נוסף, החליט הצוות המקצועי לצאת עם שלושה שוערים למולדובה".

דרור קשטן עודד את השחקנים באסיפה והזכיר את הניצחונות הדחוקים של אלופת אירופה ואלופת העולם: "אל תשימו לב למה שרושמים או אומרים. גם ספרד ואיטליה לא היו טובות אתמול. הנקודה שלקחנו היא נקודה טובה".

תמיר כהן, ששיחק 90 דקות בקישור האחורי של הנבחרת, היה השחקן שנשלח היום לדבר עם העיתונאים. "ביקורת יש בכל זמן ובכל מצב", אמר הקשר. "לא נעים לקום בבוקר כשיודעים שיכולנו לפתוח טוב יותר את הקמפיין, אבל מסתכלים על חצי הכוס המלאה והיא שחזרנו מפיגור. זה מראה שאנחנו יכולים לחזור בכל מצב. בבית אנחנו צריכים לנצח, אבל בכדורגל לא תמיד קורה מה שרוצים".

ישראל נקלעה לפיגור 2:0 אחרי שספגה פעמיים ממצבים נייחים תוצרת הקאן יאקין, שכבש בבעיטה חופשית ובישל את השני לבלאייסה אנקופו. "אף אחד לא ציפה לבעיטה כזו של יאקין", החמיא כהן לחלוץ שמשחק באל גראפה הקטארית. "אני לא מכיר הרבה נבחרות שחזרו מפיגור, אולי זה משהו חדש אצלנו".

"אולי לא התחלנו ברגל ימין את הקמפיין, אבל גם לא ברגל שמאל", הוסיף כהן. "יש לנו עכשיו שלושה משחקי חוץ רצופים (מולדובה, לוקמסבורג ולטביה – ש.ב.ד.), אפשר לעשות הכל וראינו את זה אתמול. צריך לקוות לקצת יותר מזל".

על היריבה ביום רביעי, מולדובה שפתחה בשבת את הקמפיין בהפסד ביתי 2:1 ללטביה, אמר כהן: "גם מולדובה באה במצב רוח ירוד. אם אנחנו רוצים לשמור על סיכוי, חייבים לנצח שם. אני לא יודע אם ההפסד שלהם ללטביה טוב, אני מקווה שזה פגע להם בביטחון ויעשה לנו את העבודה קלה יותר".

כהן, שהפגין משחק בינוני מול שוויץ ובעיקר ביצע הרבה עבירות כולל זו שהובילה לשער השני של האורחים, נשאל ע"י אחד העיתונאים האם הוא חלוד בגלל שאינו משחק באופן קבוע בבולטון. הקשר התרגז על השאלה וענה: "אני אחד מאלו שרצו על הדשא. יכול להיות שאני קצת חלוד, אבל אם אני נראה ככה כשאני חלוד אז בואו נראה מה יהיה בהמשך".

על סוגיית השוערים שסקרנה כל כך עד אשר דודו אוואט קיבל את ההודעה כי יפתח ועל השפעתה על יתר השחקנים, אמר כהן: "התקשורת מייצרת את זה. זה לא משהו ששמנו לב אליו, או שלא היה בעבר".

כהן נשאל גם על הקהל שגדש את אצטדיון ר"ג: "הרגשנו אווירה ועידוד מצוינים. לא נעים לשמוע שריקות בוז או קריאות למאמן להתפטר, אבל אני מבין לליבם של האוהדים. הם רצו לבוא לראות אותנו מנצחים ודורסים את שוויץ, אבל בכדורגל זה לא עובד ככה. אני מודה להם על העידוד בסוף אחרי שהוכחנו שאפשר לחזור, אבל אני מקווה שהם יתעלו על עצמם גם ברגעים הקשים כשנזדקק להם. צריך ואפשר להגיע למונדיאל גם ביכולת הנוכחית, יש עוד שנה שלמה לשחק ואני מאמין שנעשה את זה".

כשנשאל האם ההצהרות של אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, לפני הקמפיין הלחיצו את הנבחרת אמר: "היו"ר אומר את מה שהוא חושב. אם הוא לא יאמין גם אנחנו לא נאמין. הוא בסך הכל רוצה להחדיר בנו מוטיבציה".